Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

kritik af min indledning

15. december 2014 af zartorium (Slettet)

Håber om der er nogen som kan sige noget om min indledning til sso. i må gerne være kritisk :)

RSA er et gammelt krypterings program i vores tid, mange ved nogenlunde vis, hvordan det virker, men matematikken bag det er mindre belyst. I denne opgave vil jeg vise det grundlæggende indenfor matematikken. Det første emne vil bland andet, komme ind på redegørelsen af talteori. Da talteori er et meget bredt emne vil beviser/sætninger og definitioner kun forholdes til RSA og ikke andre krypteringsprogrammer. Her vil der blive vist, hvad de forskellige begreber står får og deres betydning. Der vil også komme en kort gennemgang, hvad Euklids algoritme gør. I den næste del af opgaven vil der komme brugsanvisninger, om hvordan man kan kryptere eller dekryptere en tekst, ved hjælp af 2 tal. Dermed vil der også komme eksempler på, hvordan den hemmelige eksponent kan beregnes. Opgaven vil også komme ind på, hvordan man finder frem til, om nogen tal er primiske. Den sidste del af opgaven vil vise sikkerheden i RSA og fortælle, hvorfor det kan være svært at bryde koden.

Brugbart svar (0)

Svar #1
16. december 2014 af ramobaro

pas på med at sætte det ind, det kan være at det kan tages som plagiat! 

Brugbart svar (0)

Svar #2
16. december 2014 af OnceUponATime (Slettet)

#1 Den sendes jo ikke over Urkund eller lignende? Opgaven afleveres vel på papirform?

Svar #3
16. december 2014 af zartorium (Slettet)

ja papirform

Svar #4

jeg kan da bare slette det så

Brugbart svar (0)

Svar #5

Der er ikke noget problem med plagiat. Det vil ikke blive opdaget at du har lagt din indledning ind på sp for at få hjælp, og derefter kopieret din egen indledning og sat den ind i din opgave, når du afleverer på papirform. (Mere henvendt til #1)

Svar #6

så er det vel forsendt nu måske har en anden kopiret det allerede

Svar #7

hvordan kontakter man support for at få det slettet?

Brugbart svar (0)

Svar #8
16. december 2014 af ramobaro

Altså ved SRP opgaven så sættes der meget fokus på det med plagiat, så der vil jeg bestemt ikke turde at gøre sådan, men det kan være det er anderledes her med SSO. Kender ikke så meget til det. 

Svar #9

i sso snakkede de også om plagiat så, ja. men hvis jeg nu bliver sigtet får det kan jeg prøve at bevise at indlægget er mit. har desuden kontaket en admin om at få det slettet

Brugbart svar (0)

Svar #10

Self kan du bevise at det er dit, du har dit brugernavn og dit kodeord og kan logge ind.

Ingen vil være dumme nok til at kopiere det du har skrevet, idet de sagtens kan opdages og beskyldes for snyd, og får ikke lov til at blive studenter sammen med resten af årgang 2015.

Svar #11

ja det har du ret. jeg synes bare jeg har været lidt for dum. jeg skulle måske tænke først inden jeg satte det her ind. Nok fordi det var ved midnat :(

Svar #12
18. december 2014 af zartorium (Slettet)

er det muligt om jeg kan få mit indlæg slettet? jeg har virklig ikke løst til at gå igennem plagiat bare kun indledning

Brugbart svar (0)

Svar #13
18. december 2014 af OnceUponATime (Slettet)

Det er kun admin der kan slette vidst. Bare rolig, du kommer ikke til at gå igenem plagiat. Helt seriøst. Hvor mange har lige skrevet om dit emne, og som ser det her opslag, og som er dumme nok til at kopiere af.

Tror også du kan få det slettet, så det burde ikke være noget problem.

Skriv et svar til: kritik af min indledning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.