Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18021 til 18040 af 158493
-
Kan jeg droppe ud af supplering?
ForumindlægJeg går nuværende på supplering matematik C-A. Er det muligt at droppe ud og søge senere ind på supplering C-B på et senere tidspunkt? -
mundtlig rumgeometri
ForumindlægHej Jeg skal snart til mundtlig matematik A, og vi har 4-5 spørgsmål under emnet rumgeometri. problemet er at jeg ikke kan finde nogle beviser for rumgeometri i min matematik bog, og jeg husker heller ikke at læreren har gennemgået beviser for det emne. er det fordi at jeg bare skal forklare hvad... -
MatA: Hvad har I lært?
ForumindlægEn ting jeg undrer mig over... På mit matA-hold har vi i øjeblikket om integration. En del af vores viden i det emne bygger på differentiation, som vi lærte om i 2g. Vi skal bl.a. integrere de trigonometriske funktioner og a^x, men det har vi ikke lært at differentiere, så det er en smule indvik... -
Reelle tal
ForumindlægEr a og (a + ε) samme reelle tal, hvor a ∈ R ∧ ε > 0 ∧ ε → 0 ? -
Hvilken studieretning (Egaa Gym) skal jeg vælge?
ForumindlægHej. Jeg går i 10. klasse på en idrætsefterskole, og tiden er kommet til at vælge gymnasier og studieretninger. Jeg vil rigtig gerne gå på Egaa Gymnasium. Men jeg ved simpelthen bare ikke, hvilken retning jeg skal vælge. Jeg har overvejet den naturvidenskabelige retning med biotek A og matematik... -
FATTER DET IKKE ??
Forumindlæghej alle ;-) jeg har valgt studieretningen tysk A, samf B samt psykologi på B. Mit spørgsmål er skal jeg ved siden af disse fag også have mat, eng, dansk, historie og idæt hvis jeg skal på stx ? :) -
Perspektivlærens hovedsætning?
ForumindlægHELP HELP HELP!!! Jeg skal forklare og bevise perspektivlærens hovesætning: Billedet li , af en linje l er en linje, som går gennem linjens spor Sl i lærredet, dvs. skæringspunktet mellem l og lærredet, og skæringspunktet Fl mellem lærredet og en linje gennem Ø parallel med l. Fl kaldes linjen... -
ligninger
Forumindlæghvordan udregnes ? (x+2) (x-7) (A2- B2) (A2+B2) (2x+4y) (3x-Y) -
Finans
ForumindlægNogen der vil hjælpe med at fortælle: hvad forskellen er på renteomkostninger og samlede omkostninger og bare omkostninger? Hvad en effektiv rente er? -
folkeskolen- er det vigtigt man har følt med , hvis man skal på gym.?
Forumindlæg.....? -
Hvor mange symmetriakser har et rektangel.
ForumindlægHjæælp! Hvormange symetriakser har et rektangel. -
antalsparameter
Forumindlægforstår slet ikke skal laves i maple -
Optimering
ForumindlægSkal svare på, hvad der er vigtigt omkring optimering, og hvordan man kan bruge det i hverdagen, men er lidt usikker på hvordan man skal beskrive optimerings vigtighed i hverdagen? Eller rettere sagt perspektivere det til hverdagen. -
hvordan grækerne skelnede mellem tal og størrelser
Forumindlæghej folks! jeg er midt i mit srp....og har lidt svært ved et af spørgsmålene: gør rede for, hvordan de gamle grækere skelnede mellem tal og størrelser? håber der er nogen der kan svare så hurtigt som muligt? så er der også lige en anden ting...: nogen der kender den grønne mat 1 bog? er nemlig i ... -
Spørgsmål til karakter
ForumindlægHvis man har et snit på 8,89, runder man så op til 8,9 eller ned til 8,8?! -
Boksplot
ForumindlægHej, er der en som kan hjælpe mig med at fortolke dette boksplot? På forhånd tak -
Forskellen på ugrupperede- og grupperede observationssæt?
ForumindlægNogle der kan forklare mig forskellene på ugrupperede- og grupperede observationssæt. Nogle der kan hjælpe? -
Reducer?
ForumindlægHjælp!! Hvordan regner man den her ligning: 3(x-3x)*6*(-1) -
Hvad er den effektive rente
ForumindlægMin overskrift fortæller hvad jeg gerne vil vide. Tak! Forstår ikke helt begrebet inden for økonomi. -
Lodret fald
ForumindlægJeg er i gang med at skrive SRP og jeg har en udtryk som skal udlede (udtrykket er vedhæftet), men er pt i gang med at udlede den men skal jo forklare hvad man skal i de forskellige trin. Er nået pt så langt, men mangler forklaringerne, som bliver vedhæftet nedenunder igen. Er der mon der gider ...
