Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18061 til 18080 af 153151
-
Hjælp-Danamrk 1968-2000
ForumindlægHej, er der nogen som måske har nogle noter til danmark i 1968 og frem til 2000, måske fra bogen E.kuhle:danmark,samfund og historie. Jeg skal nemlig til eksamen i næste uge og når ikke at læse hele mit pensum igennem...Håber der nogen som kan hjælpe.....Tak på forhånd Rosa -
Mødet med de fremmede
ForumindlægHej (-: Jeg går i 2.g på Brøndby Gym. Vi skal snart skrive Dansk/Historie opgae. Vi har fået et emne, der hedder mødet med de fremmede eller opdagelsesrejser. Da jeg ikke rigtig ved så meget om det, tænkte jeg på, om der ikke en der kunne skrive lidt om det :-) F.eks under opdagelsesrejser er d... -
AT - His. og samf. - TEORI ! ! ?
ForumindlægJeg har valgt at skrive i Historie og samfundsfag. - Mit emne er Uddannelsespolitik. Jeg synes ikke rigtig, at jeg har styr på, hvad der skal stå under afsnittet "teori". Nogen som vil være behjælplige, skal nemlig op mandag, og vil gerne have styr på det i god tid. Min problemformul... -
Mudder Jomfru
ForumindlægHej er der nogen der kender ungdomsnovellen mudder jomfru? Har lidt problemer med at analysere den og fortolke den? Håber der er nogle der kan hjælpe(: Opbygningen af novellen? Hvorfor går mudder ordet igen og igen? Hvad mener forfatteren med jomfru mudder? Hvordan forholder personerne sig til... -
AT-problemformulering
ForumindlægHej! VIlle høre om der var nogle der kunne hjælpe/inspirere mig til en problemformuleringen omkring sidste års AT "Rejser - opdagelser og ny viden". Jeg har valgt Spansk og Historie som et samfudsvidenskabeligt fag, og har valgt Cubakrisen, specielt med beslutningsprocessen fra alle 3 s... -
vietnam fra drage til tiger
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse pensum igennem om vietnamkrigen.Og kan ikke nå at skrive noter.Er der nogen her der har nogle gode noter til kilderne.? med venlig hilsen YogiPs af Peter Fredriksen -
Elektromagnetiske bølger
ForumindlægJeg skal have valgt et emne i det selvstændige fysik projekt, og har overvejet at arbejde med Maxwells ligninger og elektromagnetiske bølger. Men jeg ved ikke hvilke eksperiment kunne være passende til emnet. Derfor vil jeg spørge om der er nogle herinde som kender til nogle gode eksperimenter re... -
Hvorfor er sproglige "dummere" end matematikere?
ForumindlægHej hej..Jeg har gået rundt og blevet MERE og mere irriteret over den måde vi sproglige bliver behandlet på. Vi får dumme kommentarer med, at vi jo ikke kan andet end at stave og lære sprog. Disse ord kommer især fra matematikerne, som selv mener de er klogere.. Hvorfor er det sådan?? Sproglige e... -
Kampen om længdegraden
ForumindlægHejsa. Til den afsluttende prøve i AT 2009, har jeg under emnet "Rejser" valgt at arbejde med "kampen om længdegraden", og det sker i fagene naturgeografi og historie. Det handler kort fortalt om følgende: I 1500-tallet var det kun breddegraden, man var i stand til at bestemm... -
Mdtl. eksamen (Engelsk B)
ForumindlægHvordan foregår engelsk eksamen? Skal man perspektivere til en tekst som man har læst i løbet de tre år? -
DANMARK
ForumindlægHEEJ FOLKENS HÅBER DER ER NOGEN DER KAN HJÆLPEEE MIGG HVILKE 6 BEGIVENHEDER ER VIGTIGE I DANMARK SIDEN 1972 ?? -
Hvilke teorier ville være relevante?..
ForumindlægHej, som mange af jer andre herinde, er jeg lige gået i gang med at skrive SRP i dag. Jeg har valgt fagkombinationerne samfundsfag A og naturgeografi B. Som de fleste af jer ved, skal man bruge teorier i samfundsfag, men jeg aner ikke hvilke teorier, der ville være relevante til mit emne.. Jeg h... -
Er det muligt at skifte hovedfag nu?
ForumindlægVi skal skrive SRP i de to uger før jul og har derfor allerede afleveret vores sedler med hovedfag/bifag og emner. Jeg skriver i biologi og kemi, med kemi som hovedfag og biologi som bifag. Men jeg har i mellemtiden fundet et andet emne, jeg hellere vil skrive om (det falder dog stadig under det... -
Naturfag før reformen
ForumindlægJeg har lige to spørgsmål, som jeg skal have opklaret - 1) Når man har haft naturfag som sproglig studerende FØR reformen, har man da C-niveau i både matematik, fysik og kemi? Jeg har selv haft udvidet naturfag, og jeg mener at kunne huske at jeg selv havde C-niveau i alle tre. Men jeg kan sagten... -
2. verdenskrig
ForumindlægHvorfor tror i at hvad ophavsmændene kritiserer det parlamentariske/demokratiske system i Tyskland i begyndelsen af 1930’erne. Hvem bør ifølge ophavsmændene have magten og hvorfor? (Det er ikke en skole opgave, men noget jeg spekulerede over) -
Pythagoras
ForumindlægHejsa.Skal skrive 3.-årsopgave i december, så jeg vil høre om der er nogen herinde, der har en opgave om Pythagoras's sætning etc. Vil gerne se, hvordan det skal skrives osv...Ville være meget taknemmeligI kan sende til mig i en e-mailPå forhånd takPhilip -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP
Forumindlæghej jeg ville lige spørg om noget. Jeg går i STX og har naturvidenskabelig linje i 1.g kom jeg ikke op i nogen eksamener. i 2.g kom jeg op i engelsk mundtligt og fysik mundtligt begge på b. dvs 2. og nu i 3.g har jeg de her fage: Dansk A. Historie A. Matematik A. Kemi A. Samf... -
Analysemodel (eksamen i mogen)
ForumindlægHar det problem at jeg har en eksamen i historie i morgen og ville høre om der er en der har god analysemodel til de kilder man kommer op i.. håber virkelig på hjælp! analyser en kilde - men hvad er vigtigt? -
sætning
Forumindlægskal bare lige være sikker på at jeg har forstået den her sætning korrekt..: how is interest maintained in the story?spørger de hvad holdningen i historien er? -
SRP
ForumindlægOvervejer at skrive fysik-historie. Kunne jeg få nogle råd til nogle emner?
