Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17901 til 17920 af 154719
-
el lære
Forumindlæghej.. jeg sidder og kigger på en opgave hvor der står jeg skal finde erstatnings impedansen.. er der en der kan fortælle mig hvordan jeg gør det ? følgende ting er oplyst i opgaven. R1=10ohm R2=5ohm Xc=6ohm Xl=10ohm -
NEEEJ
ForumindlægHej allesammen , ja i kan jo se overskriften at det haster... ( emnet: fra lavt vand til dybt vand Jeg skal forklare hvordan fiskene kan komme fra lavt vand til dybt vand. og skal bruge de nedstående ord. Men jeg kan bare ikke forstå hvordan og hvad jeg skal skrive i opgaven:/ Nogen som kan hjælp... -
Forsvar
ForumindlægHej, jeg skal snart til at forsvare min SRO, men hvad skal man egentlig ind på?, -
Kirkeorgel frekvens.
ForumindlægOpgaven lyder: På et kirkeogel er frekvensen af den dybeste tone 16,35hz. Hvad er den effektive længde af orgelpiben, når denne er en kvartbølgesonator? Håber at i kan hjælpe mig med opgaven. MVH Marcus. -
Rilleafstand
ForumindlægJeg sidder med en opgave, hvor jeg skal finde bølgelængden ud fra en given rilleafstand. Jeg har en rilleafstand på 0,5 mm, og formlen: cos(um) =-(λ/d)·m+cos(i). Jeg har indteget cos(um) som funktion af m og ser, at cos(um) er lineært aftagende med m. Hældningen for grafen skulle væ... -
Løsningerne til eksamenssætet
ForumindlægHej, somebody ved om løsnigerne til de forskellige eksamenssæt ligger et eller andet sted, selve eksamenssættet kan man hente på undervisningsministeriets hjemmeside, men kan ikke finde løsningerne -
Udregning af u-værdi for tagkonstruktion
ForumindlægJeg skal udregne u-værdien for en tagkonstruktion, hvor jeg har fået følgende oplyst: Tagudformning: Huset udføres med afvalmede gavle. Tagkonstruktion: Præfabrikerede gitterspær. Taghældning: 25 grader. Tagudhæng: Vandret facadeudhæng, ca. 660 mm incl. tagrende, ca. 400 mm udhæng i gavle. Ve... -
hvorfor?
ForumindlægSynes ikke rigtig jeg kan finde noget om det - hvordan kan det være at der i en kernereaktion frigives energi? Har jeg tænkt en del over ... -
Hjælp til at forstå fænomenet "ligevægt"
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive et teori afsnit til forsøget "Kroppens hvileeffekt" og jeg vil gerne inddrage lidt relavant viden om fænomenet ligevægt. Uheldigvis har jeg ikke så styr på det og jeg kunne virkelig godt bruge en til at kunne forklare mig hvad det basalt er. Gerne med... -
Endelig er det OVERSTÅET!! :)
ForumindlægHeeey allesammen! Endelig er alle mine eksamener overstået. Jeg er lettet og kan endelig nyde sommerferien:P Hvordan er det gået for jer? Noget i gerne vil dele? Jeg vil meget gerne høre om hvad i har oplevet :) Gooo' ferieeeee !!!! :D -
Hjælp til emne
ForumindlægKunne forestille mig det skulle have noget at gøre med IT, nogle gode ider? :) -
Brint og brændselscelle
ForumindlægHej. Jeg sidder og prøver at forstå hvordan en brændselscelle fungere. Har såmænd forstået det, men det er den kemiske proces der driller lidt, og håbede at der var en der gad at hjælpe lidt. :) en brændselscelle består af en membran hvor der udenom er en elektrolyt. Elektrolytten er ionledende... -
Hjælp!! (Termiskprøve)
ForumindlægHej folkens derude, jeg vil bare lige høre om hvad for nogle fag der er vigtigst til den der TERMINSKPRØVE???? Håber der er nogle der har svar til det jeg skal have hjælp til......:) Tak på forhånd!!:) Skal bare lige siges at jeg kun går i 8 klasse, så det er min førske terminskprøve (V... -
Kyoto-aftalen:) Det haster:(
ForumindlægHejsa:) Er der en venlig sjæl der kunne hjælpe mig med, at besvare følgende spørgmål? Det haster:( - Hvordan begrænser Kyoto aftalen den globale opvarmning? - Hvorfor er USA ikke en del af Kyoto aftalen? - Hvorfor indføres brintbiler ikke, når de går ind for Kyoto aftalens kvalifikationer? ... -
Base
ForumindlægHvordan laver man en base? -
Lys og Kvantefysik
ForumindlægHej alle sammen :) Er der nogen der kan forklar, hvad det vil sige, at lysets energi er kvantiseret MEGET simpelt? Synes at fysikbøgernes måde at forklarer lys og kvantefysik på, er meget forvirrende :( Håber nogen kan hjælpe! På forhånd taak! -
hjææææælp
ForumindlægKom med 4 eksempler på ionbindinger og kovalente bindinger, hvor du kommer med forklaring på hvordan molekylerne opfylder oktetreglen. Nogen der kan hjælpe?? -
Bohrs atommodel
ForumindlægHej alle Hvad er styrker og svagheder ved Bohrs atommodel? Er det rigtig forstået, at Bohrs atommodel ikke dur for atomer med mere end en elektron? Hvis ja, hvorfor ikke? Tak for hjælpen på forhånd -
Vektorregning
ForumindlægHej, er der nogle, som gerne vil hjælpe mig med denne. Især opgave c er jeg lidti tvivl om? -
Haster! Skråt kast med luftmodstand
ForumindlægHej, jeg sidder netop og skriver en større opgave om det skrå kast med luftmodstand. I den forbindelse vil jeg gerne lave en graf, der viser banekurven for det skrå kast med hastighedskvadratisk luftmodstand. Hvordan kan jeg lave en sådan graf i Excel?
