Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17881 til 17900 af 23766
-
Hjælp til eksamensprojekt! Optik og linser
ForumindlægØHH, hejj. jeg hedder andy terkildsen hohohoh Hej Studieportalen! Jeg står og skal lave et eksamensprojekt om optik og linser til fysik b :) Jeg vil hører om der er nogle af jer der ligger inde med noget ligende eller nogle af jer der har nogle gode tips, råd eller andet:) eventuel... -
Ved i hvor jeg kan finde en privat fysiklærer?
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til min fysik eksamen, og dertil skal jeg lave synopser til alt i pensum. Men da jeg desværre føler jeg ikke har lært så meget i skolen, ville jeg finde en privat fysiklærer der kunne hjælpe mig med dette. Tænke på om nogen kendte et sted eller nogle der kunne hjælpe mig me... -
KRISE! - Galilei termometer..
ForumindlægJeg sidder og arbejder på opg 3.a (Galilei termometer) fra skriftlig eksamen i fysik 2005.. Nu har jeg knoklet lidt med den og er ikke kommet særlig langt.. Så er der nogen som måske kunne hjælpe mig ved at vise, hvordan en besvarelse af denne type skal se ud? For det med delvis tekstbesvarelser ... -
Hjælp til atombombe SRP - bøger og kilder
ForumindlægHej Alle, jeg skal til at skrive min SPR om atombomben i fysik og samfundsfag. I samfundsfag skal jeg komme ind på international politik omkring krig og våben osv. men jeg ved simpelhen ikke hvilke bøger, hjemmesider osv. der indeholder dette andet end wiki, håber der er nogen der har noget som k... -
Acceleration - Puch Maxi
ForumindlægHej .. Vi har foretaget nogle målinger der skulle vise hvor hurtigt en Puch Maxi accelererer. Det skal lige pointeres at jeg ikke er særlig god til fysik. Puchen accelererer jo hurtigere og hurtigere når man starter. Så er det vel ikke en konstant acceleration? Hvad hedder det så? Hvordan kan jeg... -
Mad
ForumindlægHej! Jeg skal lave en aflevering i fysik/kemi om mad. Jeg har læst utallige sider men synes ikke rigtig at kunne finde svar på nedestående:1) Hvad skal man bruge for at blande vand og fedt?2) Hvordan kan man påvise stivelse?3) Hvilke tre grupper kan kulhydrater opdeles i?På forhånd tak -
Matchcad. Argh! Hvilket matematik program bruger i?
ForumindlægNår man laver en aflevering i mathcad, og vil have det over i word for at lave det pænt osv. Men det kan man ikke rigtigt. Sætninger er ikke komplette, og det hele står oven i hinanden. Man kan printe til PDF, og derinde sætter sidehoved og sidefod på med sidetal, men det er bare ikke g... -
Anv. af komplekse tal
ForumindlægJeg skal i forbindelse med et matematik projekt have fundet noget, hvor komplekse tal indgår i praksis. Selvom indlægget er under matematik, så er det nok i fysik, jeg leder.Det behøver ikke at være dybdegående, men gerne forståeligt for en 3g'er.Nogen der har noget liggende, eller ved hvor s... -
Mangler inspiration
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive AT – videnskab og ansvar. Fagene er fysik-dansk eller bare videnskab-humaniora. Tænkte på lykkepiller, men har svært ved at finde nogle problemstillinger. Der skal jo være en eller anden form for ’konflikt’. Håber at I kloge hoveder derude kan komme ... -
Tjernobyl
ForumindlægHej derude Jeg skal skrive om Tjernobyl ulykken i AT (Historie og Fysik), men mangler lidt noget kildematriale til historiedelen. Jeg syntes det kunne være intressant at se på hvorvidt ulykken kunne have en relation sovjetunionens fald, men alt kildematriale som nogle kunne have links/henvisn... -
Impulsbevarelse opgave
ForumindlægHej, jeg sidder med et gammelt eksamenssæt og dens besvarelse i fysik. Jeg kan dog ikke forstå svaret til opgave c og så er jeg også lidt i tvivl med tilfældet, hvor t=100 s i opg b. Håber der er nogen der kan/vil hjælpe. God jul :D -
Uran
ForumindlægHar brug for hurtig hjælp til en fysik opgave.Opstil reaktionsskema for processen, der fører til spaltning af U-238 og dannelse af Ba-144 og en kerne mere. Senere viste det sig, at der snarere er U-235, der spaltes og at der samtidig frigøres f.eks. 3 frie neutroner. Opstil reaktionsskema under d... -
eksamen
Forumindlæghej. jeg kan ikke rigtig huske hvordan det er eksamen (mundtlig) foregår. jeg skal op i samfundsfag, fysik eller geografi. og altså når man skal op til eksamen bliver man så hørt i det man har haft gennem året eller skal man selv "tænke".ja det er sikkert et super dumt spørgsmål, men nu... -
Optagelses prøve
ForumindlægJeg skal her den 18. maj til optagelses prøve, hvilket jeg er nervøs over. Jeg skulle høre om i kunne komme med nogle ideer på, hvad jeg kunne øve mig på. Kan næsten det hele i matematik, men har desværre problemer med dansk :( - Det er skriftlig dansk, engelsk, matematik og fysik/kemi Håber I v... -
Optagelsesprøve
ForumindlægKære studieportalen Jeg skal her den 18. maj til optagelses prøve på gymnasiet (stx), hvilket jeg er nervøs over. Jeg skulle høre om i kunne komme med nogle ideer på, hvad jeg kunne øve mig på. Kan næsten det hele i matematik, men har desværre problemer med dansk :( - Det er skriftlig dansk, enge... -
Film er det nok?
ForumindlægNu sidder jeg og er ved at skrive AT i Dansk A og fysik c. Den bog jeg skulle have anvendt i dansk kan desværre overhovedet ikke bruges alligevel og jeg har kun kunnet finde film som alternativer. Er det 'nok' bare at analysere film? -
Varme tilføring til Operahuset?
ForumindlægHalløj Halløj:) Jeg er ved at gå helt ned over vores fysik opgave som lyder: I en vinterperiode opvarmes operahuset med den gennemsnitlige effekt 3,4MW Hvor meget varme skal der i gennemsnit tilføres Operahuset pr. døgn i den pågældende periode? Jeg sidder med tallet 2,94 TJ er det rigtigt? -
Se min synopsis
ForumindlægHejsa (: Er der nogen derude, som kunne tænke sig, at se min synopsis igennem for fejl og mangler? Nu har jeg selv siddet en del med den og er ved at stirre mig lidt blind på den efterhånden. Så det ville være rart, hvis en anden ville hjælpe (: Det kan jo også være at jeg begår nogle gennemgåend... -
´hvad er forskellenq
ForumindlægHeej :D Jeg har en mega kedelig fysik raport. hvor vi skal svare på 13 spørgsmål vedrøne Induktion og vekselstrøm.. ( Nogle der har haft den før ) når men er der nogle der kan svare på ? 1: Kan vekselstrøm anvendes til en elektromagnet? ( forsklar tak :ii ) 2:HVad er forskellen på effektivspænin... -
Forslag ;)
ForumindlægHejsa kære øh.. jer ;)Jeg sidder her og skal til eksamen i fysik/kemi/biologi imorgen, og jeg har fået følgende emneområder:VandEnergiTrykLys/bølger/LydRadioaktivitetØkosystemerMennesketEvolutionHvad tror I, at evt. underemner kan være?Hvis i kender bollemodellen, hvor man starter med f.eks Vand ...
