Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 17881 til 17900 af 45450
-
Supplering
ForumindlægJeg står i den situation at jeg har opdaget at jeg ikke kan komme ind på min uddannelse pga., fra mit synspunkt, nogle mærkelige regler. Jeg vil gerne læse International virksomhedskommunikation – engelsk(http://www.ug.dk/uddannelse.aspx?article_id=udb-humsprogogintkommeng), men da jeg den... -
digte ting og sager?
ForumindlægJeg skal i klassen fortælle om Digte, hvordan man analysere og noget andet?nogen der har nogle gode ideer til hvad jeg kan fortælle mere om digte?og nogen der ved hvordan man laver en digte analyse??kan ikke finde noget om det på nettet :(på forhånd tak -
Moderne novelle af Steen langstrup "Nå, men så fuck det!"HJælp:S
ForumindlægHej jeg ska op i dansk på fredag, og ska analysere novellen," Nå, men så fuck det!" er der nogen der kan hjælp mig med dens genre/teksttype, og komposition osv :-S eller har en go' analyse modelle må jeg meget gerne skrive:) tusind tak -
AT- DANSK HJÆÆLP
ForumindlægHej.. Jeg skal analysere "Et løft af sløret" af Rushy Rashid.. Men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det her an. Hvordan analyserer og fortolker man en selvbiografi? Hvad er biografisk metode? Og hvordan anvender man fortælletekniske begreber? Kunne virkelig godt bruge n... -
Kan jeg komme ind på studiet? Hjælp!
ForumindlægHej, jeg hedder Kasper. Blev student juni 2012 og er nu igang med mit sabbatår. Min plan er at begynde på en videregående uddannelse efter sommererien i år. Vil gerne ind på Århus Universitet og læse Engelsk og Europastudier, men er ikke sikker på hvor stor chancen er for at jeg bliver optaget?... -
SSO - raketfysik
ForumindlægJeg skal her til jul skrive SSO i fysik og har valgt emnet raketfysik. Er der nogle af jer som har erfaring i dette eller bare nogle gode ideér. Jeg har bygget en vandraket som jeg vil skyde af, og så filmer jeg affyringen og ved hjælp af et program der hedder Logger Pro kan jeg analysere bevæge... -
For kort opgaveformulering til sso!
ForumindlægHey,er nu gået i gang med sso, men synes at min opgaveformulering er alt for kort. Ved ikke helt hvor meget jeg skal/må inddrage. Den lyder:"Der ønskes en analyse og fortolkning af Mary Shelley's Frankenstein med særligt fokus på forholdet mellem Frankenstein og hans monster"Og så s... -
Billedanalyse
ForumindlægHej.Jeg har fået til opgave i dansk at analysere følgende billede:http://hjem.get2net.dk/silseth_jan/ECKERSBERG/bella_og_hanna_nathansen_1820.htmJeg kunne godt tænke mig at høre nogle meninger om, hvad den dybere mening i billedet er, så jeg kan få lidt inspiration til opgaven.Billedet er fra 182... -
Opgaver omkring børskrakket / landbrugets eftervirkninger
ForumindlægHejsaJeg er igang med min 2.g historieopgave, og er helt på herrens mark omkring den. Jeg har en utrolig dårlig lærer som vejledning, og tænkte på om der herinde måske skulle være nogle som har skrevet om børskrakket i 30erne? Har om eftervirkningerne derfra på dansk landbrug, men er modtageligt ... -
Chauncer tilstede under Canterbury Tales? & Religionsmetoder
ForumindlægJeg er ved at lave forberedelse af min AT-eksamen om pilgrimsrejser. Min analyse omhandler indledningen til Geoffrey Chaucers "Canterbury Tales" hvor han beskriver de forskellige pilgrimme. Jeg skal til at skrive afsnittet om Metode, og jeg har vurderet at "Canterbury Tales" ... -
Dansk/Historie opgave - Hjælp..
ForumindlægHejsa.. Jeg skriver om Luthers Reformation i min Historie Opgave.. Jeg er næsten færdig med min problemformulering.. mit problem er bare at jeg ikke ved hvad jeg vil skrive om i det sidste stykke. Altså vurderingsafsnittet/diskutionen. I min redegørelse vil jeg redegør for Luthers Ref... -
DNA
ForumindlægHi, jeg sidder lige med en rapport at lave,men har svært ved at svar på 3 de tre spørgsmål. Nogen vil være sød og foklar mig det. 1)Foklar kort hvordan et barns arvemasse vil være i forhold til de forældres arvemasse. Indrag din viden om meiose og befrugtning/krydsning i svaret. 2)Hvorfor er d... -
Porters Five Forces
ForumindlægHej Alle, jeg står og er igang med min hovedopgave. Jeg skal lave en branche analyse af restaurant branchen i Løkken by. Dertil har jeg valgt at benytte mig af Porters Five Forces. Men nu bliver jeg helt i tvivl om hvordan den nu skal bruges! Jeg har lavede den ud fra virksomhedens syn på kon... -
Tornerose på fransk
ForumindlægHej hej allesammen, Er Tornerose et folkeeventyr? og på hvilken måde for fx på fransk er det jo Charles Perrault der har skrevet det, så kender man jo forfatteren. Skal høre om der er en der ligger inde med en rigtig rigtig god analyse af tornerose på dansk - Brødrende Grimm (måske også på fr... -
Haster! EKSAMEN!
ForumindlægHvis nogen af jer har en analyse af disse tekster, film, billeder og digte,så må i meget gerne sige til:). Hovedværk: Søren Damm: Transit (roman) Hovedværk: St. St. Blicher: Hosekræmmeren ( novelle ) Berlingske Tidende: Bandens bitches (avisartikel) Ondskab (film) Edvard Munch: Skriget (billede)... -
HJÆLP Det moderne gennembrud, hjælp med gode ideer.
ForumindlægHeej allesammen., Jeg skal til at lave dansk historie opgave. og har om det moderne gennembrud., derfor havde jeg tænkt mig at skrive noget om kvindernes undertrykkelse. nogen som har nogle gode ideer til hvilke tekster jeg kan analysere, (og teksterne skal ligge på nettet, eller andre nemme tilg... -
Ebbe Skammelsøn - anderledes version?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og forsøger at skrive en litterær artikel om "Ebbe Skammelsøn". - dog har jeg et kæmpe problem! Har søgt og søgt efter opgaver & noter om visen, men jeg kan ikke finde den rigtig version. Alle analyserne herinder er til den version hvor der er 32 strofer,... -
To feed the night
ForumindlægHej :) Jeg har lige læst To feed the night: Har forstået teksten sådan, at manden vil have mere og mere og konen er ret træt af det og kan ikke se hvad de skal bruge flere rum til. Og har forstået det sådan at Mr.Bell ejendomsmægleren også er manden der vil købe et nyt hele tiden. Altså de to per... -
Hjælp til valg af emne.. 8. klasse prøve/eksamen
ForumindlægHej (-: Jeg skal snart til min FØRSTE mundtlige prøve i dansk, og glæder mig rigtig meget til at få det prøvet (: Den er dog bygget op lidt anderledes end normalt, da vi SELV vælger emne. Vi skal dog vælge et emne inden for emnerne: MISBRUG ...... UHYGGE ...... KRIMINALITET ...... DIGTE/LYRIK ... -
SRO HJÆLPP!!
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til hvotdan jeg egentlig kan analysere om Platon i forhold til matematik. Det er nemlig svært at finde noget relevant i forhold til matematik. Kan jeg stadig godt tag ham eller skal jeg bare tage en anden at tale om så jeg kan inddrage noget matematisk. Og hvis det var ...
