Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 18001 til 18020 af 25375
-
Henrik Pontoppidan
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og skal analysere og fortolke "Borgmester Hoeck og Hustru" af Henrik Pontoppidan. Henrik Pontoppidan er jo kendt for sin ironi, men i denne historie synes jeg ikke at kunne finde noget ironi. Er der nogle af jer som har læst den, som er faldet over noget? Og samtidig... -
Borgmester Hoeck og Hustru
ForumindlægJeg sidder og skal analysere og fortolke "Borgmester Hoeck og Hustru" af Henrik Pontoppidan. Henrik Pontoppidan er jo kendt for sin ironi, men i denne historie synes jeg ikke at kunne finde noget ironi. Er der nogle af jer som har læst den, som er faldet over noget? Og samtidig hvis i h... -
Askepot.
ForumindlægHej. Hvordan vil man sige: "Det er en historie om forfængelighed. De to piger er så forfængelige, at de ønsker alt mulig tøj af faderen, mens Petit Cendron (Askepot) kun ønsker en nød. Selv om pigerne er fuldt klædte og klar til festen, ender prinsen og Petit Cendron dog sammen alligevel.&qu... -
hvordan skriver man et essay?
ForumindlægJeg skal skrive et essay hvor jeg skal komme ind på:The setting Lilian Thurgood and he life William and his motives the ending the themes(Historien hedder "The Guilt"jeg har fakstisk aldrig skrevet et essay før men hvad er det lige man skal overholde? -
ideer til stil?
ForumindlægHey,Jeg er så heldig(hehe som min lærer ville sige) at skulle aflevere stil på torsdag. Historien hedder "Our Nicky's heart" og er et højniveaueksamenshæfte fra 2001. Jeg har set der ligger dokumenter herinde, men hvis der er nogle der har skrevet den og har andre ideer ville jeg me... -
Ny opgaveredaktør
ForumindlægPr. dags dato er Waterhouse tiltrådt posten som opgaveredaktør i dansk og engelsk. Udover Waterhouse er der følgende opgaveredaktører:Frodo i Kemi, Matematik og NaturfagGogO i DanskMichael.padowan.dk i Tysk, Matematik, Naturfag og Fysik. Vange i EØ, IT og SamfundsfagDuffy i SpanskFingersen i Enge... -
Skriftlige oplæg?
ForumindlægHej. Jeg skal op til Case eksamen om DT Group her i januar. Opgave 5 går ud på at lave et program til nogen nye elever i SILVAN, jeg skal præsentere dem for SILVALs historie, mission og værdier. Jeg har lavet programmet. så står der - udarbejd et skriftligt oplæg Hvad er et skriftligt ... -
"De Syv Søstre"
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med en historie rapport om oliekrisen i 73. Jeg ville bare lige høre om hvillke lande der hørte inde under "De Syv Søstre". Jeg ved godt det er nogle selskaber, men jeg kan ikke finde du af hvilke nogle lande. Israel bliver i hvert fald nævnt omkring seksdage-... -
SSO
Forumindlægjeg har bestemt mig for at jeg vil skrive i historie og jeg har et par ideer til emne mit problem er bare at jeg ikke rigtig ved om de er egnet og hvad jeg eventuelt kunne gå i dybden med.. mine forslag er noget omkring værnepligtens udvikling igennem tiden,nogetom klostre og de forskellige munke... -
Bavian - Novellesamling - Naja M. Aidt
ForumindlægJeg skriver dansk - historie opgave om Naja Marie Adits novellesamling "Bavian". Her har udvalgt 3 noveller: Sår, Kvinden i baren & afbrydelse. Står nu og mangler noget inspiration til perspektivering. Jeg har valgt at perspektivere til nutidens samfund, men mangler noget tilsvar... -
VORES SAMTID
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en lille historie bog, om vores samtid fra 1996-2012! Hvilke ting er bemærkelsesværdige i disser år? Det skal helst bare være emner, som jeg senere undersøger:) Skriv emnerne evt. med en lille forklaring Har allerede tænkt på: Det Arabiske forår? Andre god... -
Hvordan gør man?
ForumindlægHej Alle. Hvordan skriver man en dansk/historie opgave??? Jeg mener, hvorledes skal man gribe den an??? skal man hvis man fx vælger at skrive i dansk, analysere en novelle fra vores tid og sammenligne med en novelle fra fx 80'erne??? Kan I give mig lidt inspiration og ledetråde???! Smil Marie. -
hjææælp
ForumindlægHar fået til opgave at skrive en dansk stil om billedet babelstårnet! det må ikke være en billed analyse og heller ikke en historie.. det skal være mine andre tanker!! Nogle som har set billedet før! og har nogle råd til hvad man kunne skrive og hvordan man kunne stille det op! Hvorfor nogle tank... -
Danmark i 30erne
ForumindlægHej.\n\nNu står jeg og skal skrive om Danmark i 30erne, i historie opgaven. Men umiddelbart er jeg ret blank over for et mere dybdegående emne. Har selv overvejet lidt at tage om yderfløjene i dansk politik, DKP eller DNSAP. Men tror ikke der findes så meget materiale om disse emner. Men hvis der... -
Hjælp til rettelse af engelsk.
ForumindlægHej med jer :) Jeg har en engelsk aflevering, som jeg godt kunne tænke mig, at få hjælp til at rette. Teksten handler om en sammenligning af to historier, som vi har læst på klassen. "Indian Camp" og "The Shinning Mountains". Håber der er en venlig sjæld derude som vil hjælpe.... -
Det Forsømte Forår
ForumindlægJa, jeg sidder og sysler med bogen i dansk. Problemet er, at jeg skal til at lave en aktantmodel over bogen, men kan sgu ikke finde ud af hvem der er modtager og subjekt. Der er jo ingen decideret hovedrolle i historien. \n\nTil dem der har glemt hvad skidtet er: http://scoop.mb.dk/aktantmodel.h... -
HJÆLP!!! til beggarland
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive en engelsk afl. der hedder Beggarland... Jeg har lidt svært ved det sidste spørsmål man skal komme ind på til at fylde noget, nemlig hvorfor har forfatteren valgt at kalde historien Beggarland.\nSå det ville være en stor hjælp til jer der læst den hvis i ville komm... -
Hjælp --HASTER
ForumindlægHej alle sammen Jeg har en stil for i dansk: "Jeg vidste slet ikke, at du var så hellig" af Pia Juul. Jeg har svært ved at forstå historien. Jeg vil gerne vide, om der er nogen der har lavet den, som kan lægge den ind her, så jeg kan få lidt inspiration, og også forstå handlingen? På fo... -
hurtig svar:Underordenet emne
ForumindlægHej Jeg har valgt til min dansk/historie opgave, at skrive om Slaver i romerriger, Men da det er stort emne, vil jeg derfor gerne have et indskrænket, men ved ikke helt hvormeget jeg skal indskrænke det til, for det skal jo også være noget man let kunne tage fat i....... Nogen som har nogle f... -
SSO - Golfkrigen 1990-1991
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive SSO i historie og mit emne er Golfkrigen - 1990-1991\n\nJeg har kigget lidt herinde og set et par opgaver, men jeg ville hører om der er andre der ude som har skrevet om det? Hvis i har det, ville det være dejligt, hvis der var en som ville sende den til mig, som insp...
