Søgning på: tysk analyse. Resultater: 18041 til 18060 af 38620
-
AT-eksamen... HJÆLP!!
ForumindlægHej alle Nu står jeg, og skal til AT-eksamen den 3. juni. Men jeg er lidt blank på nogle områder. Jeg er godt klare over, at synopsen skal være anderledes end den, man afleverede. Men.. helt præcist hvad er mest relevant at ændre i? Er det i metodeafsnittet eller? På forhånd, tak! -
Skal jeg foretage en rentabiltetsanalyse af holding eller?
ForumindlægHej alle sammen. Sidder med en case vedr. Plantorama A/S, og er i tvivl om hvorvidt jeg udarbejde en regnskabsanaylse af "Plantorama A/S" eller "Plantorama A/S holding" Håber I kan hjælpe Tak på forhånd VH. Morten -
Vær´ den barmhjertige samritaner og send noter hvis du har!
ForumindlægHar du noter om følgende kilder? Knud Helles, Romerriget, herunder Kildetekst 1, 2, 3, 5 og 6 Jens Eriks skydsgaard: Det romerske slaveri, herunder: Plutarchs Crassusbiografi 8-11 1. Verdenskrig, Michael Klos Kilde 4, 5, 18, 21 Svend Aage Bay: Sovjetunionen og vestmagterne, herunder kilde 1,... -
Funktioner af flere variabler
ForumindlægHvad betyder ”smoth” på dansk? Det er en partiel hældning. Funktionen z=f(x,y) er smoth, og deltaX og deltay samt E1, E2 , (er afhængige) infinitesimale, gælder det, at deltaZ = dz + deltax*E1 + deltay*E2 . Bevis: f (a+deltax,b)-f(a,b)=fx(a,b)deltax+Edelta x, hvor E er infinitesimalt. ... -
Arvelige sygdomme
ForumindlægHvordan kan stamtavler bruges til at vurdere risikoen for at overføre arvelige sygdomme til sine børn? -
Læse
ForumindlægNogle der vil læse min referat af bogen kunsten at græde i kor og komme med en vurdering efter? I Kunsten at græde i kor udgør ønsket om andres død, faderens ”psykiske nerver” og søsterens nætter med faderen på sofaen en naturlig del af den 11-årige fortællers hverdag. Disse ting beskrives derfo... -
Hjælp,hjælp, hjæææælp!!!
ForumindlægHey folkens! Jeg håber i alle for læst op til jeres eksamner, og at de indtil videre er gået godt!! Jeg skal op til biologi på mellem -niveau og er en smule nervøs, idet jeg ikke rigtig ved hvorn man skal tage så stor en mundfuld! Har hørt eksamen skulle være rimlig svært, og at score et 9 - ta... -
Råd til mundtlig dansk stx
ForumindlægHej alle Jeg ville høre om der var nogen derude der havde nogle gode råd til os der snart skal op i dansk. Bla. Hvad man kan risikere at komme op i, og hvad der er vigtigt at huske/gøre i forberedelsen. på forhånd tak :) -
Hulebilledet - hvorfor??
ForumindlægHej alle. Jeg har desværre haft en lidt utilstrækkelig oldlærer, og har derfor ikke lært så meget, som jeg kan se, måske er nødvendigt. Mit spørgsmål ligger i, hvorvidt hulebilledet er vigtigt (især med henblik på mit pensum, som ses nedenfor)? Jeg har hørt fra venner og bekendte, at hulebilledet... -
Rend mig i traditionerne - Af Leif Panduro
ForumindlægOkay, jeg har brug for en der (selvfølgelig) har læst Rend Mig I Traditionerne, men også en der kan huske den ret godt. Jeg har utroligt svært ved at finde rundt i kompositionen og den måde historien er bygget op på. Jeg har søgt flere stedet på nettet og har ingen hjælp fundet. Er der nogle ... -
"Den uartige dreng"
ForumindlægJeg har først lige læst historien "Den uartige dreng" igår og jeg synes den var lidt mærkelig. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor han skød denne her pil ind i digterens hjerte? Jeg tror at denne dreng er hele "kærligheden" har jeg ret? For de siger i fortællingen at han også ha... -
Kunsten at græde i kor - roman
ForumindlægJeg søger skrevne 2. - eller 3.g opgaver om "kunsten at græde i kor" (eller stile i almindelighed). Der findes kun to eksemplarer her på studieportalen (jeg har godkendt den ene), og måske har nogen en opgave med helt andre fortolkninger. Hvis nogen er i besiddelse af en opgave, er de ... -
eksamensprojekt HF
Forumindlæghej jeg skal vælge 2 fag til at skrive eksamensprojekt i og jeg er fuldstændig på bag bund omkring hvad jeg skal vælge så jeg mangler noget inspiration????? -
Samfundsfaglig teori for det gamle og det nye terrortrusselbillede
ForumindlægHej, Jeg er lige igang med at skrive SRP i samfundsfag/dansk og syntes ikke min opgave er faglig nok. Jeg søger derfor noget inspiration til hvilke teorier jeg kan benytte / hvilke teoretikere der har udtalt sig om terror. Jeg håber i kan hjælpe & takker på forhånd :) -
Bølger og lyd!!!!!!!!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med min fysik aflevering? Det jeg leder efter er der nogen der ved hvad man skal skrive i efterbehandling? Og databehandling?( hvad er forskellen?) Og selve i teoridelen? Jeg har om stående lyd bølger, jeg er virkelig lort til det her. Er der ikke nogen som har lavet ... -
Problemstillinger HJÆLP!
ForumindlægHej, vi er lige startet på et AT forløb her i denne uge, og jeg har lidt svært ved at få lavt nogen. Vores emne er Industrialisering i England 1780-1850. Mine deltagende fag er Engelsk og Historie. Håber den nogen der kan hjælpe :) Mvh ! -
"Nattergalen"
ForumindlægEr der nogen som kan fortælle mig hvad H.C Andersens eventyr om nattergalen går ud på. Bare en simpel genfortælling eller evt. et link til eventyret! -
TAKSONOMI???
ForumindlægHej... Jeg tænkte på, er det vigtigt at opgaven er delt skarpt op i taksonomiske niveauer??? Altså SKAL redegørelse stå først og så de efterfølgende niveauer nedenunder eller må man gerne blande det lidt ind i hinanden??? -
AT i samf. og religion
ForumindlægHej :) Vi er jo i fuld gang med forberedelserne til AT-synopsis. Jeg har valgt at skrive/fremlægge i samf. A og religion C. Det overordnede emne er fremtiden og forudsigelser. Jeg vil fokusere på globaliseringens konsekvenser med udgangspunkt i Anthony Giddens' "En løbsk verden". Ha... -
Metode
ForumindlægHvad skal skrive i metode? min emne er batterier
