Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17861 til 17880 af 20599
-
Problemformulering
ForumindlægHej :-) Jeg er midt i en 24 timers eksamen til samfundsfag på B niveau, og har besvaret følgende tre problemstillinger (som er udarbejdet på baggrund af bilag). Har svært ved at finde en passende problemformulering (den gamle blev skrottet) - er der nogen der kan hjælpe? Problemstillinger ... -
Demokrati - eksamen imorgen!
ForumindlægHej alle! Jeg har idag været oppe og trække til min 24-timers samfundsfags eksamen. Og jeg har trukket demokrati. Jeg har fået udleveret 7 bilag som alle handler om at der er noget galt med demokratiet i danmark. At Helle Thorning ikke holder sin kontrakt politik og trækker mod en mere blå pol... -
Psykologi studiet
ForumindlægHar overvejet psykologi studiet, er dog bare lidt i tvivl om det er noget for mig. Nogle der kan fortælle lidt om det? Har en stor interesse i selvudvikling (har næsten læst alle de bøger jeg kan få fingrene i på biblioteket) og hvordan menneskets "tanker" kan påvirke omgivelserne samt ... -
Virum gymnasie eller Nærum gymnasie?
ForumindlægHej. Jeg går i folkeskolen, og skal nu til at finde ud af hvilket gymnasie jeg vil gå på. Jeg har fundet ud af at det enten skal være Nærum gym. eller Virum gym. Jeg vil gerne vide hvilket der er bedst. Som linje tænker jeg på den nat... -
Kritisk gennemlæsning af afleveret opg. af simpel grund.
ForumindlægHey, Jeg har afleveret min SRPopgave, men kan ikke helt give slip på tanken om den, fordi jeg føler at det virkelig var noget slemt. Jeg kan ikke samle modet til selv at læse den igennem og jeg nåede det ikke pga. tidspres og dumhed inden den blev afleveret. Hvis du er frisk på at læse den og kan... -
Spørgsmål : e) Hvilken rolle tror du, at internettet vil spille i fremtid?
ForumindlægHej. Jeg har en samfundsfags opgave, og skal besvare bogle spørgsmål. Men er selv gået helt i stå, da jeg ikke er særlig god til spørsmål angående internettet. Så jeg håber der er nogle der ville hjælpe :) a) Giv nogle eksempler på, hvordan internettet har ændret hverdagen for folk de seneste 20 ... -
Hvilken rolle tror du, at internettet vil spille i fremtid?
ForumindlægHej. Jeg har en samfundsfags opgave, og skal besvare bogle spørgsmål. Men er selv gået helt i stå, da jeg ikke er særlig god til spørsmål angående internettet. Så jeg håber der er nogle der ville hjælpe :) a) Giv nogle eksempler på, hvordan internettet har ændret hverdagen for folk de seneste 20 ... -
Nynarcissisme, dansk/samf, HJÆLP!
ForumindlægJep, jeg har ikke fået tænkt nok over valg af AT-emne og i morgen skal jeg have det klart. Har dog noget.. Mine foreløbige tanker: Tænker at arbejde i samfundsfag/dansk om nynarcissismen og de problemer den det stigende behov for selviscenesættelse har for samfundet. Jeg tænker at inddrage Crist... -
Hjælp til diskussions opgave om USA som unipol?!
ForumindlægHej alle jer klog hoveder. Jeg sidder med en samfundsfags opgave på A niveau hvor jeg skal gå ind og diskutere dette: Diskuter i hvor høj grad USA har mulighed for at bevare sin status som unipol i det internationale system: Og komme ind på dette: 1. Kinas mulige fremtidige status og interna... -
Hjælp til GPS - satellitsignaler og kommunikation
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og skriver AT synopsis i samfundsfag og fysik. Mit emne er: Forældre som overvåger deres børn med GPS. - i fysik er minde underspørgsmål således: - hvordan er GPS-system opbygget? og hvordan virker en GPS (jvf. satellitsignaler og hvordan satelliten kommunikerer). Jeg ... -
Notat: Socialdemokraterne - øge vælgertilslutning
ForumindlægHej, Jeg har mit første notat for i samfundsfag på A-niveau i gymnasiet. Opgaveformlueringen lyder således: Du er politisk rådgiver for statsminister Helle Thorning-Schmidt (S). Skriv et notat, der indeholder en begrundet strategi for, hvordan Socialdemokraterne kan øge vælgertilslutningen. N... -
At 2!!
