Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 17861 til 17880 af 27855
-
Fairtrade
ForumindlægHejsa:) Jeg har trukket samfundsfag og jeg har derfor valgt at have om fairtrade. Jeg tænkte på om i mådek havde en ide til et produkt? Det skal være noget man kan bruge til fremlæggelsen. Jeg havde tænkt på at lave en model/planche som viste forskellen på fairtrade/og ikke-fairtrde, men ved ikk... -
Søger gode ideer til synopsis!
ForumindlægHej alle! Jeg er ved at lave samfundsfags-synopsis, b-niveau. Og jeg har trukket emnet: Dansk økonomi i globaliseringen - fordele og ulemper. 1. Er der nogen der ved hvad der er rigtig godt og have med indenfor dette emne? 2. Er der nogen der har en god ide til en problemformulering, eller hvad d... -
AT-4!!
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive AT-4 - jeg skriver i fagene (Dansk A og Samfundsfag A) mit emne er kontanthjælpsreformen. - jeg er i tvivl om, hvilken "effektevaluering" kontanthjælpsreformen hører under der er 2 evalueringer såsom 1. procesuelle tilgang 2. eksperimentelle tilgang -
Finanspolitik.
ForumindlægJeg skal til eksamen i samfundsfag i morgen - c niveau.. Og jeg vil lige høre om VK regeringen har en stram eller lempelig finanspolitik i øjeblikket? Jeg vil jo mene i form af de høje skatter, at vi har en stram finanspolitik, men jeg blev forvirret efter at have læst en artikel hvor der bliver ... -
Eksamen.. Hvordan "forløber den"..
ForumindlægHej. Da jeg skal trække spørgsmål til samfundsfags eksamen her på tirsdag, ville jeg lige høre hvordan sådan en eksamen forløber. Man har 24 timers forberedelse.. og trækker man et overordet spørgsmål, som fx det senmoderne samfund, hvorved man selv skal opstille 3 spørgsmål man vil besvare, elle... -
Syge eksamen???????
ForumindlægHej ! Det er sådan er jeg er så uheldig at blive syg dagen før min eksamen, og jeg forventer ikke rigtig at blive rask inden da. Så jeg ville lige høre hvordan det er i forhold til syge eksamen, jeg skal nemlig op i mundtligt Samfundsfag C?? Håber i kan hjælpe mig -
Syge eksamen???
ForumindlægHej ! Det er sådan er jeg er så uheldig at blive syg dagen før min eksamen, og jeg forventer ikke rigtig at blive rask inden da. Så jeg ville lige høre hvordan det er i forhold til syge eksamen, jeg skal nemlig op i mundtligt Samfundsfag C?? Håber i kan hjælpe mig -
kvantitiv eller komparativ HASTER
ForumindlægHej jeg skal snart op i AT, jeg mangler bare lige samfundsfags metoden. Altså jeg har taget to teorier Realismen og Idealismen, med dem har jeg prøvet at forklare USA's invadering af Afghanistan og Irak. Jeg er bl.a. kommet ind på hvorfor den ene krig ikke kan forklares med det ene begreb m... -
Debatter i retspolitik / udvisning
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal op til eksamen i samfundsfag 9. klasse, og vil derfor spørger, om nogen af jer eventuelt kan besvare dette spørgsmål: Er der nogen debatter om retspolitikken i danmark? Jeg tænker lidt på, at eventuelt snakke om debatten om Levakovic m.m. Men jeg er lidt i tvivl. ... -
Hungersnød i Somalia
ForumindlægHej Jeg har skrevet om Hungersnød i Somalia. (Samfundsfag og Biologi) Jeg har skrevet om hvilke konsekvenser har sult i Somalia haft. Og hvilke reaktioner der sker i kroppen, når man sulter.(generelt) Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om i metode afsnittet? Jeg ved ikke hvilke metoder ... -
Metode!! ideologi ud fra tekst
ForumindlægJeg har skulle svare på hvilken ideologisk holdning Hitler udtrykte. Dette har jeg gjort ved at kigge på nogle sider fra hans bog "min kamp" og så fundet ud af hvilken ideologi og teori han udtrykker der. Men hvilken metode er det? mit fag er samfundsfag -
Matematik på STX?
ForumindlægHej, jeg skal begynde på STX efter sommerferien, hvor jeg har valgt at tage studieretningen; Samfundsfag A, Engelsk A og Matematik B. Mit spørgsmål er så .. er matematik på B-niveau svært? Jeg er personligt ikke "fantastisk god" til matemaitik, så jeg er en smule bange for sværhedsgrade... -
Analyse af forskellen på akademikere og ikke akademikere og uddannelsespopularitet
ForumindlægHej, jeg sidder med samf opgave. Jeg er gået fuldstændig i stå med analysen. Hvordan laver man en samfundsfaglig analyse, af forskellen mellem akademikere og ikke-akademikere og hvorfor unge vælger den gymnasiale uddannelse fremfor en erhversuddannelse? Jeg er virkelig på bar bund og aner slet... -
Globalisering
ForumindlægHejsa For tiden kører vi i min klasse (1g) et AT forløb omkring globalisering. Vi skal sammenfatte matematik og samfundsfag i en opgave. Da vi gerne vil overraske vores matematik lærer lidt kunne jeg godt bruge lidt hjælp til noget VIRKELIG avanceret matematik som vi kunne gå ind og bruge i hen... -
Fordele ved dansk EU-medlemskab
ForumindlægHej :) Jeg skal til samfundsfags eksamen i morgen og er ved at skrive min synopsis, men jeg har brug for lidt hjælp. Jeg skal svare på spørgsmålet: Hvorfor er det en fordel for Danmark at være medlem af EU? Er der nogen der kan hjælpe mig med min besvarelsen. Jeg har skrevet at det globale EU m... -
Nåede ikke til eksamen
ForumindlægHej Studieportalen, jeg skulle havde været til eksamen her kl 08 men nåede det ikke begrund af flere ting. Jeg skal i 10. klasse og efter gymnasiet, så jeg vil høre om det betyder noget for mig? Indtil videre har jeg kun fået gode karaktere og eksamen jeg ikke kom til var Samfundsfag. Tak på forh... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg står og skal op i Samfundsfag niveau C her den 26. juni. Der er stadig en god del tid, men det er jo altid godt at være på forkant med tiden. Men mit spørgsmål er, hvordan forbereder jeg mig bedst til denne eksamen, er det bare ved at læse pensum? Eller er det et godt råd, at... -
eksamenskarakter i samf!
ForumindlægHej alle sammen! Vi har lige fået vores eksamens karakter. Er der muligvis nogle af jer, som vil rette min samfundsfag eksamen stx, og se hvad den ligger til? Jeg har fået en meget dårligere karakter, end hvad jeg plejer. Jeg tænkte om nogle af jer vil rette den, og fortælle mig hvad i mener den... -
Blå blok vs. Rød blok
ForumindlægHej Derude! Jeg sidder her og skal op til eksamen om et par dage i samfundsfag - men er i tvivl om noget vedr. rød og blå blok. - Hvad er det egentlig at blå bloks overordnede politik er? - Hvad er det egentlig at rød bloks overordnede politik er? - Hvad er forskellen imellem dem? ... -
Statistik Euroskepsis - Samf Eksamen
ForumindlægHej! Jeg sidder og forbereder mig til samfundsfags eksamen (24timers). Jeg skriver om EU-skepsis i dk samt storbrittanien. Jeg mangler noget statistik til at påvise udviklingen i modstanden mod EU hos befolkningen i medlemslandene- kan du hjælpe? jeg kan også rigtig godt bruge forslag til gode ek...
