Søgning på: naturgeografi eksamen noter. Resultater: 17821 til 17840 af 46824
-
HASTER PLS METODER (SAMF - RELIGION)
ForumindlægHej allesammen, jeg skal op til AT årsprøve imorgen (2.g) Mit synopsis handler om intergration (Muslimer i DK) Jeg har fagene religion og Samfundsfag.. Jeg ved ikke hvilke metoder jeg skal ind på.. P.S hvordan foregår A.T eksamen.. Skal jeg gå ind og snakke mest om metoder eller? -
Dumpet Fysik A - hvor står jeg nu?
ForumindlægTil min store fortvivlelse dumpede jeg i dag mundtlig eksamen i fysik A-niveau på gymnasiet.Men hvad betyder dette egentlig. Har fået:Mundtlig års: 9Skriftlig års: 9Skriftlig eks: 8Mundtlig eks: 5Hvad så nu? Jeg har ikke så ikke et fysik a-niveau? Og i så fald, har jeg et bestået b-niveau?Mvh. ... -
00 i matematik?
ForumindlægHej, Jeg er en elev i 1.g og skal til eksamen i matematik her om ikke særlig længe. Det er på C niveau, så dvs. jeg skal ikke have matematik resten af 2. og 3. g. Så mit spørgsmål er: Hva' nu hvis man får 00? kan man overhovedet forsætte på gymnasiet? Jeg har indtil videre fået 7 i dansk og... -
Underemne til tysk mundtlig! HASTER
ForumindlægJeg skal op i tysk mundtlig eksamen, snart. Vil egentlig bare hurtigt høre, om der er nogen der har nogle gode idéer til hvad jeg skal vælge under mit overemne; Grenzen. Jeg tænkte noget "Die persönliche Grenze" eller "Die physische Grenze", men aner bare ikke hvad jeg sk... -
AT-synopsis indhold
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive at-synopsis, nem er lidt usikker på hvad jeg egentlig skal skrive. Er det valg af metoder og hvordan jeg vil undersøge forskellige ting der skal skrives under mine ad1, ad2, ad3 osv. Eller er det hvad jeg har fundet frem til det? Det er jo det jeg ikke skr... -
Hjælp engelsk mundtlig
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har problemer med at snakke engelsk, og jeg har min engelsk mundtlig eksamen om 2 uger. Når jeg f.eks skal udtale engelsk ord, har jeg oftest svært med at udtale ordene korrekt. Det er også et problem, når jeg fremlægger i engelsk, så det jeg siger oftest er uforståligt.... -
Le sang des autres - Eksistentialisme
ForumindlægHejsa! Jeg sidder midt i en 24 timers fransk eksamen, og har fået et uddrag fra "Le sang des autres" (Det hvor helene oplever borttagelsen af Ruth, og hvor hun kontakter Jean for at melde sig in i modstandsbevægelsen) Men jeg kan ikke perspektivere teksten til Sartres eksistenti... -
Spicifikke adgangskrav
Forumindlæg"De specifikke adgangskrav er i alle tilfælde engelsk C samt enten matematik B eller virksomhedsøkonomi B. Fag som er specifikke adgangskrav skal være bestået." Er det således umuligt at blive optaget på uddannelsen hvis man har bestået VØ A i de afsluttende årskarakterer, men har d... -
Hvordan foregår historieeksamen?
ForumindlægJeg skal op i historie i stx her på mit tredje år, og jeg er ret meget i tvivl om hvordan man skal gribe sådan en historeeksamen an. Jeg har lavet kildekritik på mine tekster, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an til eksamen og hvad man egentlig skal snakke om til lærer og censor. Er ... -
Engelsk A, HF - Privatlaerer soeges!!
ForumindlægJeg har brug for en dygtig engelsklaerer, der kan hjaelpe mig lidt med forberedelse til eksamen start december. Du skal gerne have faaet en god karakter i Engelsk A indenfor de sidste tre aar. Allerhelst laeser du Engelsk paa uni. Kontakt mig venligst snarest. Mange hilsner Cecilie -
Forbedre sine karakterer?