ForumindlægOk så, vi er lige begyndt på AT 2.. Vores 3 fag, som vi skal arbejde med under at er, Engelsk, Samfundsfag, og Mediefag. Vi har lige set en film ved navn "East is East", og vi har skulle læse en tekst, som hedder "Chicken Tikka Masala speech" Både filmen og teksten, handler... -
Konkurrenceevne - Velfærdstatens fremtid
ForumindlægVelfærdsstatens fremtid - Den globale klemme. Hej, jeg er lidt blank ved nogle punkter i min samfundsfags aflevering. Håber I kan hjælpe mig. Det handler om AE og CEPOS i forhold til velfærdsstaten. Her er de to 2 spørgsmål/opgaver jeg skal svare på: 1. Undersøg hvordan AE og CEPOS argumenterer f... -
300 timer kristendom!!!
ForumindlægJeg var ind på Information hjemmeside, og der læste jeg at folkeskole har fra 1 klasse til 9 klasse 300 timer kristendom, der må jeg bare sige at det er vanvittig, for jo kristendom har være vigtige i Danmark før, men det er det ikke mere, så skulle man ikke ændre de 300 timer man bruger på krist... -
Vedr. problemformulering.
ForumindlægHej, Jeg skal til, at lave en opgave i faget samfundsfag, men kommer ingen vegne grundet min problemformulering. Eller mangel på samme. Det forholder sig sådan, at min lærer kræver, at vi laver en "HVORFOR" problemformulering, og det evner jeg simpelthen ikke. Han er ikke til megen hjæ... -
Metoder - Paradise Hotel
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er ved at se på, hvilke metoder, jeg har benyttet mig af, i min AT-projekt, hvor jeg har skrevet i psykologi B og samfundsfag C og har arbejdet med selviscenesættelse i Paradise Hotel. Jeg har brugt den kvalitative metode i begge fag, idet jeg har kigget på interviews. ... -
HJÆLP Medier og Politik
Forumindlæghej alle jeg har 24 timers forberedelse til mundtlig samfundsfags eksamen, og jeg har lavet en problem formulering som jeg tænkte på om i kunne tjekke igennem evt komme med nogle ideer til andre problem stillinger og selvfølgelig også til det overordnede spørgsmål . det ville være dejligt! som ... -
deduktiv vs. induktiv metode
ForumindlægHej alle, Jeg arbejder i øjeblikket med min AT eksamen men er blevet i tvivl om min metode del. Jeg skriver, indenfor psykologi og samfundsfag, om iscenesættelse i det senmoderne samfund gennem tv-mediet som iscenesættelsesplatform. Jeg har ved hjælp af Freuds narcissisme teori, analyseret Amal... -
Hjælp - Hvad har jeg brugt?
ForumindlægHej Alle hvis ´jeg har brugt andres meninger, synsvinkler og definitioner af et begreb til at danne min egen definition af begrebet, hvilken metode har jeg brugt? Det er i samfundsfag. Mit andet spørgsmål: Jeg har skrevet det her i min symopsis i metode afsnittet: I den naturvidenskablige del af ... -
Hjælp til din samfundsfagseksamen!
ForumindlægHej! Jeg tilbyder hjælp til alle jer der skal op i samfundsfag her til sommer. Jeg er P.T i gang med en kandidat uddannelse i EUstudier på RUC og har en bachelor i politik og administration (en slags statskundskab) så jeg er godt inde i stoffet :) Jeg har tidligere være privat lære og dem jeg ha...
