Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17781 til 17800 af 46276
-
Meget kort stil - hjælp
ForumindlægJa jeg har jo fået stil for... Det lyder måske lidt mærkeligt men den skal handle om en orm/larve, og stilen skal kun fylde en halv side... Så ville bare spørge om i havde en ide til handlingen synes faktisk det er lidt svært når den skal være så kort! -
!!Palæstinakonflikten!!
ForumindlægHej Er ved at skrive sso om palæstinakonflikten og er kommet meget i tvivl om analysedelen, idet det jeg har skrevet ind til videre virker meget redegørende .. (tror jeg).. Tænkte på om der er nogle der vil læse den igennem og evt. give mig en vurdering om jeg er på rette spor eller om det skal æ... -
Mogens Herman Hansen og direkte demokrati i dag
ForumindlægHej alle! Jeg står overfor spørgsmålet ''Diskuter med udgangspunkt i Mogens Herman Hansens synspunkter og med den nye teknologi der findes i dag, om det direkte demokrati, der var i oldtidens Grækenland, kunne fungere i dag''' Jeg ville høre om der var nogle der kunne hjælp... -
St. St. Blicher
ForumindlægKære Studi.Hvis der er nogle, som har læst "Brudstykker af en landsbydegns dagbog" og "Fru. Marie Grubbe", så vil jeg gerne høre om der også er andre der har fundet en lighed imellem disse to.Kan det passe at Frk. Sophie (Brudstykker...) er den samme som Fru. Marie Grubbe. I d... -
Rette SRP
ForumindlægHej med jer derude (: Ville bare lige høre om der var et klogt hovede der ville rette min SRP? Emnet får i at vide over mail.. Mvh -
Hvad så når man er færdig med sin uddanelse?
ForumindlægHey,Ville lige hører om der er nogen der kender en side hvor man kan finde uf af hvad man kan bruge sin uddanelse til?Jeg har nemlig overvejet en ikke så udbredt uddanelses vej... -
novelle
Forumindlæghejsa..skal til at skrive en novelle for første gang i min gymnasietid.. Så jeg har lidt svært ved at huske den helt specifikke definition.. nogle som kan hjælpe mig? -
Analyse del vigtigst?
ForumindlægHey, jeg ville høre om det kan passe at analyse delen vægter med 50%? -
Er det en dårlig ide??
ForumindlægHej!Er stadig igang med min 1.g opg og er kommet lidt i tvivl om det er en dårlig idé at tage syndefaldet med i min analyse??er der nogen der har lidt om syndefaldet??KnuS -
Forskrift for tangent til cirkel
Forumindlæghttp://vtg.dk/it_mat/opgave-b/opgave-b-opgave.htmlJeg er lost i opgave b. :("b) Bestem en forskrift for linjestykket AB idet linjen gennem punkterne A og B er tangent til cirklen i punkt B." -
Hiroshima mon amour - Nevers
ForumindlægHej..er der nogle der kan hjælpe mig? Jeg skal til årsprøve i fransk og skal kunne referere teksten hiroshima mon amour - Nevers i bogen Une france forte.Så det kunne være rigtig dejligt hvis en kunne skrive et kort og godt resume af den?Tusind tak på forhånd. -
Sofokles!
ForumindlægLige et par spørgsmål ang. old..Har hørt at det er ret uheldigt, hvis man ikke kan udtale navne/steder rigtigt i old..øv øv! Og så var jeg lidt i tvivl om hvorvidt der er tryk på 1. eller 2. stavelse i Sofokles? Nogle, der kunne huske det?:) Og så var det Sofokles, der "indførte" den 3.... -
Søger privatlærer til srp
ForumindlægJeg skal skrive srp i fagene Fys A og HIs A. Jeg søger efter en privatlærer som kan hjælpe mig igennem denne proces, da jeg ønsker at lave en god opgave. Jeg er selv fra Århus området, så det vil være super, hvis vi kunne mødes i et bibliotek i området. Jeg betaler selvfølgelig for timeløn. H... -
engelsk:::vigtigt
Forumindlæghejsa....!Er der nogen der evt ved, hvilke hjemmesider man kan finde engelske short stories på....???På forhånd tak -
Studie makker søges i kemi
ForumindlægHey jeg går på første på hf og køret pt. med et snit på 10-12 i alle fag, dette kommer selvsagt ikke uden en masse arbejde og en masse korekturlæsning. Indtil viderer har jeg fået venner og familie til at læse korektur på mine opgaver både for stavefejl og dat faglige. Men de har jo også dere... -
essay om Prag.
Forumindlægjeg skal skrive et essay om prag til den 29/10, og mit problem er jeg er helt gået i stå, jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om, så hvis der er nogle der vil hjælpe, så skriv venligdt et svar -
grammatisk spørgsmål -engelsk
ForumindlægKan verbet "possess" bruges i dette sammenhæng og skal "make" være makes/make.The narrator has a light inside him and possess a love, which makes him feel strong.På forhånd tak for hjælpen. -
Nordisk mytologi!
ForumindlægHej!Jeg er ved at skrive om ase-tro. Mit tema er "frugtbarhedsritualer" og jeg vil gerne have jeres kommentar og meninger om hvad jeg kunne skrive el. tilføje mere indenfor det emne!Med venlig hilsenRay -
Indledning SSO... HJÆLP
ForumindlægHej...Jeg skriver SSO i fransk, og kom i tvivl om hvad der egentlig skal stå i indledningen... Skal man præsentere værket, eller skal man præsentere selve ens opgave...?Hjælp -
Essay
ForumindlægHvad synes i om mit essay? og hvad kan jeg gøre bedre eller ændre?