ForumindlægHej Håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål. Jeg har hørt at hvis man ikke tager sin sidste eksamen (gymnasium) kan man forbedre sit snit ved at tage de fag man har dårlige karakter i på hf og stadig beholde sine gode karakterer, og på denne måde forbedre sit snit. Passer det? -
02 i eksamenskarakter
ForumindlægHej! Jeg fik 7 i årskarakter og 7 i terminsprøve i skriftlig tysk A, men fik desværre 02 i min eksamen. Jeg er i tvivl om, jeg har misforstået noget i teksten eller om den er usammenhængende - eller bare har alt for mange fejl. ELLER om det er en uretfærdig karakter! Bare et 4-tal gør det bedre.... -
Ikke grupperede observationer
ForumindlægHej har fået et eksamensspørgsmål i mundtlig matematik C der hedder: Fortæl om ikke grupperede observationer. Da jeg har lidt svært ved at se mig ud af det i min matematik bog har jeg søgt alle steder. Så min bøn til jer er: Kan i hjælpe mig med hvad jeg skal sige til eksamen ( Og ) ... -
Ændre problemformulering.
ForumindlægHej Nu skal jeg snart til eksamen i AT. Lige om 15 dage. Er ved at skide i bukserne over at jeg ikke har fået lavet mit opgave. Den er vild svær at besvare. Man må godt ændre sin problemformulering ikk? Altså emnet er selvfølgelig det samme, men man drejer den måske bare en anelse. Fuck jeg dør.. -
dansk skrft.
Forumindlægja..så er det blevet eksamenstid for mange af os og jeg skal selv til dansk skrft. eksamen på tirsdag, men jeg føler mig lidt handicappet, da jeg faktisk kun tør begive mig igang med en litterær artikel. For måske at give mig en større mulighed eller mindre nervøsitet tænkte jeg om nogen kunne pr... -
Elektrolyse
ForumindlægMin lærer har opgivet et forsøg til eksamen. Han har åbenbart gennemgået det som demonstrationsforsøg. Men det kan jeg simpelthen ikke huske. Har kigget en del på det, men jeg kan ikke komme frem til noget fornuftigt. Håber at I kan hjælpe. Hvad sker ved en elektrolyse af CuSO4, KI og H2SO4? -
jurastudiets hverdag
ForumindlægVille lige høre om der er nogen der ved, hvordan det er, at læse jura. Tæmker mest på, hvor tit man skal til prøver/eksamen og hvordan en typisk uge ser ud mht. forelæsninger samt, hvor meget tid der bruges på at læse? Ville også gerne høre om der er fordele ved at læse i universitetes læsesale, ... -
Er dette snyd?
ForumindlægEr det snyd at bruge Grammerly til Engelsk A HHX skriftlig eksamen? Jeg var oppe i 2017, men turde ikke selv at bruge den, da jeg var i tvivl om det var snyd. Jeg har en veninde, der skulle op nu her, som havde samme spørgsmål omkring Grammerly. Jeg vil udmiddelbart selv mene, at den ligger i gr... -
Hjælp - AT i dansk og biologi om genteknologi
ForumindlægHej derude Jeg skal til AT eksamen her på fredag, og sidder fast med hensyn til dansk-delen. Derfor ville jeg spørge om der måske var nogen, der har haft AT i dansk før som kunne hjælpe eller nogen der har læst romanen Genspejlet af Svend Åge Madsen. Eller bare nogen der har forstand på AT (jeg... -
Please Hjælp
Forumindlæghey jeg skal til eksamen i spansk om en uge . Sagen er at jeg skal kunne oversætte en halv side fra spansk til dansk , og mit problem ligger i at ordbogen kan ikke finde ud af oversætte de bøjede ord ... Hvordan kan bøjes i den rigtige form igen ? er der en regel om hvordan de er ??? På for...
