Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 18041 til 18060 af 60468
-
Er det mig?
ForumindlægHey Er det bare mig eller kan man bare ikke finde de tekster man kan komme op i engelsk her inde? Troede virkelig studieportalen skulle hjælpe mig i engelsk ligesom den gjorde i old, men næh nej. Ha' en god dag! -
eksaminationsgrundlag
ForumindlægHej allesammen! Jeg er ved at undersøge forskellige undervisningsbeskrivelser til brug ved eksamen som selvstuderende i Engelsk A niveau HF. Er der nogen der kunne dele en pensum liste/ undervisningsbeskrivelse af Engelsk A, for HF/STX, som de måske selv har haft på deres gymnasium? Håber at hø... -
Kan man blive læge, hvis man tager dette?
ForumindlægHejsa! Bare hurtigt spørgsmål.. Hvis jeg tager studieretningen Matematik og Geografi på gymnasiet, er der stadig chance for, at jeg kan blive læge? Eller skal det være Matematik,Fysik,Kemi? Hvis jeg vil være læge, er der chance for at blive det med disse karakter i folkeskolen? Ma... -
Hjælp!!!!!!
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med at finde matematik eksamenssætet fra 2010? jeg har ikke brug for svarene lige pt. men kun eksamenssætet. -
Valg af tekst til dansk eksamen under emnet: "Ældre Noveller"
ForumindlægHej Studieportal. Jeg har trukket emnet Ældre Noveller til eksamen, men har problemer med at vælge novelle. Det eneste krav der er for valg af tekst, er at teksten min. skal være 100 år gammel. Jeg skal kunne perspektivere til min. 1 af disse noveller: Den sidste balkjole Lønningsdag Havfruen... -
Hvad hedder sættet?
ForumindlægHej! Jeg søger navnet på spansk eksamenssættet fra d. 1 juni 2010. Det er vel og mærket eksamenssættet fra hhx og ikke det fra stx. Håber der er en der kan hjælpe :) -
Notatbrug
ForumindlægHej alle .Jeg kommer til at tænke på om man godt må have notater med i tysk og engelsk eksamen?Altså det er FSA.tak på forhånd. -
kort spørgsmål---> men vigtig da, det er et eksamens realiteret spørgsmål. Håber nogen kan hjælpe...
ForumindlægDet er sådan at jeg er igang med at forbrede mig til eksamen. jeg er igang med rapporten "Bestemmelse af jern(II) indholdet ved en redoxtitering" Men jeg mangler at finde stofmængden for permanganat(MNO4-)...n(MNO4-) jeg kender: m(feso4*7H2o) = 0,50 g V(KMNO4) = 15,6 ml c(KMNO4) = 0,02... -
Almen studieforberedelse (AT) lektiehjælp
ForumkategoriHer kan du stille generelle spørgsmål faget AT på STX. -
Eksamen synopsis (24 timers forbedrelse) - Velfærdssamfundet - Problemstilling okay eller ej?
ForumindlægHej, jeg er igang med min 24 timers eksamens forbedrelse og trak "Velfærdssamfundet". Har en masse ideer men det kræver jo selvfølgelig at jeg har en ordentlig problemstilling. Er kommet op med 4 spørgsmål som jeg så vil bygge min synopsis op omkring men ved ikke om den er god nok? (m... -
HJÆLP: 6,1 i gennemsnit - Uddannelsesmuligheder?!
ForumindlægHej allesammen. Jeg er 17 år, jeg går lige nu på SOSU Grundforløb, som slutter meget snart (før det, gik jeg i 9. klasse). Jeg skal på STX i august 2015. - Jeg vil rigtig gerne være klinisk diætist, men kan jeg blive det, når min eksamenskarakter fra 9. klasse kun er på 6,1? - Hvad KAN jeg bliv... -
hej! jeg skal bruge en oversættelse af "i have a dream" talen!!!!!
Forumindlægjeg er midt i forberedelsen til eksamen i engelsk og jeg skal bruge en oversættelse a talen "i have a dream" af Martin Luther King... har selv prøvet på google men uden held. -
Gymnasiale uddannelser
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse. Jeg har besluttet mig for at tage STX. Men jeg ved ikke lige hvilken gymnasium er bedst. Det skal være indenfor København. Jeg bor nemlig selv i Nørrebro. Jeg har tænkt på Københavns Åbne Gymnasium eller metropolitan skolen. Kender i andre gode gymnasier? jeg er ret i tviv... -
Studieskift
ForumindlægHej, jeg er en meget frustreret pige, som fortryder sit HF valg gevaldigt meget! Jeg startede på HF i år, har gået der i 4 måneder eller lignende, og kunne så mega godt tænke mig at skifte til STX - jeg snakkede med min studievejleder, men hun sagde at det var for sent da de havde afsluttet eksa... -
Lektiehjælp???
ForumindlægTil næste år skal jeg på gym, stx. Tænkte på om der er nogen der tilbyder lektiehjælp omkring Køge / Solrød? Fagene er tysk og engelsk (Hvad skal du have for det?) Mvh. Camilla -
Matematik A HF
ForumindlægHej. Den skriftlige eksamen på matematik A HF er den det samme som den skriftlige eksamen på STX? -
Gini-koefficient - Metoder i Matematik - AT eksamen i 3.g (Grænser om ULIGHED)
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i AT i morgen, og mit emne er grænser for ulighed, hvor jeg skriver i matematik og samfundfsfag. Det eneste jeg ikke har styr på er metoderne i matematik.. I matematik har jeg udregnet gini-koefficienten og lavet nogle modeller, der viser sammenhængen mellem gini-koef... -
Gini-koefficient - Metoder i Matematik - AT eksamen i 3.g (Grænser om ULIGHED)
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i AT i morgen, og mit emne er grænser for ulighed, hvor jeg skriver i matematik og samfundfsfag. Det eneste jeg ikke har styr på er metoderne i matematik.. I matematik har jeg udregnet gini-koefficienten og lavet nogle modeller, der viser sammenhængen mellem gini-koef... -
Elproduktionens energiomdannelse (24 timers eksamen i 1.g, så gerne hurtig hjælp)
ForumindlægHej kunne godt bruges lidt hjælp til forklarigen af de energiomdannelser der sker i en elproduktion i et kul/olie kraftværk, herunder især den energi som godt "tabt": Jeg har forstået det således: På elværkerne omdannes den kemisk energi i form af kul eller olie til termisk energi i k... -
Eksamen dansk - ''Engelen'' af H.C. Andersen
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp hurtigt! Jeg skal op til eksamen på tirsdag i mundtlig dansk, og jeg har valgt en tekst som hedder ''Engelen'' af H.C. Andersen. Problemet er bare, at jeg faktisk er kommet i tvivl efter jeg har valgt den. Jeg har problemer med at analysere den og...
