Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 17981 til 18000 af 47925
-
natur teknik what?
Forumindlæghej hvad er natur - teknik for en fag? er det biologi -
2 Modstanden og varmen i en ledning
ForumindlægHEJ! ved godt det måske er at trænge sig på med sidder i en meget tidspressende situation, hvor jeg har valgt at spørge folk direkte om hjælp til disse opgaver: 2 Modstanden og varmen i en ledning Udgangspunktet er: en typisk ledning fra en elektrisk installation i et hus. Ledningen er lavet af... -
einstein
ForumindlægNogle der kender nogle gode bøger om einstein Speciel relativitetsteori? eller måske link -
Øjeblikkelig hastighed
ForumindlægPleas hælp, jeg har en matematik rapport for og jeg skal tage en graf fra virkelig liv også finde øjeblikkelig hastighed og gennemsnithastighed. Jeg ved at ved øjeblikkelighastig skal jeg finde tangenthælding ved at sige a=delta y / delta x . men efter det ved jeg ik hvad jeg skal. Jeg har vedl... -
fysiske og geometriske antagelser
Forumindlæger der nogen der kan fortælle mig, hvad man kan svare, når der i en opgave bliver spurgt, om mandens fysiske og geometriske antagelser? der er også blevet givet en ligning, som jeg skal fortælle ud fra. Det ville være rart, hvis nogen kunne hjælpe. på forhånd tak. -
Energiforbrug
ForumindlægHvad er energiforbrug? -
ioner-hjælp
Forumindlæghej allesammen Nogle der kan besvare det her spørgesmål? Hvorfor opstår ioner? evt. nogle kilder -
Atomkraftværk
ForumindlægHvem opfandt a-kraft? -
Eksamenssæt fra stx vedr. vektorfunktioner?
ForumindlægKender i til nogen matematik A eksamenssæt fra stx, hvori der indgår regning med vektor funktioner? -
Noter - kemi?
ForumindlægNogen der har noter fra folkeskolen, eller fra C niveau? Det ville være meget hjælpsomt. Kovalente-bindinger, ionbindinger osv -
Ioniseringsenergi
ForumindlægHej alle der ser med, Jeg sidder med en opgave der lyder: Find den længst mulige bølgelængde for en foton, som kan ionisere He+? Først skal du finde ioniseringsenergien for He+. ioniseringsenergien udregnes ved formlen E = k/n2 Jeg har forinden udregnet energierne for de første 5 energi ni... -
Resonanssvingning hjælp
ForumindlægHej derude Vi har lavet et forsøg og deraf udarbejdet nogle værdier. Forsøget gik ud på at vi havde en snor og vi skulle lave nogle resonanssvingninger med snoren først skulle vi bestemme den gennemsnitlige hastighed af bølgen, men derefter skulle vi så udarbejde et diagramplot der var givet ve... -
matematik
Forumindlæger det ik rigtigt nok at man får y=x+2? -
ellære
ForumindlægJeg har så mange spørgsmål, at jeg dårligt ved hvor jeg skal starte... Jeg roder sådan rundt i alle de formler og nye ord der skal læres, så forvirre mig selv helt enormt. først: Hvis jeg skal finde resistans i en ledning - Er den rette formel så U = R * I ?? Eller er jeg helt forkert på den? ... -
Valg af videregående uddannelse, DTU eller KU?
ForumindlægHej alle! Jeg har virkelig tænkt længe over, hvad jeg vil studere efter sommerferien. Det jeg er kommet frem til (indtil videre) er, at jeg allerhelst vil læse fysik. Men ved ikke helt om jeg skal vælge uddannelsen, der hedder fysiske fag på KU eller uddannelsen, der hedder fysik og nanoteknolo... -
Årskarakter >< Eksamenskarakter
ForumindlægHej alle sammen Nu er det sådan, at jeg skal til en mundtlig eksamen her om små tre ugers tid, og jeg har fået en årskarakter i pågælende fag, som jeg ikke just er stolt af. Selvfølgelig vil jeg meget gerne gøre det super godt til eksamen, der for er mit spørgsmål: Vil min årskarakter have eff... -
Klage...
ForumindlægHej, jeg afslutter i år samfundsfag og billedkunst, og jeg ville gerne vide, om jeg havde mulighederne for at klage ang. min samfundsfagskarakter. Problemet er således, at jeg i første omgang (1.standpunktskarakter) fik 7, hvorefter jeg til en test fik 12, men jeg fik 10, som årskarakter efterføl... -
Hvilke højniveau fag?
ForumindlægVed udgangen af januar skal vi have valgt hvilket fag vi vil have i 2.g samt hvilke fag vi godt kunne tænke os at have i 3.g. Som det ser ud nu overvejer jeg flg. to sammensætninger:Engelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gSamfundsfag (A) - 2.g/3.gellerEngelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gKemi/Biologi ... -
Hvad skal i læse efter sommerferien??
ForumindlægHejEr nysgerrig efter at vide hvad i skal læse efter sommerferien.. Altså dem der går i 3.g nu og dem der har søgt pr. d 15 marts... -
Alfa, beta og gamma
ForumindlægJeg skal skrive noget om Alfa, beta og gamma stråling og jeg synes ikke, at det der står i min bog, giver en ordentlig forklaring. Jeg vil gerne vide noget om de forskellige stråler, men også om forskellene på dem? :-)
