Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 17981 til 18000 af 23609
-
A fag
ForumindlægJeg er på linjen matematik a, fysik b, kemi b, men jeg mangler endnu et a fag. Jeg vil gerne have engelsk op, men har hørt at det vil komme til at køre som et dobbelt forløb dvs med to sæt afleveringer og hvis jeg er rigtig uheldig to forskellige lærere. Er der nogen der ved noget om dette? -
Til vækst i energi
Forumindlægvi har en hjemme opgave i fysik jeg har sat mig fast i. vi får af vide at vi har en beholder der indeholder 0,75 L og den er udført i rustfrit stål. i starten er vandet 95 grader og efter 6 timer er det stadig 75 grader. nu jeg jeg så beregne tilvækst i indre energi i løbet af de 6 timer. -
Emne i dansk - Matematik
ForumindlægHej alle jeg er træt af at skrive fysik SSO og orker derfor ikke skrive mere af det. Dog føler jeg mig utrolig frisk til at starte med noget dansk (evt. analyse i film) og noget matematik. Så er der nogen som kan hjælpe med emner? Plz hurtige svar, da fagene skal vælges imorgen Mvh Marc -
SRP - kemi
ForumindlægHej allesammen. Et spørgsmål i min problemformulering lyder; Beskriv kort anvendelsen af forbindelser af denne type stoffer til smertestillende kemi. (paracetamol) Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal starte, og hvor meget derforventes af sådan et spørgsmål, i og med jeg skriver i ... -
Bølgelængde?
ForumindlægJeg ved ikke hvor vidt, om dette er et fysik eller kemi spørgsmål, men når et stof har farve, er det så molekylet, som har en farve? Fx. farveindikatorer kan ændre farve, indikatorens skifter farve alt efter om det er i en syre eller en base. Når indikatoren skifter farve, er det så fordi der b... -
Noter og henvisninger i naturvidenskab?
ForumindlægSidder i øjeblikket med SRP i kemi og fysik og undrer mig lidt over hvordan man laver referencer og litteraturhenvisninger. I dansk/historie har jeg sat en fodnote, og nederst på siden skrevet efternavnet og årstallet på forfatteren, såvel som årstallet. Eksempel1 1: Svendsen (1992), s. 21-23 K... -
Figurer i SRP?
ForumindlægHej. Jeg skriver i fagene matematik og fysik i min SRP. Jeg har erfaret, at mange af de generelle regler ang. SRP ikke gælder for disse naturvidenskabelige fag. Jeg er derfor kommet i tvivl om, hvor vidt vigtige figurer og diagrammer, tæller med som "tekst". De skal , i modsætning til d... -
Reflektion med bøjede tivolispejle
ForumindlægHej Jeg skal i fysik forklare, hvordan de mange sjove spejle fungerer i Tivoli. I ved, dem, der gør os tynde og høje eller små og tykke. Jeg ved, det har noget at gøre med spejlenes buede former, men har svært ved at forklare det. Jeg vil blive rigtig glad for noget teori om dette - især hvis n... -
Atomkraft og radioaktivitet
ForumindlægVi er 2 10.klasses elever, som skal skrive OSO (projektopgave), om Atomkraft/kærnefysik og Radioaktivitet. Vi søger efter Idéer og videoer og evt. kilder som ville skunne støtte og hjælpe os i vores projekt. Vi er meget entuastiske I fysik og kemi-timerne. Håber I kan hjælpe os, og komme med i... -
Keplers love
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med udledelse af Keplers 3. love, samt Newtons gravitationslov og cirkelbevægelsen. eller om der er nogen, som har skrevet noget om planetbevægelser? er igang med SRP om planetbevægelser, hvor jeg har Fysik som hovedfag. Det skal afleveres på fredag, så hvis der n... -
eksamensopgave
Forumindlæghej jeg sidder med et fysik opgave men har ldit svært ved denne her spørgsmål I lokalet er temperaturen 20oC og trykket 1,00 atm. Ballonen fyldes med 9,05 gram CO2, hvorved rumfanget af ballonen bliver 3,5 L. Se figur 2.2. b) Bestem trykket i ballonen. -
Må jeg bruge ordet "jeg"?
ForumindlægNår jeg laver mit afsnit med kildekritik, må jeg så godt skrive " Jeg har valgt disse to tekster fordi hans roller er stor osv." og når jeg citerer i opgaven må jeg så godt skrive "jeg har kontaktet fysikeren telefonisk hvoraf han citerer:.... -
SRP formaliteter (normalsider)
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive mit studieratningsprojekt. skriver i Matematik A og Fysik A udledninger, beregninger osv. fylder meget i teksten, dvs. at jeg hurtigt når mellem 15 og 20 sider.. men langt fra 15-20 sider hvorpå der er 2400 tegn (en normalside). hvad skal man rette sig efter? -
Galaksens afstand.
ForumindlægJeg har et fysik spørgsmål, der lyder: Beregn galaksens afstand fra os. Jeg kan ikke helt se, hvordan jeg skal gribe dette an. Jeg har regnet ud af galaksens fart væk fra jorden er 11100 Km/s samt at rødforskydningen er 0.037. Så ville høre, hvordan jeg kunne komme i gang med at udregne det:) -
Afstemme reaktionen?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder midt i en fysik journal og skal afstemme reaktionen for fiksersalt og elektrisk strøm. Jeg har skrevet: 2 Na + 3 H2O = 2 H2 + 2 NaOH, men den har jeg fået af vide er forkert. Så vil I ikke forklare hvad jeg har lavet forkert? :-) -
hjælp til afkølingshastighed
Forumindlæghey vil bare lige spørge om hvordan fanden man udregner afkølingshastigheden for en kugle eller en rektangulær kasse? pleease hjælå, det er et spørsmål jeg ahr fået i min SRP- pg det lyder: " Gør rede for fysikken bar varmeledning fra et legeme ved beregning af afkølingshastigheden dT/dt -
Galileis faldlove! Hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med mine 24 timers forberedelse til fysik c eksamen, og bliver i tvivl om galileis faldlove. I mine noter har jeg disse 2 formler stående: S=k*t^2 S=1/2*g*t^2 Hvilken er 1. og 2. faldlov? Og hvad er forskellen på de 2? På forhånd taaaaak for svarene! :) -
Kredsløb til teknologi projekt -Spøgelses bilister
ForumindlægHey jeg har problemer med et kredsløb som jeg skal have lavt til en opg om spøgelses bilister. Mere info kan ses på: http://ing.dk/debat/120982 håber der er en eller anden dygtig fysik / teknologi lærer der kan hjælpe, eller ihvertfald en der har forstand på EL. Mvh Alex Lange -
Mangler et punkt i problemformulering
ForumindlægHej Jeg skriver om dommedagsprofetier i religion og fysik, men sidder lige og synes jeg mangler en problemstilling. jeg har valgt at tage udgangspunkt i islam og kristendom. er der nogen der har en god ide til et analysernede spørgsmål (har lavet min problemformulering i taksonomiske niveauer ... -
begrænsning af energiforbruget
ForumindlægHey. Skriver i fysik og samfundsfag om begrænsning af energiforbruget. Her skal jeg så analysere hvorfor partierne i folketinget har ændret holdning på energiområdet, altså hvad deres holdning var for fx 5-10 år siden også hvad deres holdning om energipolitik er nu. Det skal så diskuteres hvorfo...
