Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 17881 til 17900 af 169995
-
økonomisk vækst
ForumindlægHvad kan man sige, at "økonomisk vækst" overordnet betyder? Er det ikke bare, at økonomien den vokser/stiger? -
dumpet ?
ForumindlægFor at komme ind på it-ingeniør uddannelsen: Matematik på A-niveau med en gennemsnitskarakter af standpunkts- og eksamenskarakterer på mindst 02 efter 7-skalaen. Årskarakter: 4 i mundtlig og 02 i skriftlig Eksamen: 02 i mundtlig og 00 i skriftlig Jeg har min sidste eksamen på mand... -
engelsk skr. noter
ForumindlægHej! så er det min afsluttende skriftlig eksamen i morgen, men har desværre fuldkommen glemt at spørge en lære vdr. nogle noter jeg har brugt gennem årene. Jeg har gjort brug af et PDF kompendie over grammatik regler som forklarer mere eller mindre alt jeg har skulle vide fra A-B. Den er dog ik... -
02 i engelsk
ForumindlægMit yndlingsfag i skolen er engelsk. jeg klare mig rigtig godt i faget. og der har sjældent været problemer. Men her til terminsprøven fik jeg 02 i engelsk. jeg forstår ikke hvordan det kunne gå an. det skal siges at jeg var meget nervøs da det var min første prøve. jeg havde regnet med et 7... -
TI-89 Titanium
ForumindlægHej. Jeg har matematik A på gymnasiet og selvfølgelig ejer af en TI-89 Titanium. Jeg kender dog ikke vanvittigt meget til maskinen, og ved slet ikke alt det den kan. Kan den egentlig regne alt ud såsom vektor opgaver, differentialligningsmodeller og hvad der ellers hører til i et typisk eksamens... -
Hjælp med disposition!
ForumindlægSidder her og laver deispositon(er) til min kommende FSA eksamen på torsdag, men er dog stået helt af, er nærmest fortabt! Jeg fik a min lærer at vide at man ville komme op i emnerne fra bogen og ikke afsnittene.. Skal jeg så lave disposoion til HVERt emne? Der er 27 emner :( Så jeg skal altså ... -
Vektorregning
ForumindlægHej,Jeg har problemer med en opgave fra et eksamenssæt fra 2002, 3-årigt A-niveau på gym.Det er opgave nr. 4 fra følgende sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/MED_2002-8-3.PDF(tror næsten det er nemmest at have henvisning til PDF'en, da der er en illustration som måske er ... -
SRP i historie og Samf
ForumindlægHeey.. Har fået en opgaveformulering der lyder følgende. Redegøre for årsagerne til opbruddet i Jugoslavien i 90'erne. Analyser centrale aktørers bidrag til løsningen af Kosovo-konflikten. Vurder mulighederne for dannelsen af et uafhængigt Kosovo. Er der nogen som har ideer til noget sam... -
Generel ligevægt
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave Betragt en bytteøkonomi med to forbrugere og to goder givet ved: u(x1,y1)=min{x1,y1} u(x2,y2)=x2y2 hvor exi = 2, ey1 = 2, ey2 = 1 a) Tegn en Edgeworthboks for denne økonomi. b) Find sættet af Paretoefficiente allokeringer, og tegn dem i Edg... -
Selvstudie - hvilke karakterer gælder?
ForumindlægJeg går i 2.g og har lige fået privilegiet af at færdiggøre matematik A før tid, dvs. at jeg tager min matematik A eksamen i slutningen af 2.g. Men jeg er lidt usikker på hvilke karakterer der vil gælde. Er det udelukkende de to eksamenskarakterer? Eller kommer mine 2.g årskarakterer også til at ... -
alternativ lektiehjælp
ForumindlægHar i set www.onstudy.dk? man kan spørge om mange ting, bla fysik som jeg har svært ved og har allerede fået 2 hurtige og gode svar ;D well anyways synes bare lige jeg ville dele det med jer.. -
Opgavebesvarelser?
ForumindlægHejsa!!!Ville bare lige høre om der er nogen, som ved om der findes besvarelser af eksamenssæt i biologi A-niveau.På forhånd tak -
mundtlig samfundsfag - hvordan?
ForumindlægSkal som så mange andre op mdt. samfundsfag på A-niv her om et par dage.. men jeg aner ikke hvordan en samf-eksamination foregår, så hvis der er nogen der lige ville hjælpe med en udredelse der :) -
Snit ganget med 3%
ForumindlægHejJeg blev student (htx) sommeren 2005, med et snit på 7,7 - det er lige ikke nok til at komme ind på den uddannelse jeg gerne vil. Men så er der noget med, at hvis man har tre A-fag, så kan man gange sit snit med 3% (1,03). Gælder det kun for studenter fra i år, næste år eller hvordan? Gælder d... -
Værdipolitik?
ForumindlægHej alle Jeg har lidt svært ved at forstå hvad værdipolitik handler om... Kan nogen fortælle det sådan så det er lettere at forstå? Jeg har forstået det sådan, at det er en 'ny politik', der går på tværs af højre-venstre-skalaen. Så det lægger meget op til partiernes egne holdninger osv... -
Forklaring på sætning
ForumindlægHej, Hvad menes der med "Det lempelige finansielle klima"? Jeg har forsøgt at læse mig frem, men jeg forstår det ikke helt. -
England år ca. 1830-1890 - i krig?
ForumindlægHejsa.. Sidder med en engelsk tekst, som skildrer det hele meget positivt. Den er skrevet i 1860, så jeg vil meget gerne vide, hvordan England havde det økonomisk osv. i perioden heromkring.. Var de evt. i krig? Være dejligt med hjælp - på forhånd TAK -
Erhvervsøkonomi på gym
ForumindlægHey. Jeg skal på gym efter sommer og blandt min studieretning er der også erhvervsøkonomi på c-niveau. Kunne bare godt tænke mig at vide om det er svært, nemt eller fuldtændig røv sygt. Hehe bare fortæl lidt om det, hvis I lyster :P -
Ang teori og modeller??
ForumindlægHeysa, ville høre om nogle kunne hjælpe mig med hvilke modeller man kan arbejde med, når man har om Kinas økonomiske udvikling?? -
Postmoderne samfund?
ForumindlægHej Jeg er kommet lidt i tvivl om hvilke definitioner jeg skal bruge om nutidens samfund. Ved godt vi lever i et viden/informationssamfund, men er det helt forkerrt at sige postmoderne?
