Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17881 til 17900 af 154719
-
Eksempeler fra virkeligheds verden.
ForumindlægJeg mangler nogle eksempler til "virkeligheds verden" nogle der har nogle gode eksempler jeg kan bruge til disse emner: - Potensfunktioner. - 2. grads polynomier. - Eksponentielle funktioner. - Beskrivende statestik. - Lineære funktioner. -
Eksam - solsystemet
ForumindlægHej :) jeg har trukket spørgsmålet "Du skal præsentere emnet Solsystemet" hvordan ville i gribe det an.. hvad med hvordan opstod solsystemet?? nogle der har et svar ville jeg blive rigtig glad.. har kigget lidt herinde, men sys ikke jeg kunne finde noget.. på for hånd tak -
Stoffers termiske egenskaber
ForumindlægHej derude :D Jeg har trukket et eksamen spørgsmål, der hedder: "Stoffers termiske egenskaber" . Skal indeholde en gennemgang af stoffers termiske egenskaber . HVad er stoffers termiske egenskaber ?:S På forhånd tak :d -
Hjælp til fysikopgave
Forumindlæg -
REFLEKSION I=U?
ForumindlægEr det muligt at bevise (inden for refleksion) at indfaldsvinklen = udfaldsvinklen? Mvh. H89M -
Kviksølvs spektrum
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen, og på mit spørgsmålsark står der at jeg skal komme ind omkring kviksølvs spektrum. Jeg ved at det ca. har noget et gøre med at lade en kviksølvslampe lyse ind mod et optisk gitter, og se på de farver der kommer? Men det er faktisk alt jeg ved? Hvis der var nogle de... -
kraft og accelration
Forumindlæghey sp'er :) en lille let'løbende vogn med massen 120g befinder sig i et homogent magnetfelt med fluxtætheden 70mT. Vognen kører på et par spændingsførende skinner, så der gennem hver af vognens aksler går en elektrisk strøm på 10A, Afstanden mellem skinnerne er 12 cm, *Beregn kraften på ... -
Fremtiden for biologer mht. at undervise?
ForumindlægHej, jeg har lagt mærke til at biologi ikke er et adgangskrav på de fleste uddannelser (faktisk alle universitetsuddannelser), Er der nogel der kan svare på (og eventuelt har noget statistik eller data) over efterspørgslen på biologi lærer på gymnasier? Er jobmulighederne ringe i forhold til... -
hurtigt spørgsmål!
ForumindlægHej, er der nogen der hurtigt kan forklare mig hvordan giver et estimat?? altså udregningsmetoden! -
Hjæp til eksamen?
ForumindlægHej Jeg skal til ekamen om en uge, s jeg tænkte på om der er nogle der har nogle råd, eller hvordan jeg kan være godt forberedt? Tak på forhånd -
Er det et bevis for Archimedes lov?
ForumindlægHej er der nogle, der kan se om vedhæftet billede er et bevis for Archimedes lov? Jeg er lidt i tvivl. På forhånd tak. -
Praktisk anvendelse af pythagoras?
ForumindlægHej!! Er der nogen som har bud på, hvor man anvender pythagoras sætning i praksis? -
Tjekke nogle 2 opg.
Forumindlæghey. Er der en venlig sjæl derude der kan tjekke mine to opgaver? :) Jeg er gået lidt i stå til sidst, men det er er fordi jeg er i tvivl om resultatet for oven. Ellers har jeg formlerne. -
Foton
ForumindlægEr dette en korrekt forklaring og kunne jeg evt. indrage noget mere? Fotonenergi: Lys kommer ikke i en fuldstændig jævn strøm. Lys kommer derimod i små pakker af energi. Disse energipakker kaldes for fotoner. Energien af en foton er direkte proportional med lysbølgens frekvens: Efoton = h &mid... -
Astronomi sucks :(!
ForumindlægAstronomi – Solens daglige/årlig bevægelse - Beskriv Solens opbygning, dens daglige og årlige bevægelse og årsagerne hertil. Gør rede for Solens op- og nedgangstider og dens kulmination. Kom også ind på, hvordan kulmination kan anvendes til stedbestemmelse på Jordoverfladen. Astronomi &nd... -
Vægter C-fag: 2 x 1 eller 2 x 0,5???
ForumindlægHejsa! Hvis man nu har fået 7 i årskarakter i fysikC Og så er til eksamen og får 10 :) Vægter begge karakterer så 1 - eller vægter 7-tallet 0,5 og 10-tallet 0,5? -
Hvorfor er lektieforum samfundsfag død???
ForumindlægHej Ved ikke om i selv har oplevet det i lektieforum for samfundsfag, at man næsten aldrig for hjælp der? Over halvdelen af spørgsmålene der stilles har 0 besvarelse, selvom der er rigtig mange der vil have hjælp. -
Kvalitativ og kvantitativ.
ForumindlægHvis censoren spørger, hvad forskellen mellem kvalitativ og kvantitativ metode er. Hvordan skal jeg så svare på dette? Og er Tendens det samme som Hensigt og Intention? Hvorfor er det posititvt at en kilde har tendens? -
Metode hjælp :s
Forumindlægjeg har skrevet om hvordan atombomben virker, hvilken metode har jeg så brugt? det kan jeg ikke helt finde ud af, har jeg brugt den dedoktive eller den indoktive? -
Atom vægt?
ForumindlægHvorfor vejer isotopen Cl 37 36,965 u og ikke 37 u, hvis protoner og neutroner vejer mere en 1 u hver?
