Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 17861 til 17880 af 56550
-
HEJ ALLE VILLE I IKKE HJÆLP MIG PLEZ
Forumindlægjeg har lavet en matematik synopsis, hvor jeg har valgt at går en tur til odense for at bygge et hus. men jeg ved ikke, hvordan finde man en: en passende funktion, hvordan finde jeg det? udfylder en tabel, af hved? grafiske billede af ligninger, hvordan? statistik, hvordan kan jeg finde den? te... -
Essay
ForumindlægKære Studieportalen Det er første gang jeg har skrevet en engelsk essay, og jeg ville være utrolig glad hvis én venlig sjæl herinde, ville spilde 20 minutter af deres liv på at hjælpe mig med at rette de mest væsenlige fejl og give mig skrive om mine mangler - Fx. om min opsætning er rigtig. I ... -
fysik eksamen, hjææælp.. :)
Forumindlægheey.. jeg sidder og er ved at lave nogle dispositioner til fysik eksamen på onsdag, jeg er løbet ind i et lille problem.. jeg har om metaller og ioner og jeg har virkelig ikke nogle idé om hvad jeg skal lave for nogle forsøg.. nogle der har nogle forslag.. vil jeg meget gerne høre fra jer.. ... -
Malaria medicin
ForumindlægEr der nogle, som har et foreslag til forsøg der kan laves, når ens område er malariamedicin? :) -
Kreativt produkt til problemstillingen
ForumindlægVi har projektopgave og vi ved overhoved ikke hvad vi skal have som produkt... (vi er ikke så kreative) Som problemstilling har vi; FN’s verdensmål fordrer lige adgang til kvalitetsuddannelse. Hvilke forskelle er der i Pakistan på drenge og pigers uddannelsesmuligheder? Og hvilke konsekv... -
+ - * / ( )
ForumindlægHvad er det nu man regner først o.s.v.?? + - * / ( ) ( plus minus gange division parentes ) -
Finde side på en trekant
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en opgave som lyder følgende. Find længden på en ligebenet trekant. Det eneste jeg har fået som oplysning er at arealet er 0,4 kvadratcentimeter. Håber i kan hjælpe mig -
Beregning - kan buschaufføren undgå en påkørsel
Forumindlæg"En elev har reflekser på sin skoletaske. Buschaufføren kan se elevens refleks på 140 meters afstand. Bussen kører 40 km/t. ................. Bussen kører videre med en hastighed på 30 km/t til det næste busstoppested. En elev står på vejen 15 meter foran bussen. Vis ved beregning, om ... -
Det forsømt forår
ForumindlægHey med jer. Skal afleverer opgave om bogen "det forsømte forår". Har dog lidt problemer med nogen spørsmål: Hvilke forskelle er der på de lærere og den læring, du møder i bogen, og de lærere og den læring du møder i din egen hverdag? -
Fysik/kemi rapport - Sæbe
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en fysik rapport om sæbe, men er kommet i tvivl om følgende: Hvordan fremstiller man sæbe? - Jeg ved godt nogenlunde hvordan, men hvorfor dannes der en kemisk reaktion mellem basen og fedtsyreren? Grunden til at man tilsætter fedtet, er det fordi at den skal blødgøre huden... -
HJJÆÆÆLP...Hvad er kerneenergi?
ForumindlægHeejsa! Jeg har om energiomsætning og energiformer i fysik, og er derfor ved, at studere om emnet. Men er der nogle vil forklare, hvad kerneenergi/atomkraft er? Hvad bruges denne form for energi til? Hvad er det der fission og fusion?! -
ansøgning
ForumindlægHej Min nuværende skolegang foregår på STX i 1.g. Mig og mine forældre er blevet enige om at det ville være godt for mig at få en ny start til næste år, og starte i 1.g igen. ansøgningsfristen var d. 15 marts og det er derfor lidt sent. kan jeg nå det? -
Kan man blive økonom med en erhvervsuddannelse?
ForumindlægJeg er helt overbevist om at man skal have en gymnasiel uddannelse for at læse på universitetet og derefter læse til økonom. Min ven og jeg havde en mindre diskussion omkring hvorvidt dette var sandt. Han vil gerne starte på teknisk skole og derefter læse til markedsøkonom på cphbusiness. Altså... -
Hjælp tak :)
ForumindlægFamilien Andersen er på ferie i malaga. De skal være på hottellet den 12. Og de rejser tilbage til Danmark den 26 hvor mange nætter har de været på hottelet ? -
Afsluttende dansk prøve HJÆLP
ForumindlægOkay jeg skal op til "eksamen" i dansk mundtlig i morgen og er lige pludselig blevet i tvivl om man må skrive på sine tekster? Jeg ved at man må skrive i synopsen, men må man også skrive i sine tekster? Jeg har trukket rap så jeg har trukket nogle streger mellem nogle rim og sat nogle s... -
Kromosom par
ForumindlægHvad er grunden til, at vi taler om par af kromosomer? -
Gruppearbejde
ForumindlægEr der nogen som kan komme med en uddybende begrundelse for hvorfor det er vigtigt at arbejde i grupper, hvad er fordele og ulemper? -
Mærkelig følelse i GYM
ForumindlægHej folkens Jeg er endelig begyndt på 1g, og det ser fint ud ind til videre, men der er bare et lille problem. Jeg er altså i grundforløb nu, men er jeg den eneste der mener at det hele føles mærkeligt og lidt overbelastende i starten. Og det er jo ikke fordi jeg er en dårlig elev, jeg fik et sn... -
Isolér
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært med isolering, specielt den her: Isolér k: T = √M-10/k tak -
Hvad er en models gyldighedsområde?
ForumindlægHvad forstår man ved en models gyldighedsområde?
