Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17961 til 17980 af 20688
-
Hughes model - hvilken metode?
ForumindlægHej alle :) Jeg har et problem omkring AT, jeg har benyttet Hughes model til at beskrive elektricitetens udbredelse Link til Hughes model: http://da.wikipedia.org/wiki/Hughes%27_fasemodel Hvilken metode kan jeg skrive at hughes model er? Er der overhovedet en metode det kan gå ind under? Jeg skri... -
Hughes
ForumindlægHej alle :) Jeg har et problem omkring AT, jeg har benyttet Hughes model til at beskrive elektricitetens udbredelse Link til Hughes model: http://da.wikipedia.org/wiki/Hughes%27_fasemodel Hvilken metode kan jeg skrive at hughes model er? Er der overhovedet en metode det kan gå ind under? Jeg skr... -
Hughes model - hvilken metode?
ForumindlægHej alle :) Jeg har et problem omkring AT, jeg har benyttet Hughes model til at beskrive elektricitetens udbredelse Link til Hughes model: http://da.wikipedia.org/wiki/Hughes%27_fasemodel Hvilken metode kan jeg skrive at hughes model er? Er der overhovedet en metode det kan gå ind under? Jeg skri... -
Mekanik-spørgsmål, hjælp
ForumindlægHej Jeg sidder med en fysik opgave, der lyder: En vinduespudser står på en stige og taber en tom spand. Spandens masse er 850 g. Vi ser bort fra luftmodstand på spanden. 1. Bestem størrelsen op den resulterende kræft på spanden under faldet. 2. Hvor langt bevæger spanden sig i løbet... -
Induktion & vekselstrøm (;
ForumindlægHej super kloge mennesker (; Jeg har (som så mange andre i min klasse) valgt at lave en masse andre ting i fysik end at følge med (; Det resultere i at jeg har eksame på torsdag og jeg ved intet om iduktion & vekselstrøm.. :( Jeg har bøger og andre ting, men jeg forstår ikke det store af det... -
joules forsøg???
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har lavet et forsøg med en dyppekoger, hvor jeg skulle varme vandet op med både en serieforbindelse, brug af kun én resistor og en parallelforbindelse.. Jeg har fået tegnet mine resultater ind i et diagram og skal nu tegne en regressionslinje ind, for at se om der er t... -
AT- mht. tlf
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om telefonen (dens gennembrud) i AT i fagene historie og fysik. Jeg skal snart op og tænkte på, om der sad nogle ligesom mig der godt kunne tænke sig lidt råd/ideer vi kunne dele sammen før eksamen. Evt. på msn/e-mail. Til de af jer der allerede har været op i emnet... -
AT 2013 problemformulering
ForumindlægJeg har AT 2013 med emnet "Kampen for det gode liv", og jeg har valgt fagene Historie A og Fysik A, samt underemnet vindenergi. Er der nogen der kan hjælpe med en problemformulering - især analyse delen, altså hvad skal man analysere? til den redegørende del tænker jeg noget i stil m... -
AT 2010 - Røntgenstråling
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg står og skal fremlægge AT imorgen. Og skriver om røntgenstråling. I fagene fysik og historie Jeg har selvfølgelig afleveret min synopsis osv. og er nu igang med at lægge sidste hånd på talepapiret.. Jeg vil sådan set bare høre om andre har skrevet om samme emne, og om je... -
Forsøg til baser
ForumindlægHej studieportalens brugere! :D Her i næste uge skal jeg op i fysik/kemi, og jeg er i gang med at skrive dispositioner til alle mine emner nu her, nogen af jer der har en idé til, hvad jeg ellers kan lave af forsøg til "baser" udover at fremstille en base og neutralisere en base? I vil... -
HJÆLP! Alfa -, beta og gammahenfald?
ForumindlægJeg sidder og skal til mundtlig fysik i morgen! jeg vil bare vide om jeg har forstået det med henfald rigtig, når et radioaktivt stof henfalder og udsender en alfapartikel minuser man bare de to tal, altså f. eks 238 over 92 U - 4 over 2 He = 234 over 90 Th. så meget har jeg forstået! men når d... -
Tryk under fødder?
ForumindlægHej! Vi er ved at lave nogle fysik opgaver, og er faldet over noget vi er ret lost i. Opgaven er som følger: O3.2 Hvad er trykket cirka under en elefants fod når den ballancerer på ét ben? (sæt selv realistiske størrelser ind.) Og hvad er det under en stilethæl, når kvinden under gang ba... -
Cu+ SO4-- ???
ForumindlægHej Jeg sidder her og er blevet lidt forvirret, dagen inden min fysik/kemi eksamen. Da jeg sad og gennemgik opgaver faldt jeg over Saltens ioner. Opgaven giver et eksempel på at SO4-- kan sidde sammen med Mg++(Naturligvis), men også Cu+! Og der er det at jeg ikke forstår. Hvordan kan Cu+ sidde sa... -
Procentvis afvigelse
ForumindlægNår man skal udregne den procentvise afvigelse i forbindelse med fysik eller sågar andre naturvidenskabelige fag, så siger min bog, at kan beregne den af formlen procentvis afvigelse = ((xeksp-x0)/x0)*100% Ofte har det givet mig et negativt resultat, og jeg har overvejet, om det var bedre a... -
SI-enheder
ForumindlægHej SP Jeg har brug for hjælp til en fysik opgave, som jeg ikke helt forstår. Opgaven lyder: ''En cyklist holder på toppen af en 15 meter høj bakke. Bakkens længde er 0,200 kilometer og den samlede masse af cykel og cyklist er 85,0 kg. Cyklisten kører nu ned af bakken og opnår e... -
Stiv objekts ligevægt og masse fjeder system
ForumindlægJeg skal op i fysik (mundtligt) og har et par emner, som jeg ikke kan forstå.Jeg har kigget i bogen samt mine noter, men dette er ikke forklaret. Jeg skal snakke om ligningen for energi i en masse fjeder systemKan I forklare mig hvad det går ud på? Masse fjeder system; er det en masse forbunde... -
Opgave
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med mit fysik opgaven lyder følgenede Skivebremserne i en bil, der vejer 1500 kg, består af 20 kg jern. Bilen kører 80 km/h, da føreren får øje på en forhindring og bremser helt op. 1. Beregn bilens kinetiske energi før opbremsningen. Vi tænker os,... -
Omvendte potensfunktioner, hvilke typer?
ForumindlægDer er lige nu 1630 online. Opret bruger | Log ind Seneste spørgsmål: B: Hjælp til matematik/fysik StartLektieforumSe videoTest dig selvOpgaver Opret spørgsmål Matematik Omvendte potensfunktioner 10 minutter siden af ostehammer - Niveau: B-niveau Hej :) Har en matematik opgave hvor jeg... -
Newtons 2. lov på stiv objekt, fast akse?
ForumindlægHejsa alle! Jeg skal op til mundt. fysik, og kan måske trække følgende spørgsmål hvor jeg skal uddybe Newtons 2. lov om stiv objekt/legeme på en fast akse. Desværre står der ingenting i min bog om udledning af Newtons 2. lov. De har kun formlerne oplyst. På pensumlisten er de sider som jeg læser ... -
HJÆLP !!Kemisk analyse
ForumindlægHej allesammen ;D Jeg skal snart til fysik/kemi eksamen. En af de ting jeg kan komme op i, er jordens salte. Hvis jeg kommer op i det ,vil jeg som forsøg lave kemisk analyse. Jeg ved at kemisk analyse går ud på at påvise de forskellige ioner, men hvad kan jeg ellers fortælle til læreren og c...
