Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 17961 til 17980 af 46442
-
HJÆLP?! Samf synopsis
ForumindlægHvad er reformation og hvad indebærer det? -
Akepot af brødrene grimm
ForumindlægHej, jeg sidder og er ved at lave eventyr analyse, men bliver i i tvivl om Askepot af Brødrene Grimm er et folkeeventyr eller kunsteventyr? Håber der er en der kan hjælpe, er lidt presset :D -
Middelalderen i DK
ForumindlægHJÆLP! Jeg skal skrive DHO om forholdet mellem kongemagten, kirkens mænd, adelen og bønderne i middelalderen i Danmark! Alt hvad i kan komme i tanke om vil hjælpe. På forhånd tak :-) -
Øjnenes betydning i Ødipus
ForumindlægJeg prøver at formulere nogle noter til øjnenes/synets betydning i Ødipus. Noget i stil med: Ødipus kan se, men han ser ikke sandheden. Teiresias (den blinde spåmand) kan ikke se, men dog ser han alligevel sandheden. Da Ødipus ser sandheden, stikker han sine øjne ud. Så selvom han er fysisk blin... -
Verdensopfattelse
ForumindlægHvis man taler om henholdsvis buddhismens, kristendommens og islams verdensopfattelse, er det så ikke rigtigt bare at sige, at førstnævnte har en cirkulær, hvorimod de to andre har en lineær opfattelse af verden? -
MAT-DANSK ELLER MAT-HIST? HASTER!
ForumindlægHej folk ved ikke hvad jeg skal vælge?? Gider ikke det gyldne snit i dansk og græsk matemtik lyder så kedeligt!! ANy ideas skal vælge freakin' i morgen SUK!!?? På forhånd mange tak;) -
Opgaver - Wee
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/MyPage/Papers.aspx ej hvor fedt!! Tak for det, det er da bare lige hvad der er blevet efterspurt.. (evt. kan kunne tilføje noget "nr. 7 i køen") :D -
Bog
Forumindlægkan jeg skrive en bog, er der nogle forfatter her tilstede som kan hjælpe mig .? på forhånd tak :-) -
Eksamensnit.
ForumindlægHejsa. Ja, jeg har været meget uheldig i mat i år. Har det på a-1-årigt. Sidst år fik jeg 5 i 2.g og i år regner jeg med at det går helt galt, altså 03 :(. Men mit spg. lyder på hvad kommer der så til at stå i kolonen med eksammenskaraekter på. Fordi den fra 2.g tæller 1/3 og den fra 3.g 2/3, d... -
Tekstgenrer?
ForumindlægDa jeg skal op i Religion C har jeg valgt at dedikere min weekend til omgang pensumlæsning og hvad der ellers hører med. Jeg har et udmærket overblik hvordan jeg skal gennemgå eksamensteksten, der er bare nogle forskellige tekstgenrer som jeg er i tvivl om. Så hvis der var en eller anden der gad ... -
hjælp til analyse af Kejserens Nye Klæder
ForumindlægHej, Hvad er problemstillinge i H.C. Andersens Kejseren nye klæder og hvordan er det relevant i dag?! Håber i kan hjælpe :-) -
Pålidelig kilde?
ForumindlægHej allesammen Er dagbladet Arbejderen, en pålidelig kilde, hvis jeg gerne vil bruge en af deres artikler, med henblik på at forklare Ruslands 'stop' til NATO, i forbindelse med annekteringen af Krim? Vh Frederik :) -
Den grimme ælling!
ForumindlægEn der sidder inde med en super god analyse of fortolkning af den grimme ælling? Helst gymnasieniveau!? -
Omregning af enhed
ForumindlægHej Jeg har noget med nulpunktskonventioen og standardtilstande lige nu. Jeg har fået en opgave som lyder Find standardentalpierne for H2O(g) og H2O(l) - værdierne er angivet i kJ/mol.. Disse er fundet og forskellen bliver -44,01kJ/mol Så kommer det, som jeg ikke kan finde ud af.hvordan omregner... -
tysk hjælp
Forumindlæger der nogen der kan hjælp mig med at oversæt det til tysk:: navneord, tillægsord, udsagnsord nutid, datid, før nutid/datid -
engelsk rettelse Hjæææælp
ForumindlægHej allesammen er der en der ville rette den vedhæftede stil . ? har virkelig brug for hjælp mange tak på forhånd .. !! -
The shining?
ForumindlægOndskabens hotel Er der nogle der kan komme med nogle forslag til, hvorfor Stanley Kubricks film ender som den gør? -
Mening?
ForumindlægHvad mener de med dette spørgsmål? Skriv i hvilke fag du tilmelder dig FSA (ud over dansk, engelsk, matematik, fysik/kemi). Hvis der er søgt dispensation, så du kan aflægge prøve på særlige vilkår i et eller flere fag, skal du skrive hvilke(t) fag, det drejer sig om. Hvis der er søgt dispensati... -
lektie som skal afleveres i morgen hjæææælp mig plisssssssssssssss
Forumindlæghej skal skrive hvorfor jeg ikke ville have at samfundet skal være blandet ´´ skal skrive som om jeg er hvid og at jeg har noget i mod dem ´´ men kan ikke finde en grund kan i hjælpe mig med det plisss kan i ikke i ville være min dags hældt -
Studieretningsopgaven i 3g
ForumindlægI min klasse er vi lidt i tvivl om, hvilke fag, man må skrive i, i studieretningsopgaven i 3g. Man skal skrive i dit studieretningsfag på A. Derudover, må man så vælge et hvilket som helst andet fag?
