Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 17821 til 17840 af 47925
  • Hvad er Niels Bohrs videnskab ??

    Forumindlæg
    Er der rare mennesker her som kan hjælpe mig med Niels Bohrs videnskab ?
  • luftmodstand

    Forumindlæg
    hey ville høre om der er nogle der har nogle gode kilder der omhandler luftmodstand så vidt jeg forstår er der to forskelige formler der bruges til 2 forskelige stutatione. Jeg skal nemlig skrive noget om hvorfor man bruger den ene i forhold til det skrå kast i stedet for den anden. Ud over dette...
  • Forberedt

    Forumindlæg
    Kan man nå et punkt hvor man er FOR forberedt til eksamen? Når man skal til eksamen, er det så en god ide at læse meget stof udover det man har lært i timen? osv.
  • Oxford Universitet, kan det blive til virkeligheden?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg er en pige på 8.klasse og jeg har altid drømt om at komme ind på Oxford Universitet. 1.Men hvad skal jeg gøre? 2. Jeg har hørt om at man skal læse IB i stedet for de almindelige gymnasier som STX, HHX, HTX og HF? 3. Jeg vil gerne ind på UWC, men hvad skal man gøre for at ...
  • Passende antal tekster?

    Forumindlæg
    Jeg skriver AT-synopsis i religion og fysik. Fysikdelen har jeg styr på, men jeg er lidt i tvivl om religionsdelen. Hvad vil et passende antal tekster være? Jeg regner med at tage uddrag fra forskellige religiøse tekster (både nye og gamle), så hvor mange A4-sider vil være passende? Jeg tænker ...
  • reciprokke tal - komplekse tal

    Forumindlæg
    Mon der er nogen, som kan hjælpe mig? Har eksamen i matematik A (3 årigt forløb). Vores valgri emne er komplekse tal. Jeg har ikke helt fattet det der reciprokke tal... Er der nogen, som kan forklare mig, hvad det er og hvad det skal bruges til??På forhånd tak:)
  • Volumberegning

    Forumindlæg
    Hej derude Er der nogen af jer, der kender beviset for volumberegning af et omdrejningslegeme omkring x-aksen? Eller evt. nogen hjemmesider, hvor beviset bliver gennemgået? Det ville være en kæmpe hjælp for mig, da jeg skal til eksamen i det d. 13. december :(
  • Ekstemporaltekster b-niveau

    Forumindlæg
    Hej...dagen kom og jeg fik at vide hvad jeg skulle op i til eksamen som så blev TYSK... uheldigvis men nu når det er sket spørger nogen om nogle ekstemporaltekster de kunne lægge ud som man kunne øve sig på dem??Håber jeg får noget hjælp... :S
  • Studievejleder bedes svare - eksamensbevis

    Forumindlæg
    Kære studievejledere Har lige været oppe i matematik C-niveau mundtlig eksamen. Jeg ville bare vide om, hvis jeg ikke tager matematik på B-niveau i 3.G, altså afslutter det i 1.G, er det så kun eksamenskarakteren der kommer på mit eksamensbevis eller er det også årskarakteren?
  • Økosystemer

    Forumindlæg
    Hej. Har lige trukket Arktiske havøkosystemer til min eksamen i 3.g biologi a niveau. Er der nogen der Der ved noget om de dynamiske forhold, biologiske produktion og energistørmme i forhold til den grundlæggende opbygning af økosystemet.??
  • 02, 00 og 02 i Matematik

    Forumindlæg
    Har fået: Årskarakter 00 og 02 Mundtlig matematik eksamen 02 Har man så bestået Matematik b og hvis ikke hvad kan jeg så evt. gøre, måske søge om Dispensation? Vil jo gerne have en vidergående uddannelse. Mvh. Kasper
  • Terminsprøver på skolen

    Forumindlæg
    Hej vi skal snart op i terminsprøver på skolen (ikke eksamen), bliver der udsendt nye terminsprøver eller vil man typisk lave de gamle? Ville gerne øve mig lidt i engelsk skriftlig på nogle af de gamle prøver, men er bange for hvis jeg laver en af dem, og det ender med at være den vi skal have ti...
  • Noter SØges!

    Forumindlæg
    Hey..Jeg søger følgende noter til mi eksam om 3 dage:- Nightshift - Wild cat fallingJeg tager meget gerne imod alt..! på forhånd tak..NB: Har prøvet at søge selv, men fandt intet
  • Matematik hhx maj 2005

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen der har lavet dette opgavesæt? Jeg vil helst gerne have så mange løsninger som muligt, men især til opgave 2 og 5 og 7b. Her er et linkt til opgaven: http://us.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/eksamensopgaver/mathhxmaj05.pdf
  • SU, hf-enkeltfag

    Forumindlæg
    Er der nogen, som er erfaring med, under hvilke omstændigheder man kan framelde sig eksamen på hf-enkeltfag uden at miste to måneders SU: ”Der kan i særlige tilfælde være mulighed for at framelde prøve uden tab af ret til SU.”
  • 500 DKK til Estland EEK? HJÆLP, DET HASTER

    Forumindlæg
    Hej. Jeg øver mig til færdighedsregning eksamen imorgen og jeg er stødt på denne opgave: Omregn 500 danske kroner til EEK (2. dec). Der står at valutakursen er 47,64 (tænker at det betyder at 100 EEK er 47,64kr). Hvordan gør man?
  • AKUT HJÆLP

    Forumindlæg
    AKUT!!!! skal op på torsdag og er ikke færdig jeg har trukket tove ditlevsen i dansk mundtlig eksamen og har så valgt hendes novelle "nattens dronning" jeg er nu nået til at skulle indsætte novellen i berettermodellen nogle der kan hjælpe med det?
  • 4.Eksamensforsøg

    Forumindlæg
    Da jeg har været syg måtte jeg udeblive fra eksamen og har brugt mit 3.eksamensforsg Derfor har jeg søgt om disp. til 4 eksamensforsøg. Jeg har dog afleveret en lægeerklæring. Hvor sikkert er det at jeg opnår disp. til 4. forsg?
  • har du brug for hjælp til bioeksamen?

    Forumindlæg
    skal du op til en 24 timers eksamen eller har du bare nogle ting du gerne vil have forklaret igen? Hvis du føler du kunne ha' brug for lidt ekstra hjælp så skriv en mail til mig. Jeg er bio studerende på uni og har stor erfaring indenfor undervisning. mvh signe
  • Slap-af-fag

    Forumindlæg
    Ville lige høre, hvilkee fag, I mener, er de største/bedste "slap-af-fag"? Tænkes primært på valgfag på B niveau, som skal kunne aflaste to A-niveau fag i 3.g.Self vil nogle mene, at et fag som musik er et slap-af-fag, men det vil dem der ikke har en tone i livet modsige.Hva er et slap-...