Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 17981 til 18000 af 23784
-
Harpespilleren ved posthuset
Forumindlægheeey har nogle af jer læst digtet Harpespilleren ved posthuset.. Den er skrevet i 1803 af Adam Oehlenschläger og jeg fatter NOTHING! Forstår virkeligt ikke, sådan noget gammelt dansk sprog og jeg skal skrive en analysere og fortolkning af den :S. Hvad skal jeg gøre? :o Help meeee -
"Nyere litteratur (efter 1990)" - tekst?
ForumindlægHej alle. Jeg har i mundtlig dansk trukket "Nyere litteratur (efter 1990)" Jeg synes det er et meget bredt emne, og jeg er lidt på bar bund. Er der nogen af jer, der har en novelle eller andet der ville være god til at analysere i forbindelsen?? Det skal helst være en novelle,... -
Fremgangsmåde
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at skrive min fremgangs måde.. Min opgaveformulering lyder: På baggrund af en redegørsel for "sædelighedsfejden" start, vil jeg analysere i hvilken grad denne har spillet ind på kvindernes rolle i samfundet i slutningen af 1800-tallet. Endelig vil jeg unders... -
Hjælp til diskussion!
ForumindlægHej Jeg skriver 1. års prøve i dansk på læreruddannelsen. Jeg skal analysere og vurdere en elevtekst og skrive (her kommer jeg i problemer) "en diskussion af målene med og tilrettelæggelsen af undervisningen i skriftlig fremstilling på mellemtrinnet". Men jeg forstår simpelthen i... -
Unge segment
ForumindlægHej Jeg ville hører om der nogen der kender et link eller svaret på, hvor mange unge der er i Danmark opdelt efter Minerva modellen. Altså det blå, det grønne, det rosa og det lilla segment? Jeg har fundet ud af, at der er omkring 500.000 unge mennesker mellem 18-25 år. Nu skal jeg bare vide, ... -
1. årsprøve, dansk, læreruddannelsen
ForumindlægHej Jeg skriver 1. års prøve i dansk på læreruddannelsen. Jeg skal analysere og vurdere en elevtekst og skrive (her kommer jeg i problemer) "en diskussion af målene med og tilrettelæggelsen af undervisningen i skriftlig fremstilling på mellemtrinnet". Men jeg forstår simpelthen ik... -
Formanalyse spørgsmål
ForumindlægHejsa :) Er der nogen herinde, som forstår spørgsmålet:" At anføre hovedstemme i de enkelte formdele". Har nemlig også en noden, som vi skal analysere. Hvis der er nogen som er intra i at kigge på den, så sender jeg den til jeres indbakke :) Og hvis jeg sender den til jeres indbakke, ... -
Synopsis - dansk
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis. Jeg har trukket et digt, og skal analysere, fortolke og perspektivere. Det undrer mig at vi ikke har gjordt det flere gange før, for jeg er fuldstændig på bar bund. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe det an, og hvordan man går i dybden i digtet. Er der nogen der k... -
angive litteratur
ForumindlægHej!! Jeg har lige to korte spørgsmål angående at angive litteratur til DHO. Jeg har fundet to analyser på nettet, som jeg har brugt til inspiration. Skal jeg angive dette på min litteraturliste eller bliver der set ned på det??? Skal lige tilføjes at jeg det kun er brugt til inspiration ha... -
deduktiv eller induktiv?
ForumindlægHej allesammen Jeg skal snart op til AT-eksamen og er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg har benyttet mig af induktiv eller deduktiv metode. Min problemformulering er "Hvilken rolle spiller medierne i forhold til 9/11?" og jeg besvarer denne gennem analyse af taler, tv-klip + diskussi... -
Forvirret omkring mundtlig engelsk årsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til en engelsk årsprøve om to uger, men ved seriøst ikke hvad den går ud på. Jeg går i 1.g og har engelsk på A-niveau. Det eneste jeg ved er at jeg skal læse pensum og derefter trækker jeg en tekst, og skal analysere den (narrator osv) og til sidst perspektivere den. Hvad mere ska... -
Kærlighed mundtligeksamen
ForumindlægHej allesammen jeg har til min mundtlige eksamen trukket temaet kærlighed... så nu er jeg igang med forberedelse.. jeg forsøger at finde det jeg vil analysere men det er svært. så derfor vil jeg høre om nogen har en ide til et digt, eventyr eller måske en sang som jeg kan bruge til teamet kærli... -
Fra barn til voksen- Mundtlig dansk
ForumindlægHej. Jeg har trukket "Fra barn til voksen" til min dansk mundtlig eksame, og jeg skal finde en novelle, eller tekstudrag, som jeg kan analysere. Det skal være nonfiktion. De tekster jeg skal perspektivere til er: -Tove Ditlevsen, Erindring -Tove Ditlevsen, Der bor en ung pige -Th... -
HJÆLP ! bjergenes Skønhed - balladen om Aisha og Bo
ForumindlægJeg har læst Bejrgenes Skønhed - balladen om Aisha og Bo .. jeg skal til prøve lige om lidt men har nogen små problemer med noget analyse og fortolkning og med at finde budskabet! .. Så jeg vílle bare høre om der evt. var nogen der havde læst bogen som kunne hjælpe mig lidt igang :D ? -
perspektivering - hjælp!!
Forumindlæghej, jeg skal analysere og fortolke novellen af Helle Helles Hedebølge - det er jeg færdig med. Jeg fandt så ud af at jeg deruodver også skulle perspektivere til Herman Bangs skrivestil. Er der nogle, som kan hjælpe mig da jeg ikke ved hvordan jeg "perspektivere" novellen til herman ban... -
Suspekt - Danmark
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en analyse af suspekt' sang "Danmark" og kan ikke komme på hvad de mener når de siger "Nu er der nærmest ingen der vil røre ved det" er der nogle der kan hjælpe mig med det? http://genius.com/7995654 (<- sangteksten) Tak på forhånd -
Magasinreklame
ForumindlægHej alle! Jeg har problemer med at finde en magasinreklame til at lave analyse af til min mundtlige prøve i dansk. Jeg har brug for en dansk magasinreklame, som jeg kan gå i dybden i og meget gerne også noget samfundsdebatterende. Er der nogle, der ved, hvor jeg kan finde det? Jeg synes ikke, at... -
Downloading
ForumindlægHej. Jeg er ny i studieportalen. Jeg vil gerne spørge om noget andgående dette program. HVis jeg f.eks skal ind og få nogle inspirationer til en opgave. F.eks. Ebbe Skammelsøn, jeg ville bede om nogel inspirationer til denne folkevise. alse noget med analyse og fortolkning. Hvordan kan jeg det? O... -
Dansk oplæsning fs10
ForumindlægHej portal Jeg har musikvideo som genre og har valgt at analysere skakmat af Joey Moe, men har et lille problem.. Man skal have en selvvalgt oplæsningstekst med til prøven og jeg ved ikke hvad slags? Altså, skal jeg have en tekst som handler om musikvideoen, eller musikvideo som genre?.. J... -
Provokerende undertone i novelle.
Forumindlæghej. jeg går i 8 klasse, og vi har fået udelt en novelle som vi skal analysere og der efter forklare om hvad/hvordan der er noget provokernede i teksten. jeg har fået tildelt novellen Drivhuset af Anders Bodelsen. jeg har desværre meget svært ved at finde ud af hvad det provokernede i dette værk ...
