Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 18001 til 18020 af 23877
-
hjælp!
Forumindlægjeg har været fraværende på skolen i længere tid pga noget sygdom, og står nu i den situation at jeg står og mangler en bograpport/analyse af Henrik Pontoppidans "Isbjørnen". jeg er helt blank og kan slet ikke komme i gang. har brug for lidt hjælp meget hurtigt hvis der er noget der kan... -
Morfemer og fonemer
ForumindlægHeej :D Da jeg er ved at skrive en opgave, hvor jeg skal analysere morfemer og fonemer i en tekst, har jeg brug for jeres hjælp :D Nogen der har nogle gode forklaringer på hvad det går ud på? Og gerne nogle eksempler :D På forhånd tak :D - Venlig hilsen Camilla -
Engelsk eksamen - HF
ForumindlægSkal til engelsk eksamen i næste uge. Er der nogle der kan sige hvordan den foregår? Vi har 24 timers foreberedelse, så vi trækker en tekst dagen forinden. Men trækker man ikke også en tekst til selve eksamen som man også skal gennemgå og analysere? og hvilken tekst skal man perspektivere til det... -
Dansk Stil ! ? !
ForumindlægJeg skal skrive en stil hvori jeg skal analysere og fortolke den.Er der nogen som har nogle gode fagbegreber eller andre gode hints?Novellen hedder Naadsensbrød, af Henrik Pontoppidan, hvis nogen kender den. Men jeg er løbet lidt tør for idéer så skriv endelig noget guf.MVH Hetner -
HJÆLP! Marilyn Monroe af Andy Warhol: Hvilken stilperiode?
ForumindlægHej. Jeg er ved at analysere det meget berømte maleri Turquoise Marilyn af Andy Warhol... Jeg ved, at det er malet i 1964... Men hvilken stil tilhører det? Er det postmoderne? Eller det der "Pop-art" eller begge dele? Ville gerne kunne indsnævre stilperioden lidt mere end til bare "... -
ond i sulet
Forumindlægved denne novelle har været der før.men sidder og skal til at analysere den og synes den er sværd. er det sandt at hovedtemaerne er jalousi og angst.. ?Hvilket miljø er de i??teksten strækker sig over deres barndom til teenageår.hvorfor er storesøsteren så jaloux på helene, den mindre søskendè?og... -
Slaget ved Thermopylai?
Forumindlæghej.. har lige læst herodot - Slaget ved Thermopylai og jeg ved virkelig ikke noget som helst.. ved kun at perserne og grækerne går i kamp mod hinanden.. er der nogen som har noget notater hertil? ved virkelig ikke hvad man kan analysere ellet noget helst.. håber nogen vil hjælpe :D -
Eksamens hjælp?
ForumindlægJeg skal analysere novellen "tudsen og muldvarpen" af Aage Brandt til eksamen på tirsdag. Er der nogle der har læst den og eventuelt kan komme med nogle idéer til hvad man kan fortælle om den og hvad i synes er væsentligt for novellen ? Ellers kunne jeg også godt tænke mig at vide hvad ... -
Madonna Litta - budskab
ForumindlægHej. Jeg sidder med et billede af Leonardo da Vinci. Billedet hedder "Madonna Litta". Jeg har analyseret billedet, men har svært ved at komme frem til en fortolkning/budskab. Måske nogle af jer kan hjælpe mig? - I kan søge 'Madonna Litta' på google, så kommer billedet frem.... -
kortfilm "kom" + Digt "ak, mindes du"
ForumindlægHey alle sammen... Skal skrive en dansk stil hvor jeg skal analysere kortfilmen "kom", og derefter skal jeg sammenligne den med digtet "ak, mindes du"... Ville høre om der ikke var nogle der havde lavet den opgave, som jeg så måske måtte se.. Har en del problemer med samme... -
Gode råd til old eksamen
ForumindlægJeg skal op i oldtidskunstskab på fredag og det ville være fedt hvis der var nogle, som kunne komme med nogle gode råd? Hvilket emner der er gode at snakke om? Hvordan teksten skal analyseres? Skal teksten inddeles i afsnit? Fortæl hvordan i gjorder til eksamen og måske hvad i kunne have gjort ... -
Formanalyse spørgsmål
ForumindlægHejsa :) Er der nogen herinde, som forstår spørgsmålet:" At anføre hovedstemme i de enkelte formdele". Har nemlig også en noden, som vi skal analysere. Hvis der er nogen som er intra i at kigge på den, så sender jeg den til jeres indbakke :) Og hvis jeg sender den til jeres indbakke, ... -
Synopsis - dansk
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis. Jeg har trukket et digt, og skal analysere, fortolke og perspektivere. Det undrer mig at vi ikke har gjordt det flere gange før, for jeg er fuldstændig på bar bund. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe det an, og hvordan man går i dybden i digtet. Er der nogen der k... -
Kærlighed mundtligeksamen
ForumindlægHej allesammen jeg har til min mundtlige eksamen trukket temaet kærlighed... så nu er jeg igang med forberedelse.. jeg forsøger at finde det jeg vil analysere men det er svært. så derfor vil jeg høre om nogen har en ide til et digt, eventyr eller måske en sang som jeg kan bruge til teamet kærli... -
Haster. Please hjælp mig.
ForumindlægHej med jer Jeg har trukket en slem tekst i engelsk, og jeg kan simpelthen ikke komme igang med den. Ved slet ikke hvordan jeg skal gribe den an. Teksten hedder "Something To do With Baseball" og er skrevet af Richard Panek. Emnet er identity. Er der nogle som kan hjælpe mig lidt? Eller... -
Billed eksempler.
ForumindlægHej. Om nogle dage skal jeg op i billedkunst eksamen. Vi skal selv havde billed eksempler med, fra 4 af tiderne: Renæssancen Samtidskunst Gotikken Impressionisme Nogle der har et godt forslag til et billed der er nemt at analysere fra disse 4 tider? Enten link eller en bog hvor jeg kan finde d... -
Suspekt - Danmark
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en analyse af suspekt' sang "Danmark" og kan ikke komme på hvad de mener når de siger "Nu er der nærmest ingen der vil røre ved det" er der nogle der kan hjælpe mig med det? http://genius.com/7995654 (<- sangteksten) Tak på forhånd -
Magasinreklame
ForumindlægHej alle! Jeg har problemer med at finde en magasinreklame til at lave analyse af til min mundtlige prøve i dansk. Jeg har brug for en dansk magasinreklame, som jeg kan gå i dybden i og meget gerne også noget samfundsdebatterende. Er der nogle, der ved, hvor jeg kan finde det? Jeg synes ikke, at... -
Fra barn til voksen- Mundtlig dansk
ForumindlægHej. Jeg har trukket "Fra barn til voksen" til min dansk mundtlig eksame, og jeg skal finde en novelle, eller tekstudrag, som jeg kan analysere. Det skal være nonfiktion. De tekster jeg skal perspektivere til er: -Tove Ditlevsen, Erindring -Tove Ditlevsen, Der bor en ung pige -Th... -
Hvor meget skal jeg veje af??
ForumindlægHej . Min opgave er en kvantitativ analyse af kalium via flammefotometri. Jeg har et fast stof hvis formel du er K2CO3.2H2O med en beregnet molarmasse på 174.2 g/mol. Jeg skal fremstille 10 mL opløsning af mit stof med en koncentration af kalium på ca. 0.03 M. Spørgsmålet er hvor mange mg jeg ...
