Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 17841 til 17860 af 48964
  • Hvornår blev Lighteren populær i Danmark?

    Forumindlæg
    wssds
  • Hjælp til billedanalyse

    Forumindlæg
    står her med et maleri, som skal analyseres, men jeg ser ikke en pind i billedet. Det er billedet "Trefoldigheden" (1864-66) malet af Wilhelm Marstrand. hvis en eller anden ville kunne give nogle oplysninger eller tips, så ville det bare være perfekt. HJÆLP!
  • Europas fremtid ?

    Forumindlæg
    hej:D jeg er simpelthen blevet stillet en opgave der lyder på: hvad er EU's fremtid... og det kan jo være mange forskellige ting så jeg har lidt brug for hjælp.. hvad mener i er EU's fremtid ? ?
  • Den Perfekte Krop?

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg skal lave projektopgave her næste uge og har valgt emnet Den perfekt krop? Nogle der har noget der kunne give mig noget info... eller inspiration... Ville være rigtig cool. ~Dupont
  • "Rigtig" SRP??

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal i december skrive en SRP-opgave. Men er denne opgave ikke en ´øvelse´?? Altså den ´rigtige´ (altså den der får betydning for mit eksamensbevis) skal først skrives senere, ikke??
  • Moderne eventyr, hvordan skriver jeg et?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive et moderne eventyr, men er gået helt koldt i mit hoved. Har brugt omkring 4 timer på at prøve at finde ud af hvad jeg skal skrive om. Er der ikke nogen der kan hjælpe mig?
  • hurtig - dansk hjælp :)

    Forumindlæg
    hej :) er der nogle som vil være søde og forklar mig kort hvad en hovedhandling og en bihandling er ?
  • Nelson Mandela og Apartheid

    Forumindlæg
    Jeg er ligenu i færd med at udarbejde min dansk historieopgave, og har i den sammenhæng læst Nelson Mandelas selvbiografi vejen til frihed, men er efter små 5 siders arbejde gået lidt i stå. Jeg mangler endnu at perspektivere Mandelas handlinger og hans fremtræden offentligt, og at forlare hviulk...
  • Referat

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle der har et Referat af novellen "Naboer" med Raymond Carver?? :)
  • 9.klasse afgangs prøve

    Forumindlæg
    Hejsa :-) Jeg har været op til dansk skriftlig opgave og vil høre nogle meninger om min novelle, som jeg skrev til et billede af en lille dukke, som skulle havde en afgørende betydning, der skulle fremkomme et eller flere flash back. Forladt Hun stirrede ude i horisonten, ude ved bølgerne i det...
  • SRP om Suzanne Brøgger el. lign.?

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg synes, Suzanne Brøgger er en vildt spændende person, og så skriver hun tilmed vildt godt. Derfor har jeg overvejet at foreslå hende til mine SRP-vejledere; er der nogen, der har prøvet at skrive om hende i en større opgave lignende SRP før? Så kunne jeg nemlig godt tænke mig at høre om...
  • Pensumopgivelse

    Forumindlæg
    Hvad er reglerne omkring pensumopgivelser? Må der kun blive opgivet tekster, der er blevt gennengået i klassen eller skal man bare have teksten udleveret og så har man selv ansvaret for at gennemgå den?
  • Digte videre på "Villy" skrevet af Charlotte Weitze

    Forumindlæg
    Vi har læst novellen "Villy" skrevet af Charlotte Weitze og har fået til opgave at digte videre på den. Vi bliver bedømt ud fra kreativitet og implementering af eventyrtræk i en "normal/hverdagsagtig" fortælling. Er der nogle der kan fortælle hvad der menes med implemen...
  • Artikel Analyse

    Forumindlæg
    jeg skal lave en analyse af denne artikel: http://politiken.dk/udland/article816541.ece men jeg aner ikke hvad jeg skal skrive.. :s
  • Ord

    Forumindlæg
    Hvad betyder social lighed og økonomisk lighed? Og hvad betyder globalisering?
  • meddigtning af en dødssyg ven hjælp søges

    Forumindlæg
    hejsa flotte mennesker, min ven sagde at jeg kunne få hjælp herinde jeg står lige pt og mangler hjælp til meddigtning af en dødssyg ven og det skal være mit eget kapitel/afsnint kan nogen hjælpe mig med hvordan man meddigter?
  • Episk/lyrisk?

    Forumindlæg
    Hej Hvad er forskellen på et episk digt og et lyrisk? Jeg mener umiddelbart det er noget med om der er handling.. Hvordan kan man så se, om der er en handlign eller ej ? Er der et lille trick ?
  • Kriton

    Forumindlæg
    Hej alle jeg er igang med at læse til oldeksamenen og som en del af pensum, har vi dialogen mellem Sokrates og Kriton. Der, hvor Sokrates sidder i fængslet (vender på sin død) og Kriton vil have ham ud. jeg har desværre ikke så mange noter til den, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Er der n...
  • Kommunisme og socialisme??

    Forumindlæg
    OM kommunismen siger man: "Man yder efter evne og nyder efter behov", mener der findes en tilsvarende for socialsimen, nogle der kan huske den? Evt. Hvis I har en klar definition på de 2 begreber.
  • De gode råd?

    Forumindlæg
    Jeg synes ikke jeg kan finde så mange indlæg, med gode råd.. nogen der har været oppe i old (ny reform) og som kan hjælpe os andre, med lidt "guld"?