Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 17861 til 17880 af 41309
  • Proteinsyntesen

    Forumindlæg
    Jeg har i biologi fået stillet spørgsmålet:Redegør detaljeret for proteinsyntesen.-Hvad sker der i cellekernen, hvad sker der i ribosomerne.Jeg håber at nogen kan give en hjælp.På forhånd tak.-Anders
  • srp-hjælp

    Forumindlæg
    hej derude jeg vil bare spørge om der er nogen der kan rette min srp-opgave. jeg skriver om brystkræft. hvis nogen har styr på biologi og kemi vil det være perfekt
  • lavers vandoptagelse. hjælp

    Forumindlæg
    hej. jeg er igang med en biologi rapport hvori der indgår et spørgsmål som ikke er min stærke side - så jeg håber i vil hjælpe mig. hvilken betydning har vandoptagelsen for lavers vækst? håber i vil hjælpe mig
  • Terminsprøver

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har terminsprøver hele næste uge, hvor der også er biologi og geografi med denne gang. Ved i hvad prøverne handler om. Altså er det sådan generalt om fagene eller er det specifikke emner? Hvad kan man øve på? :)
  • Div. olympiader og konkurrencer

    Forumindlæg
    HejEr der nogle, der har erfaring med følgende:Olympiader som: biologi, datalogi, fysik, kemi og matematik.Konkurrencer som: Forskerspirer, Georg Mohr og Månedens Elevopgave.Ja? Fortæl venligst os andre om det.
  • Hjælp til forklaring af figur.

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder og kan ikke finde hovede eller hale i en biologi opgave, håber nogen vil hjælpe mig med at forstå figuren best muligt. Opgave formulering er vedhæftet. Tak på forhånd.
  • IDEER-> til 3.års opg. i bio?

    Forumindlæg
    Hey folkens..Jeg tænkte på om der er nogen der har evt. emner i biologi som ville være gode at skrive om. Kunne godt bruge lidt hjælp, så håber der er nogen derude, som kan hjælpe mig..På forhånd tak..
  • eksamensopgave august 1994

    Forumindlæg
    hej... så er der igen problemer med biologien. Denne gang vil jeg godt have hjælp til denne opgave:http://www.lokal.herlev-gym.dk/laererne/MW/2BI/opgaver/skr1.pdfForstår ikke lige halt hvad det er at tetracyklin gør ud over at den selvfølgelig hæmmer proteinsyntesen.
  • B-Cellekræft

    Forumindlæg
    Har du løst denne opgave, eller ved du et sted, hvor man evt. kan finde opgavebesvarelsen? \nhttp://laerer.aarhusakademi.dk/AARh/intranet/fagene/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar1999/august/opgave%202.PDF
  • Blodtryk og puls

    Forumindlæg
    Hej venner. Jeg har to spørgsmål jeg gerne vil have hjælp med til, at besvare i biologi. På forhånd tak :) . - Hvorfor har rygning og motion indvirkning på puls og blodtryk. - Beskriv den biologiske forklaring på indvirkningen
  • Kloge mennesker vil læse rette min synopsis??

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal aflever min synopsis (2.g årsprøve) idag inden kl. 15 Den handler om fedme og sukkersyg Dansk A og Biologi A
  • AT - Rejser, opdagelser og foradnrigner

    Forumindlæg
    Ligesom alle andre skal jeg også skrive en synopsis. Jeg har valgt Darwins teorier, biologi og historie. Er der nogen der kan komme med bud på diverse problemstillinger, samt underspørgsmål?
  • Anybody som kender til en metode hvorved man kan adskille proteiner?!

    Forumindlæg
    Hej... Jeg sidder lige med en svær biologi opgave, jeg kan ikke rigtig finde frem til en metode hvorved man kan adskille proteiner, som fx indgår i en virus.. Anybody?!
  • Immunforsvaret - pest

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og skriver SRO i biologi og histrie og jeg skal svare på hvordan pestbakterien går ind og påvirker immunforsvaret, er der nogen der kan svare mig på hvor jeg kan finde noget om det?
  • AT PEST

    Forumindlæg
    Hej Jeg har valgt at skrive om Pest i AT og er virkelig virkelig lost med henshyn til problemformulering? er der nogle søde mennesker der gider at hjælpe . fagene er biologi og hisorie.
  • Haster

    Forumindlæg
    Hej igen igen...;) Man bliver godt nok hurtig træt af at skrive biologi rapport. Men hvad er meget vigtig at få med om lillehjernen, nu hvor jeg skriver en rapport om hjernen,..? Puk.<33
  • eksamensspørgsmål

    Forumindlæg
    hej, er der nogen her inde der kan give mig et eksempel på et eksamensspørgsmål til biologi B-niveau, jeg er nemlig temmelig usikker på hvordan sådan et ser ud. emnet er lige meget, det er mere indholdet, jeg er interesseret i
  • Hjælp til rettelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil høre om der er en venlig sjæl, som kunne have lyst til at hjælpe mig med at rette denne SRP? Den handler om fedme i Danmark og der er gjort brug af biologi og dansk. Dette ville være en kæmpe, kæmpe hjælp! Tak på forhånd!
  • Arvelige egenskaber

    Forumindlæg
    Hej jeg har lidt problemer med en biologi rapport håber i kan hjælpe!! jeg har følgene spørgsmål... hvad er fænotyper og genotyper + forskellen ?? hvad er Dominant og reassiv (gener) + forskellen?? håber i vil hjælpe mig
  • Mendels 1. og 2. lov

    Forumindlæg
    Hej.Sidder her med mit årsprøve spørgsmål i biologi og der skal jeg fortælle om mendels 1. og 2. lov. Er nogenlunde med på hvad de er men kan ikke rigtig forklare det.Er der nogle der kan hjælpe..