Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18021 til 18040 af 28854
-
Salt?...Ughrr...
ForumindlægHejsa! Sidder med en biologi rapport om gæringsprocessen, men kan bare ikke komme videre. Hvordan kan jeg forklare, at gærcellerne ikke er lige så glade for salt som de er for sukker? Jeg mener, hvad er den egentlige biologiske grund til at gærceller ikke trives godt i et miljø med høj salt-konce... -
Forslag ;)
ForumindlægHejsa kære øh.. jer ;)Jeg sidder her og skal til eksamen i fysik/kemi/biologi imorgen, og jeg har fået følgende emneområder:VandEnergiTrykLys/bølger/LydRadioaktivitetØkosystemerMennesketEvolutionHvad tror I, at evt. underemner kan være?Hvis i kender bollemodellen, hvor man starter med f.eks Vand ... -
Nerveledningshastighed, teori
ForumindlægHej, jeg sidder her med en rapport, som skal omhandle nerveledningshastighed. Biologi er ikke min stærke side og jeg vil derfor høre, om der er en derude, som har lyst til at læse min teori igennem? Mest for at være sikker på, at der ikke er noget, jeg fuldstændig har misforstået :-) Se vedhæ... -
Medicin i magiske kugler
ForumindlægHej studieportalen. Er der nogle, som vil hjælpe mig med det sidste spørgsmål i min biologi aflevering? Spørgsmålet lyder således: Inden en ny behandlingsmetode kan anvendes på patienter, skal forsøg på en mindre gruppe mennesker gennemføres. Opgave 5: Diskuter, hvorfor man på trods af... -
AT "det videre arbejde"??
ForumindlægHej alle! I AT - hvad er det så egentlig præcis "det videre arbejde" dækker over? fx har jeg religion og biologi om abort - hvad er det så? Fx om det er en ide at flytte abortgrænsen ud fra hva jeg ved om foster og med etik osv, eller er det hvad jeg konkret ka gøre?? jeg er forvirret :... -
skovens fødekæder
ForumindlægHej alle! Jeg er ved atr skrive en biologi rapport :"den tempererede skov". I den skal der indgå én af de fødekæder der findes i skoven.. Hmm. jeg er helt på bar bund, nogen der kan hjælpe? - for jeg regner med at det er lidt mere udviklet and dét man lærte i 4. klasse i folkeskolen :P -
Hjælp til prøve i bioteknologi (gensplejsede planter)
ForumindlægHej,jeg skal op i mundtlig biologi og har svært ved at gribe min problemformulering an.Min problemformulering lyder: Hvilke indusrielle fordele er der ved gensplejsede planter? Hvem kan drage nytte af GMO?Hvis der er nogen der kunne have lyst til at hjælpe mig med denne problemformulering ville d... -
FOTOSYNTESEN????
Forumindlæghej alle sammen...Ska snart op i mundtlig biologi..Læreren mener at hvis man ka FOTOSYNTESEN, så har man næsten ingen problemer mere..Jeg kan den ikke helt..Nogen der kan forklare mig hvad alle de her tal betyder???6C02 + 6H02 --> C6H12O6 + 6O2...hvabetyder alle de her tal og hvor kommer de fr... -
Projekt opgave!!
ForumindlægHej alle sammen, jeg er i gang med at lave et projekt , som har noget at gøre med samfundsfag, biologi, og geografi!! Det handler om geoengineering.... Vi skqal bl.a fortælle om hvad der kan redigere vejret..., hvem der kunne have interesse om at gøre det, og hvordanforventningerne er for vej... -
FSA. mundtlig. nogen der ved noget?
