Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17801 til 17820 af 20599
-
Projektopgave - Kvindeundertrykkelse
Forumindlæghej :) vi har projekt uge på vores skole, og min ven og jeg arbejder med kvindeundertrykkelse i Afrika og vi har brug for noget hjælp for vi syntes slet ikke at vi kan finde noget om det vores spørgsmål: 1. Hvilke forhold lever kvinde under i Afrika (det er vores hovedspørgsmål) 2. Hvad er kvi... -
Valg af emne i Økonomi i samf. - SSO HELP!
ForumindlægJeg har valgt til min SSO at skrive i faget Samfundsfag B, hvor jeg gerne vil skrive inden for noget med økonomi og finans, da jeg gerne vil teste mig selv i det område, fordi jeg ønsker at starte på økonomi studiet på Univeristet efter HF. Problemet er at min lærer siger det alt for bredt... -
Finanspolitik i den græske krise
ForumindlægJeg skal skrive en opgave i samfundsfag, hvor jeg skal rådgive Tsipras i, hvilken finanspolitik han skal vælge for at få Grækenland id af krisen (bilaget er fra 2015). I bilaget kan jeg læse mig frem til, at Grækenland befinder sig i en recession, og at arbejdsløsheden (særligt ungdomsarbejdsløsh... -
global opvarmning/Kyoto-aftalen
ForumindlægJeg skal lave et projekt der hedder: Global opvarmning med specielt henblik på Kyoto-aftalen. Og så kunne jeg virkelig godt bruge lidt små ideer til svar på følgende opgaveformulering: 2) Diskuter mulige årsager til aftalens indhold og inddrag i forbindelse hermed også interessemodsætninger mel... -
Terminsprøver
ForumindlægHej allesammen Jeg vidste ikke helt, hvor jeg skulle katogorisere denne tråd under, men nu har jeg altså bare valgt det. Jeg går i 1.g og om 2 uger er der sidste skoledag. Hvad sker der egentlig i læseferien? Jeg ved at den første uge, skal jeg skrive min DHO, også skal jeg mindst op til én eks... -
Har virkelig brug for hjælp venner!
ForumindlægHej, Jeg skal få lavet en synopsis i kult altså (Historie, Samfundsfag, Religion) har dog lidt problemer med historie delen, jeg skal få lavet nogle problemstilling, eller bare en til Historie delen, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal formuler spørgsmålet, eller lave en besvarelse, det er min f... -
Synopsis
ForumindlægHej, Jeg skal få lavet en synopsis i kult altså (Historie, Samfundsfag, Religion) har dog lidt problemer med historie delen, jeg skal få lavet nogle problemstilling, eller bare en til Historie delen, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal formuler spørgsmålet, eller lave en besvarelse, det er min f... -
Engelsk Resumé.
ForumindlægJeg kan vel ikke få en eller anden til at kigge på denne tekst? Jeg synes begreberne er vildt sværre, så jeg vil høre om en engelskfreak evt. vil hjælpe med en oversættelse? Jeg har i følgende studieretningsopgave beskæftiget mig med fagene samfundsfag (a) og matematik (b). Jeg har beskrevet hvo... -
Dåsesagen
ForumindlægHej alle. Er der nogen som har skrevet om dåsesagen på noget tidspunkt ? Jeg sidder nemlig med en samfundsfags opgave, som skal afleveres tirsdag, som omhandler dåsesagen. Jeg har to punkter: 1. Redegør for historik, centrale aktører og problemstillingen i sagen 2. Diskuter hvem der havde re... -
Gennemsnit og karakterer
ForumindlægHej alle, jeg er meget ængstlig for min fremtid her på det sidste, især mht mit gennemsnit. Jeg ved ikke hvad jeg vil være, men vil gerne have et højt gennemsnit på over 10 ca. Det her er mine karakterer som tæller med, og jeg har 5 A-fag. Fysik B Mundtlig 7 Skriftlig 10 Tysk B Mundtlig 7 Skrif... -
Hvad gør jeg???
ForumindlægJeg har nu fået karakterer i Samfundsfag C, som vi selvfølgelig kun har haft i et år. Jeg har fået 4, hvilket jeg synes er yderst urimeligt, da jeg var en af de mest aktive i klassen, med de bedste svar. Jeg er yderst utilfreds, og har altid haft ideén om, at min lærer ikke kunne lide mig. Hvad... -
Feedback til opgave
ForumindlægHejsa. Jeg har netop skrevet studieretningsopgave (2. år) i engelsk og samfundsfag. Mit overordnede emne er kultursammenstød, og mit underemne er "Unge etniske minoriteters integration". I Opgaven kommer jeg med nogle redegørelser for begreber som senmodernitet og segregation/assimil... -
Modul 1 opgave.
ForumindlægSidder med opgaven til modul 1 på HF samfundsfag C Spørgsmål 3: ? Diskuter hvilken betydning dobbeltsocialiseringen har i forhold til vores identitetsdannelse. Hvilken betydning har familien, og hvilken betydning har vores væren uden for familien når det kommer til at danne vores identitet. (ind... -
Projekt - forandring
ForumindlægHej. Vi er to piger, der går i 9. Klasse. Vi har i pt. I skolen, gang i et projekt, og vi skal have fundet ud af et underemne. Vores overemne er forandring. Vi skal have nogle naturvidenskabelige fag, og noget samfundsfag, måske historie eller religion inden under. - vi har t&am... -
A
Forumindlæghey everyone jeg håber i kan hjælpe mig lidt for er selv lidt tom for ideer. Jeg skal til at skrive min AT opgave (3g) her meget snart og jeg har valgt fagene Fysik A og Samfundsfag C. Nu er der bare det at jeg ikke rigtigt kan finde på et emne, der dækker de to fag og som samtidigt virker spæ... -
problemformulering
ForumindlægHej Jeg skriver i fysik og samf, og mit emne er visionen om "passive huse" jeg er lidt bagefter med henblik på problemformuleringen, men har fået lavt det her som et forslag til en mulig problemformulering: Fysik delen: • Definition af passive huse? • Redegør for, hvordan man kan varmei... -
Kan dette bruges? :)
ForumindlægHey Studieportalen, Jeg har valgt at skrive i Dansk og Samfundsfag, ville denne problemformulering gå? Kom eventuelt med noget konstruktivt kritik, På forhånd mange tak. Problemformulering: Hvordan vil teknologien påvirke transporten i fremtiden? Jeg vil først redegøre for den teknologiske udv... -
hjælpe!!!
ForumindlægHej Jeg skriver SSO i samfundsfag og emnet er integration. Jeg har to sætningen som overhoved ikke fatter, der er nogen der kan hjælpe mig med at oversat til Dansk. Kulturel integration omfatter integration på linje med majoritetsbefolkningen, blandt andet med hensyn til aspekter som religio... -
Synopsis cyborgs?
ForumindlægJeg er i gang med AT synopsis, og jeg har valgt at skrive om cyborgs herunder kunstig intelligens. Jeg har bare lidt svært ved at gribe opgaven an, så tænkte om jeg kunne få nogle gode ideer til hvilke problemstillinger man evt kunne tage fat i. Jeg har også det problem, at jeg ikke helt har fået... -
Finanspolitik + økonomisk ulighed = ?
ForumindlægHej, Jeg skal i min samfundsfag opgave skrive om de økonomiske problemer i samfundet har nogen indflydelse på den økonomiske ulighed. Jeg er inde omkring finanspolitikken, og skriver omkring fordele og ulemper ved at føre henholdsvis passiv og aktiv finanspolitik, lempelig og kontraktiv finan...
