Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17901 til 17920 af 27496
-
Generation Y kronik - dansk eksamen 2011 klage, h
ForumindlægHej alle Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg er i gang med en klagesag vedrørende min skriftlige dansk karakter fordi jeg er faldet 3 karakterer og min opgave er slet ikke til den lave karakter jeg har fået. Jeg skal til at skrive en klage, men vil gerne lige få vurderet min opgave. Kan ikke lig... -
Hjælp til HNMR spektrum - skærmning
ForumindlægHej jeg har disse oplysninger (se vedhæftet fil) Er der nogle som kan hjælpe mig med hvilket signal der er mest og mindst skærmet? Er dette korrekt: De signaler hvis H- kerne befinder sig ved en elektron-tiltrækkende gruppe (O), vil være mindst skærmet. Den mindst skærmede H-kerne findes i (R-... -
Hvad er AT egentlig for noget?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg tænkte bare på, om nogle der kunne forklare mig hvad Almen Studieforberedelse egentlig er? Jeg har nogle konkrete spørgsmål: Får man to fag og skal man så selv vælge et emne, eller får man et emne, og skal man så selv vælge to fag? Skal man til eksamen i det i 1.g? Er ... -
fundet emne!! kan det tjekkes??
ForumindlægHar fundet et emne, som ejg synes lyder ret spændende. Valget stod imellem noget ægyptisk matematik (ikke ret mange bøger omkring det emne), enigma den tyske kodemaskine( matematikken så ret besværlig ud) og til sidst Epidemier og epidemimodeller (som lyder vildt spændende) men hvordan er matema... -
Energiomsætning eksempel med beregninger
ForumindlægEr der nogle der kan komme med et eksempel på en energiomsætning med beregninger i? -
Overfladeareal af omdrejningslegeme enhed?
ForumindlægHvilken enhed måles overfladearealet af et omdrejningslegeme i? Overfladearealet er bestemt i cm og i det rigtige målestoksforhold. Jeg skal bestemme hvor mange milliliter maling der skal bruges til at male omdrejningslegemet. Overfladearealet er 2530.0, men hvilken enhed? Og hvordan bli... -
Reduktion med SnCl2
ForumindlægHej. Jeg er ved at forklare en syntese, hvor 4-Nitrophtalimid omdannes til 4-Aminophthalimid vha. en reaktion der foregår med SnCl2. Jeg har læst at det skulle være en reduktion, men er dog i tvivl hvordan det fungerer :) Nogen der kan forklare? -
kritik af min indledning
ForumindlægHåber om der er nogen som kan sige noget om min indledning til sso. i må gerne være kritisk :) RSA er et gammelt krypterings program i vores tid, mange ved nogenlunde vis, hvordan det virker, men matematikken bag det er mindre belyst. I denne opgave vil jeg vise det grundlæggende indenfor matema... -
Gennemsnit i gymnaiset
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g. Mine årskaraktere er ikke ligefrem suveræne, jeg ligger på 4 og 7. I min fysik eksamen, som er den eneste eksamen jeg har været til indtilvidere, hvor jeg fik 10. Jeg er nærvøs for at mit endelige snit ikke er godt nok, til jeg kan læse historie på universitet eller journalis... -
Problemstilling, kilde og produkt
ForumindlægHej Jeg har emne Folkemord og delemne Krystalnatten. Problemstilling: Hvad skete der på Krystalnatten og hvad havde det af konsekvenser for jøderne? Kilde har jeg et billede fra dagen efter krystalnatten, og en tekst fra en der beretter om hvad der skete. Er det korrekt jeg så besvarer min prob... -
Skrå kast med med luftmodstand.
ForumindlægHej, jeg skal bruge denne udledning ( http://farside.ph.utexas.edu/teaching/336k/Newtonhtml/node29.html) dog så kan jeg ikke forstå hvad der sker fra (175) til (177). Har ikke lært om differential regning endnu. Håber der er nogen der kan forklar hvor c og m gik hen. -
Forslag til hvad jeg kan skrive om?? :S
ForumindlægHejsa! :) Jeg sidder lidt med en tanke her, da jeg skal skrive en rapport som omhandler muskelstyrke. Rapporten skal jo være et mix mellem fysik og biologi, men problemet er bare teorien til rapporten. Altså, i biologi er det jo let at skrive om selve musklernes opbygning osv. Men hvad så me... -
NV Eksamen
ForumindlægHej alle sammen.. :) Jeg skal snart op til NV eksamen, og skal op i biologi og fysik.. Jeg vil gerne vide, hvordan man starter sin fremlæggelse, eller hvordan man starter emd at fortælle de ting mang gerne vil snakke om, for synes man for så meegt at vide på gymnasiet som man går i folkesko... -
Jeg er i tvivl! :S
ForumindlægHej alle .. Jeg sidder her og skal til at skrive AT - Og jeg er bare på bar bund .. Efter vi fik af vide at vi IKKE udelukkende måtte beskæftige os med en metal rejse, har jeg været i vildrede. Ville have skrevet i psykologi og biologi of stoffer (Rejsen i rusens verden!) .. Det må jeg desværre i... -
metoder
ForumindlægJeg skal skrive et medtode afsnit i biologi og historie der er det ved metode jeg aldrig har fattet.. kildekritik - jeg har ikke nogle bestemte kilder sådan som vi kender dem fra historier..? det er materiale fra historier bøger der fortæller om nogle forhold som jeg skal inddrage biologi jeg sk... -
Ny studieretning ved overflytning?
ForumindlægHej. Er der mulighed for at skifte studieretning ved et gymnasieskift? Jeg har PT biologi A, matematik A og psykologi B og vil gerne have samfundsfag A, engelsk A og matematik B. Eftersom alle skal have matematik, biologi, samfundsfag og engelsk på C-niveau i 1.g, tænker jeg, at jeg ikke er gåe... -
Jeg er helt tabt
ForumindlægHej alle... Jeg har valgt at skrive i fagene Historie A og Bioogi B til AT- eksamen...Som emne vil jeg gerne have noget om Darwin og hans evolutionsteori..Problemet er at jeg ikke helt hvad jeg kan skrive som problemformulering..Har i nogle ideer? Jeg har forsøget at lave 2 forskellige, men mine ... -
PRIVATUNDERVISNING SØGES
ForumindlægJeg er en ung pige på 22 år. Jeg går på VUC i Nykøbing F og leder efter en person der har tjek på biologi B. Jeg skal op til eksamen til maj og kan ikke fatte noget af biologien. Min lærer er desværre i den situation at hun ikke kan lære fra sig. Hendes dumpeprocent er på 65, og jeg vil ikke være... -
HJÆLP!
ForumindlægHej :) i min klasse, har vi de sidste par år haft en lærer som ikke har lært os noget som helst i biologi!!! så nu da jeg skal til at lave en biologi aflevering, er jeg helt på spanden, og håber jeg måske kunne få lidt hjælp her. 1) er der nogle som kunne uddybe åens økosystem lidt? har læst lid... -
Hjælp til nervesignalet med fokus på natrium-kalium pumpen
ForumindlægJeg skal til Biologi B-eksamen imorgen, og jeg har trukket et spørgsmål til emnet, som lyder "nervesignalet med fokus på natrium-kalium pumpen". Med udgangspunkt i denne artikel: http://infolink2003.elbo.dk/Naturvidenskab/dokumenter/doc/8837.pdf , skal jeg redegøre for de biologiske fo...
