Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 17901 til 17920 af 48309
-
Primær- eller sekundærkilde?
ForumindlægHej! Jeg skal til AT-eksamen imorgen i fagene Historie og Biologi, og derfor er jeg i fuld gang med forberedelserne. Jeg er imidlertid kommet i tvivl omkring den kildekritiske analyse. Jeg har benyttet flere breve til at besvare på min problemformulering (emnet er underordnet). Men de breve jeg... -
Industrielle revolution
ForumindlægHej, jeg har i dag trukket til historie eksamen, som jeg skal op til i morgen. I mit kildemateriale har jeg en tekst, som beskriver de dårlige forhold i Manchester som fabrikker og urbaniseringen har medført. Der er dog et citat jeg ikke forstår helt: "En slags røg dækker byen. Solen ser... -
Hjælp, 1960'erne opdeling af tekster
ForumindlægHej mit navn er Anna og jeg skal til eksamen mandag i dansk FSA, prøveform B Jeg har trukket reklamer, og derefter valgt en reklame fra 60'erne. Desværre har jeg ikke det store indblik i 60'ernes litterære tekster, da jeg kun har haft om 60'erne i historie. Jeg søger derfor hjælp t... -
Populations overfor brødfødning
ForumindlægJeg skal til AT eksamen på onsdag d 25/6 Den valgte fagkombination er matematik (A) & Historie (A) Er der nogle, der sidder med nogenlunde samme emne, som har en god ide, til matematisk modellering eller andet mat (A) niveau metode, som kan benyttes og evt data til det eller en god historis... -
AT: Rumrejse (Astro/fysik) + ?
ForumindlægHej. Jeg sidder som så mange andre og sveder over AT, hvor emnet er "Rejser" Jeg kunne rigtig godt tænke mig at skrive om Rumrejser og de baner man sender sonder og raketterne for at nå sit mål. Her tænker jeg på Homann-banen og Gravitations Sniphots med mere. Se for eksempel: http://en... -
Emne til SRP - Forslag?
ForumindlægHej Alle! :) Jeg ved godt, at der findes andre tråde med samme emne/spørgsmål, men det har ikke helt hjulpet mig, så derfor laver jeg selv en :) Her efter sommerferien skal jeg i 3g og vi er allerede blevet anbefalet at tænker over eventuelle emner. Problemet er dog, at jeg er helt tom for ... -
Hvilke karakterer tæller?
ForumindlægJeg roder rundt i de her karakterer! Jeg får ok karakterer, men skal have 9,8 for at komme ind på min uddannelse. Og den kan jeg kun klare med nød og næppe. Så jeg har prøvet at opstille nogle hypoteser. Men det er lidt svært når man ikke forstår følgende:1: Hvad vil det sige at musik fra 1.g og ... -
sagprosa
Forumindlæghej..jeg og en anden har i Dansk (eksamen efter den nye måde - synopse måden) trukket Sagprosa..vi ville høre om nogen havde nogen gode ideer til nogle artikler??? vi kunne opgive, vi skal have en artikel som vi virkelig går i dybten med, og nogle stykker ved siden af vi kan [relatere] til??og no... -
Hjælp til Kriton
ForumindlægTil teksten 'Kriton' af Platon1) Hvordan opfatter Sokrates/ Platon generelt forholdet mellem den enkelte borger og bystaten(polis)2) Hvilke fordele kan der være i at personificiere lovene i denne tekst?På grundlag af s. 73 linie 4-5 - et åbent udsagn, at sammenfatte hele tekstens budskab.... -
Optagelse på gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte på gymnasiet efter sommerferien. Jeg er blevet indlagt og kan ikke komme til eksamen nu her i 9. klasse. Jeg har fået lov til at tage de mundlige eksamener, men de skriftlige skal jeg vente med til sygeeksamen til august. Jeg regner ikke med, at det er noget problem i forhold til ... -
Engelsk mundtlig FSA
ForumindlægHey .. Jeg skal snakke om civil rights movement til eksamen, og har virkelig brug for noget inspiration. Foreløbige punkter: the civil rights movement Rosa Parks and MLK, and their fight against the segregation Are we equal now Inspiration neded?? I skal ikke skrive Jim Crow lovene, da jeg i f... -
Bevis for pythagoras ?
ForumindlægHej!Er ved at gennemgå et bevis for pythagoras. Det er den hvor man tegner en retvinklet trekant og laver tre kopier så de danner et stort kvadrat med et lille kvadret inden i. For at bevise sætningen skal jeg finde arealet af det store kvadrat på to forskellige måder. Måde 1:A = (a+b)^2 = a^2 + ... -
Enhedscirklen
Forumindlæghej alle Skal snart til eksamen i matematik C-niveau. Og vi har fået et spørgsmål der lyder således "Gør rede for ensvinklede trekanter, herunder forstørrelsesfaktoren. Gør rede for sinus og cosinus i retvinklede trekanter." havde tænkt mig at inddrage enhedscirklen, men problemet... -
Avisers ideologier
ForumindlægHej :) Håber nogle kan hjælpe (jeg ved at det er sent), jeg sidder mit i min eksamen og er igang med mit metode afsnit og blev meget itvivl angående de danske avisers ideologier (ved de ikke er så relevante idag). Jeg sidder med informationen, weekendavisen og kristeligt dagblad, men hvilke i... -
Vektor i rummet hjælp
ForumindlægHej :) Jeg sidder med et rumvektor projekt til egen brug til eksamen i foråret (mat A). Det er sådan at jeg skal have lavet en forklaring / et udregnet eksempel på hver type opgave man kan komme op i. Jeg har fundet frem til 10 forskellige opgavetyper som bliver stillet i eksamessætte... -
Under emne uden for pensum
ForumindlægHej. Jeg har været op til biologi eksamen, hvor jeg trak økologi derunder forureningsbestemmelse i et vandløb. Dette emne havde vi kort gennemgået i løbet af året, men det var ikke opgivet i pensum på min skoles hjemmeside, som jeg havde forberedt mig udfra. Pga. jeg ingen forberedelse til netop ... -
Musik & Pædagogik
ForumindlægHej.. jeg skal til at lave min afsluttende eksamen, på Pau uddanneslen, mine mit hoved fag er Musik/kultur. også skal der noget pædagogik i også.. jeg er bare HELT låst fast ved ikke hvad jeg skal skrive om overhoved, og har hellere ikke nogen problemstilling som skal afleveres på tirsdag e... -
Selvstudie - hvilke karakterer gælder?
ForumindlægJeg går i 2.g og har lige fået privilegiet af at færdiggøre matematik A før tid, dvs. at jeg tager min matematik A eksamen i slutningen af 2.g. Men jeg er lidt usikker på hvilke karakterer der vil gælde. Er det udelukkende de to eksamenskarakterer? Eller kommer mine 2.g årskarakterer også til at ... -
Behandling af en retvinklet trekant
ForumindlægHeej allesammen.. Jeg sidder og læser op til den mundtlige matematiske eksamen på B-niveau.. Et af spørgsmålene man kan trække er under emnet "Trigonometri". Opgaven lyder: Gør rede for definitionen af Sinus, cosinus og tangens. Giv en behandling af den retvinklede trekant. Hvad indgår... -
Terminsprøve forberedelse i Biologi A
ForumindlægHej. Jeg skal op i skriftlig biologi på A niveau til terminsprøven i morgen og 'forsvare' mine 10-taller i årskarakter. Problemet er, at jeg, dum som jeg er, ikke har alverdens noter. Vi må gerne bruge internet under prøven, så længe det er undervisningsreletaret, dvs. noget vi har arbejd...
