Søgning på: finanskrise opgaver. Resultater: 18081 til 18100 af 141881
-
Sinus
ForumindlægHej. jeg kom helt i tvivl. jeg har siden b og siden c samt vinklen A. Kan jeg ikke bare bruge sinusrelatioen, som siger (a/sin(A)) = (b/sin(B)) = (c/sin(C)). Men hvordan er det lige jeg gør, for har jo en bekendt fra alle tre led!?? -
hvor meget ville I give for denne afl. ?
Forumindlæghej, Er der nogen, der kan sige mig, hvor meget I ville give for denne opg., som er tilføjet.. på forhånd tak. :D -
to fodnoter efter hinanden?
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver SRP og er i tvivl om man godt kan angive to fodnoter efter én sætning? Jeg har nemlig både en kilde hensisvning og en kommentar til denne sætning: På trods af at mujahedinerne gav de afghanske og sovjetiske tropper kamp til stregen, men var dog ikke i stand til at v... -
Skæring i graf
ForumindlægJeg skal tegne en graf på en dobbeltlogaritmisk papir. Grafen har punkterne 4.24 og 9.81. Hvad vil y-værdien være for x værdien 0? Er der ikke et program der kan regne det ud, eller skal man virkelig tegne det? Hvad får i den til? -
Hvilke emner, hvor meget ?
ForumindlægHello , ;) Tænkte på, nu hvor der snart er terminsprøve i matematik .. hvilke emner læser I på, hvor I mener, der normalt er spørgsmål i , og hvor mange timer læser I til matematik prøven ? er der tale om 2 timer ? eller omkring 6-7 timer ? -
Potens
ForumindlægOkay. normalt kan jeg godt det her, men det er mn udregning af B der bliver noget møg ;$ x1: 69 y1: 30 x2: 160 y2: 314 Jeg håber noget kan få noget andet end.. 0,00002 >-<" tak på forhånd!~ og god søndag -
Forståelse for konfidensintervaller
ForumindlægJeg skal sikre mig, at jeg har forstået konfidenstintervaller korrekt. Jeg undersøger hvor meget der er i Faxe Kondi sodavand. Virksomheden har angivet at der 33cl, og jeg har så defineret 90%-konfidensintervallet. Jeg har fået min NKG=32,97 og ØKG=43,87. Vil det altså betyde at 90% af Faxe Ko... -
Sproglig matematik
ForumindlægHej allesammen.Jeg skal til eksamen i skriftlig matematik for sproglige den 18 maj og i den anledning tænkte jeg på om der er nogle som kunne tænke sig at fortælle hvordan man forbereder sig bedst til en eksamen uden hjælpemidler??(formelhæfte er dog med)...Venlig hilsen Interjak -
Guldnotater - historie... Romerriget..
ForumindlægHey..Nogle der har de bedsteste notater til romerriget? Det kunne være fedt hvis der var nogle der havde, og som kunne sende mig dem.. Især hvis i har brugt bogen Romerriget af Knud Helles!Men håber i kan hjælpe lidt... -
Incitament
ForumindlægHej,Jeg vil lige høre nogle af Jer der lægger mange ting ud på studieportalen.dk, hvad jeres incitament til at gøre dette? -
Engelsk synopsis
ForumindlægHej, skal skrive engelsk eksamen synopsis til mundtligt engelsk.. Det skal handle om hooligans.. Men er lidt i tvivl om opsætning og hvad man started ud med og slutter af med i sin synopsis!!?? -
hastehjælp til eksamen
Forumindlæghjælp til lærereksamen.Jeg har 48 timers forberedelse og det handler om fliselægning og symetri.Hvem vil være sød at hjælpe mig?Evt kontakt på 20 74 20 85 -
Vektorer i rummet
ForumindlægBygningsværket ved Kunstmuseet Arken i Ishøj ved København, omfatter bl.a. nogle trekantede “sejl”. Se fig. 5. Et lignende sejl er monteret på 3 stålrør, hvis centerlinier udgår fra samme punkt, P = (0,0,0) . Rørenes øvrige endepunkter er givet som: Q1 = (3,0,7) , ... -
Udregning af uligheder.
ForumindlægHej. Jeg mangler lidt hjælp til disse regnestykker, da det er nyt for mig.Løs uligheden:2x+2.(x+4)-------------------------------x 3dele +4x-x-------------------------------0.14x-3.45>3.05 gange (x-1.27)+5.37------------------------------------På forhånd tak. -
Nummerering af formler
ForumindlægJeg har følgende:\\begin{align}(x+y)(x+y+z) &=90 &\\Leftrightarrow \\\\x^2+2xy+xz+y^2+yz-90 &=0 &\\Leftrightarrow \\\\x^2+\\left(2y+z\ight)x+\\left(y^2+yz-90\ight) &= 0 &\\Leftrightarrow \\\\\\end{align}Der skal være flere linjer (flere mellemregninger), men det er kun den sidste linje jeg vil ka... -
sg
Forumindlægalgebakke - AnalyseIlum Galgebakke er fra den af Pontoppidans novellesamlinger, der hedder ”Skyer”. Novellens tema er den aldrig sluttende klassekamp, og desuden omhandler den bøndernes forskellige måde at kæmpe for frihed på. At titlen er et geografisk sted, skal man ikke nødvendigvis lægge så ... -
Lys, decibel og afstand (Snarest muligt!)
ForumindlægHej Opgaveformuleringen lyder således: Laserlyset, som sendes ind i lyslederkablet, har i luft en bølgelængde på 1555 nm. Kablet har ved denne bølgelængde et tab på 0,22 dB/km. Når lysets effekt er faldet til 12,5 % af den oprindelige effekt, skal signalet forstærkes. Lyslederkablets indre kern... -
punktmængder
ForumindlægTegn i et koordinatsystemet hver af punktmængderne bestemt ved \n1) x^2+y^2-6x=<-5\n2)x^2+y^2>1\n\nAner slet ikke hvad punktmænder er, nogen der kan forklare mig det.. -
Er du frisk`? :)
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil lige hører om der er nogen som er friske på at læse min dansk eksamensstil igennem. og evt komme med sin mening og hvor den ligger på karaktereskalaen. På forhånd tak. -
stil
ForumindlægSkal bare bruge en stil/essay om filmen og novellen "my son the fanatic, vi skal sammenligne de to ting! Please hjælp! Skal afleveres mandag!!!
