Andre fag

eksamensprojekt HF

17. november 2016 af Camilla1978 (Slettet) - Niveau: C-niveau

hej jeg skal vælge 2 fag til at skrive eksamensprojekt i og jeg er fuldstændig på bag bund omkring hvad jeg skal vælge så jeg mangler noget inspiration?????


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. november 2016 af ShadowFang (Slettet)

#0

Det er lidt svært at udtale sig om, når man ikke kender fagkombinationen. Hvilke tanker har du selv gjort dig ? 
Med andre ord: Naturvidenskab, humaniora eller samfundsvidenskab?
Selvfølgelig kan du også blande videnskaberne, fx vælge biologi og engelsk (her kunne man skrive om fedmeepidemien i USA eller Storbritannien).
I dansk og matematik kunne man skrive om matematisk kommunikation.
Osv. osv. Overvej altså, hvilke fag du kunne tænke dig at skrive i (eller hvilke fag du har fået bedst karakterer i). Når det er gjort, så skriv det herinde. Så er det nemmere for os at give dig inspiration til emner, vinkler o. lign.


Svar #2
17. november 2016 af Camilla1978 (Slettet)

Ja selvfølgelig men tænke hen imod historie, engelsk eller bare alt andet end matematik

fedmeepidemien kunne være interresant da jeg selv har været overvægtig, men hvilke fag kunne man tilkoble på det emne?


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. november 2016 af ShadowFang (Slettet)

#2

Som angivet i #1 kunne det fx være engelsk og biologi, hvis du ønsker at skrive om fedmeepidemien (i USA og Storbritannien). Hvis du vil skrive om fedme(epidemien) i Danmark, giver engelsk og biologi selvfølgelig ikke mening. Dér ville dansk og biologi være oplagt.


Svar #4
17. november 2016 af Camilla1978 (Slettet)

okay jeg er ikke helt med på hvor engelsk kommer ind i billedet omkring med fedmeepidemien, jeg fik af vide at hvis jeg skulle skrive sso skulle jeg analysere en engelsk tekst og så troede jeg at der skulle man også i eksamensprojekt?


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. november 2016 af ShadowFang (Slettet)

#4

Det at analysere en engelsk tekst er selvfølgelig den (mest) oplagte mulighed, men der findes også andre muligheder, bl.a. kan du analysere engelske artikler / ledere i engelsksprogede aviser som New York Times. Desuden findes der også engelsksprogede dokumentarer omkring fedmeepidemien i USA; det mest kendte eksempel herpå er velsagtens "Super Size Me". - I princippet er det kun fantasien (og mængden af godt, relevant materiale), der er begræsningen.


Brugbart svar (0)

Svar #6
08. december 2016 af CC12345

Du kan også lave retoriske analyser af videoer med folk fra sukkerindustrien.

Svar #7
08. december 2016 af Camilla1978 (Slettet)

Hej da jeg skulle vælge fag har jeg valgt historie og religion så kom endelig med forslag til de fag

Skriv et svar til: eksamensprojekt HF

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.