Projektopgaven (9. kl.)

Kreativt produkt til problemstillingen

07. april 2021 af Lucas1243

Vi har projektopgave og vi ved overhoved ikke hvad vi skal have som produkt... (vi er ikke så kreative)

Som problemstilling har vi; 

FN’s verdensmål fordrer lige adgang til kvalitetsuddannelse. Hvilke forskelle er der i Pakistan på drenge og pigers uddannelsesmuligheder? Og hvilke konsekvenser har det for den enkeltes fremtid? 

Hvordan ser fordelingen af køn ud indenfor den danske uddannelsessektor? Og hvordan vil det forme vores fremtid? 

Kan I hjælpe med at finde et godt produkt til problemstillingen?


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. april 2021 af LazyJones

Pak en skoletaske med ting, der er i en skoletaske i danmark, og pak en anden skoletaske med ting, der er i en skoletaske i Pakistan.

Lav en guldbarre (i ler eller papmache, malet med gul/guld-maling), der størrelsesmæssigt repræsenterer den SU man får i Danmark, hvis man går på gymnasiet og 3 år på universitetet. Lav en tilsvarende for Pakistan.

Lav en klasse med dukker, der viser den gennemsnitlige fordeling af drenge/piger i en skoleklasse i Danmark, og en der viser fordelingen på et par forskellige linjer længere oppe i systemet (SOSU-uddannelsen, Elektriker-uddannelsen, ...) - Dukkerne kunne evt. bare være lego-figurer, Star Wars figurer, eller hvad man end kan skrabe sammen.

...


Skriv et svar til: Kreativt produkt til problemstillingen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.