Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17861 til 17880 af 46276
-
Noter til Ridderens runeslag..
ForumindlægHejj allesammen, er der nogle som ligger inde med noter eller andet guf af en art til folkevisen "Ridderens runeslag" .. ville jeg virkelig sætte stor pris på, jeg har søgt lidt her og på nettet, men har virkelig ikke kunne finde noget.. 1000 tak :) -
cuando-problem
ForumindlægDerfor grinede Blanca, da Pedro fortalte hende den. Jeg kan simpelthen ikke få dannet ovenstående. Nogen der har et forslag? mit lyder noget lign: Por esto Blanca reía cuando Pedro la contaronlo Nogen der har et forslag? -
stil
ForumindlægHej, jeg skal skrive en opgave om at jeg er strandet i en øde ø. Og jeg kan ikke komme på noget. Håber i kan hjælpe mig lidt frem. Tak på forhånd. -
Odysseen 1. sang?
ForumindlægHvorfor er det sangen bliver startet med en musepåkaldelse? -
Hjææælp! Vigtigt!
ForumindlægJeg skulle lige høre om jeres mening. En skoleelev hvis genemsnit er på 4 og som ikke får mere end 4, skal til at vælge gymnasium! Hvad ville i anbefale til sådan en elev? HHx, HG, HTX eller STX eller noget helt andet? Og vedkommende tinker seriøst til alle fag! -
Symboler i billede?
ForumindlægJeg har dette billed, men kan ikke finde ud af symbolerne i det. Det eneste jeg kan komme på er at marken er så afskåret at det virker meget klaustrofobisk :/ http://www.vggallery.com/painting/p_0495.htm Nogen der kan give hints? Ville være meget dejligt hvis nogen vidste noget :) -
9.klasse dansk på hhx
ForumindlægHvorvidt kan jeg bruge mit 9.klasses stof på hhx -
Dogmefilm
ForumindlægSkal finde ud af hvilken effekt de ti bud får for filmene? hvad er målet? Gør dogmereglerne en film sandere? og hvordan måles sandhedsværdien? -
Atlantis - Beretning hvor menneskene lever under vand
ForumindlægJa, som topic... Er der en beretning hvor mennesket levede i atlantis under vandet? -
Perikles' gravtale
Forumindlæghej alle, jeg skal bruge Perikles' gravtale, men jeg kan ikke finde den HELE tekst. Nogen der ved hvor jeg kan finde den? -
trærapport
ForumindlægHvordan spreder eg sig ? -
Hjælp til "Glæden ved vin"
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at forstå teksten "Glæden ved vin"? Jeg har læsten 3 gange nu, og kan ikke helt finde meningen med handlingen. Hjælp -
Heej
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en lidt forvirrede tøs, jeg vil gerne være Journalist, og har tænkte på at tag min uddannelse i England, men jeg har svært ved at beslutte mig, kunne nogen give mig gode råd? på forhånd tak -
Inspiration til kort fremlæggelse
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at lave en kort fremlæggelse på cirka 2-3minutter med et billede efter eget valg. Er der nogle der har nogle gode idéer til hvilke billeder jeg kunne snakke ud fra? Det må gerne være noget der er let at snakke om ;)Tak på forhånd . -
Historisk kritisk metode!
ForumindlægHej.. Har læst lidt om den historisk-kritiske metode men forstår det ikke helt - kan kun finde lange upræcise forklaringer på det! Nogle der kan hjælpe mig! Tak:) -
Perserkrigene...
ForumindlægHej derude, Er der nogle som kan ganske kort hjælpe mig med at forstå hovedpointerne i Perserkrigene og den peloponnesiske krig? Hvorfor startede de? Skyldtes det styreformer eller hvad?? Please hjælp mig.. -
Det forsømte forår
ForumindlægGodaften :) Jeg har fået til opgave at skrive en bograpport, og mit valg er så faldet på "Det forsømte forår" af Hans Scherfig. Jeg skal i denne opgave have en personkarakteristik med, men da bogen er en kollektivroman, har den ikke nogen bestemte hovedpersoner, derfor er jeg lid... -
Anoreksi
Forumindlæg10 mio. verden over har en spiseforstyrrelse. Hvad kan man gøre ved det problem? - hvad synes DU? Tak, det ville hjælpe mig, hvis du kommer med et kvalificeret svar :) -
Crime fiction
ForumindlægHej Er der nogen af jer der har haft dette emne (crime fiction) og evt. kan forklare nogle teorier inden for det? Der er nogle teorier indenfor følgende emner, men har desværre ikke nogle særlig gode notater til det: - Crime Fiction – History - American Hard-Boiled Crime Fiction - Noir nogen ... -
jordens dannelse og til idag
Forumindlægjeg skal skrive om jordens dannelse og til idag ink. istider og dinosurer tak på forhånd
