Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 17881 til 17900 af 23724
-
herodot ..
Forumindlæghej.. Er der nogen som ved hvad solons to historier om lykke er henblik på måske demokrati - da jeg er ved at skrive notater om de tre forfatninger af Otanes, Megabyxos, Dareios. Er der nogen som har guldkorn om dette afnit? noget analyserende? Hvem mener Herodot har ret? det er ham den sidste ik.. -
herodot - kampen mod perserne.
Forumindlæghej.. skal snart op til eksamen i old, så er ved at læse op.. og det hele går fint undtaget herodot.. synes det er noget værre noget hvis jeg kommer op i det.. Er der nogen som har noget om kampen mod perserne? noget analyserende.. ved virkelig ikke hvad jeg skal sige hvis jeg kommer op i det? og... -
Tyrkiet og EU
ForumindlægHej igen.. Skal have sagt til min lærer hvilke områder og hvilke vinkler jeg vil have på min opgave inden iaften. Nogle gode ideér? Opgaven være i 3 dimensioner: redegørelse, analyse og perspektivering/vurdering.. Jeg har om Tyrkiet og EU .. Og opgaven kan altså handle alt derom.. TAK FOR HJÆ... -
3.g opgave om neuromancer af William Gibson
ForumindlægHey jeg skal skrive 3.g's opgave om bogen neuromancer af William Gibson og ville høre om nogen af jer evt. havde noget materiale om bogen eller genren cyberpunk? måske nogen af jer har skrevet om det samme eller har set en opgave et sted? Det er nok mest noget analyse jeg leder efter, men al... -
Kendskab til "hustelefonen" Benny Andersen
ForumindlægHej folk, Er meget interesseret i at vide om nogen af jer evt. har nogen kendskab til Novellen hustelefonen som er med i Benny Andersens novelle samling "puderne". Da jeg syntes den er lidt svær at analyser og fortolke og kunne godt bruge en hjælpende hånd. Håber virkelig der er e... -
"Nyere litteratur (efter 1990)" - tekst?
ForumindlægHej alle. Jeg har i mundtlig dansk trukket "Nyere litteratur (efter 1990)" Jeg synes det er et meget bredt emne, og jeg er lidt på bar bund. Er der nogen af jer, der har en novelle eller andet der ville være god til at analysere i forbindelsen?? Det skal helst være en novelle,... -
Engelsk eksamen - HF
ForumindlægSkal til engelsk eksamen i næste uge. Er der nogle der kan sige hvordan den foregår? Vi har 24 timers foreberedelse, så vi trækker en tekst dagen forinden. Men trækker man ikke også en tekst til selve eksamen som man også skal gennemgå og analysere? og hvilken tekst skal man perspektivere til det... -
Suspekt - Danmark
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en analyse af suspekt' sang "Danmark" og kan ikke komme på hvad de mener når de siger "Nu er der nærmest ingen der vil røre ved det" er der nogle der kan hjælpe mig med det? http://genius.com/7995654 (<- sangteksten) Tak på forhånd -
HJÆLP! Marilyn Monroe af Andy Warhol: Hvilken stilperiode?
ForumindlægHej. Jeg er ved at analysere det meget berømte maleri Turquoise Marilyn af Andy Warhol... Jeg ved, at det er malet i 1964... Men hvilken stil tilhører det? Er det postmoderne? Eller det der "Pop-art" eller begge dele? Ville gerne kunne indsnævre stilperioden lidt mere end til bare "... -
perspektivering - hjælp!!
Forumindlæghej, jeg skal analysere og fortolke novellen af Helle Helles Hedebølge - det er jeg færdig med. Jeg fandt så ud af at jeg deruodver også skulle perspektivere til Herman Bangs skrivestil. Er der nogle, som kan hjælpe mig da jeg ikke ved hvordan jeg "perspektivere" novellen til herman ban... -
Magasinreklame
ForumindlægHej alle! Jeg har problemer med at finde en magasinreklame til at lave analyse af til min mundtlige prøve i dansk. Jeg har brug for en dansk magasinreklame, som jeg kan gå i dybden i og meget gerne også noget samfundsdebatterende. Er der nogle, der ved, hvor jeg kan finde det? Jeg synes ikke, at... -
Fra barn til voksen- Mundtlig dansk
ForumindlægHej. Jeg har trukket "Fra barn til voksen" til min dansk mundtlig eksame, og jeg skal finde en novelle, eller tekstudrag, som jeg kan analysere. Det skal være nonfiktion. De tekster jeg skal perspektivere til er: -Tove Ditlevsen, Erindring -Tove Ditlevsen, Der bor en ung pige -Th... -
Provokerende undertone i novelle.
Forumindlæghej. jeg går i 8 klasse, og vi har fået udelt en novelle som vi skal analysere og der efter forklare om hvad/hvordan der er noget provokernede i teksten. jeg har fået tildelt novellen Drivhuset af Anders Bodelsen. jeg har desværre meget svært ved at finde ud af hvad det provokernede i dette værk ... -
Slaget ved Thermopylai?
Forumindlæghej.. har lige læst herodot - Slaget ved Thermopylai og jeg ved virkelig ikke noget som helst.. ved kun at perserne og grækerne går i kamp mod hinanden.. er der nogen som har noget notater hertil? ved virkelig ikke hvad man kan analysere ellet noget helst.. håber nogen vil hjælpe :D -
Eksamens hjælp?
ForumindlægJeg skal analysere novellen "tudsen og muldvarpen" af Aage Brandt til eksamen på tirsdag. Er der nogle der har læst den og eventuelt kan komme med nogle idéer til hvad man kan fortælle om den og hvad i synes er væsentligt for novellen ? Ellers kunne jeg også godt tænke mig at vide hvad ... -
TGA - (TG og DTA)
ForumindlægHej.. Jeg er kommet til at rode mig ind i noget med analyse af TG(Thermogravimetry) og DTA(Differential Thermal Analysis), og jeg har ikke så meget styr på det, som jeg måske burde have? Så jeg ville lige spørger om der var nogen kloge mennesker, som havde forstand på at kigge på disse ting? ... -
Fremgangsmåde
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at skrive min fremgangs måde.. Min opgaveformulering lyder: På baggrund af en redegørsel for "sædelighedsfejden" start, vil jeg analysere i hvilken grad denne har spillet ind på kvindernes rolle i samfundet i slutningen af 1800-tallet. Endelig vil jeg unders... -
Hjælp; SSO
ForumindlægJeg skriver om Peter Seeberg, hvor jeg har analyseret 5 af hans tekster. Mit problem er imidlertid, at jeg skal indsætte dem i litteraturhistorien. Dem fra hans tidlige forfatterskab er ikke et problem, men teksterne fra hans samling "halvdelen af natten" har jeg som så mange andre fund... -
Hjælp til ''En flink dreng'' af Tove Ditlevsen
ForumindlægHej :) Har trukket tove ditlevsen til mundtlig dansk og har valgt at fremlægge om ''En flink dreng''. Kan skam godt forstå teksen og analysere den, men måske er der nogle ''must say'' ting jeg har overgået. Måske en dybere forståelse af det hele? Nogen der noget, ... -
Gode råd til old eksamen
ForumindlægJeg skal op i oldtidskunstskab på fredag og det ville være fedt hvis der var nogle, som kunne komme med nogle gode råd? Hvilket emner der er gode at snakke om? Hvordan teksten skal analyseres? Skal teksten inddeles i afsnit? Fortæl hvordan i gjorder til eksamen og måske hvad i kunne have gjort ...