ForumindlægUH. Sidder og forbereder mig til fysik/kemi/biologi FSA mundtlig. og Har fundet nogen ting jeg er i tvivl om. Hvad er en neutrino (og antineutriono) i forbindelse med beta-henfald.? Har læst flere steder at NaCl optræder i et kubisk iongitter. Men kan ikke finde nogen eksempler på iongitre der ik... -
AT ska man ha en konklusion?:p
ForumindlægHey! Lyder nok idiotisk, men SKAL man skrive en konklusion i sin AT opg.? Det bare fordi jeg skriver om abort ud fra biologi og religion (Etik) så aner ikke hvordan man ka konkludere på det? altså er konklusionen at "sådan udvikles et barn, og det her er etisk korrekt"? det ka man jo ik... -
problemformulering til kunstig befrugtning?
ForumindlægHej alle Jeg skal desværre op i AT årsprøve , og fagene er samf og biologi, hvor jeg har valgt at skrive om emnet kunstig befrugtning. Det eneste problem er at jeg ikke kan finde en god problemformulering. Jeg håber virkelig i kan komme med nogle ideer . tak på forhånd. -
Iltforbruget knyttet til havbunden?
ForumindlægJeg skal aflevere en rapport på mandag i biologi, hvor blandt andet nedenstående skal indgå:”Beskriv iltforbruget knyttet til havbunden.”Jeg har naturligvis læst de kopiark, jeg har fået udleveret af min lærer, men de synes ikke at hjælpe.Nogen hjælp at hente hos jer? -
Naturvidenskabelige teorier???
ForumindlægHej Ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med hvilke teorier, man bruger inden for naturvidenskaben. Jeg kender nemlig metoderne, induktiv og deduktiv, men kan simpelthen ikke komme på nogle teorier i forbindelse med biologi andet end evolutionsteorien, men den passer bare ikke helt me... -
Gymnasie skift
ForumindlægHej.Jeg er lige startet på gymnasiet, og jeg kan mærke det langt fra ikke er mig. Jeg ved det er hurtigt at komme med sådanne en konklusion, men jeg er sikker i min sag, og det er ikke her jeg skal gå. Derimod vil jeg godt på htx på : matematik biologi. ved i om det er muligt med sådanne et skift? -
Kloning
ForumindlægHej Til AT vil jeg gerne vælge kloning som emne. Det overordnede emne er grænser, som i nok ved. Jeg vil skrive i biologi og religion. Jeg er dog ikke sikker på religionsdelen. Nogen der kan komme med ideer til metoder eller tekster/artikler jeg kan bruge til religionsdelen. Det kan være indenfo... -
AT - religion
ForumindlægHej Til AT vil jeg gerne vælge kloning som emne. Det overordnede emne er grænser, som i nok ved. Jeg vil skrive i biologi og religion. Jeg er dog ikke sikker på religionsdelen. Nogen der kan komme med ideer til metoder eller tekster/artikler, som jeg kan bruge til religionsdelen. Det kan være in... -
Bpp og Npp
ForumindlægNogen der kan hjælpe med noget biologi??1) Forklar begrebernebruttoprimærproduktion og nettoprimærproduktion.2) Hvilke abiotiske faktorer har væsentlig betydning for træernes optagelse og afgivelse af CO2 i en dansk bøgeskov?håber der r én som kan hjælpe mig, da jeg ikke har været i skolen de sen... -
Hvilke genotyper kan du have? Forklar!
ForumindlægHar i min biologi rapport fået stillet spørgsmålet: "Hvilke genotyper kan du have? Forklar!" Da jeg er B/Rhesuspositiv har jeg fundet frem til at jeg kan være enten I^B I^B eller I^B i, når det vedrører ABO-systemet. Når det gælder Rhesus-systemet kan jeg være enten RR eller Rr. Men hvo... -
HJÆLP! VI DØR....
Forumindlæg....Hvis i ikke svarer på de her spørgsmål om meoder og empiri i naturvidenskab 1) Hvad er empiri indenfor naturvidenskab? - Er empirien de biologi-bøger, som vi har brugt til at drage delkonklusioner ud fra? 2) Er det en metode man bruger, når man analyserer grafer (og i så fald hvilken?) eller ...
