Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18081 til 18100 af 27496
  • Syntese | Kemiske reaktioner

    Kompendie
    En syntese er, når man ud fra relativt simple udgangsstoffer danner et mere kompliceret produkt ved at reagere udgangsstofferne med hinanden. Det er altså en måde at lave nye og/eller mere avancerede kemiske forbindelser indenfor kemi. Der findes mange forskellige typer synteser. Som eksempel kan...
  • Kemiopgaver

    Forumindlæg
    HejJeg søger studentereksamensættene i kemi fra August 1996 til August 1999. (inkl. Maj-Juni prøverne). Hvis der er nogen som har disse eller ved hvor jeg kan downloade dem, vil det være en stor hjælp.På forhånd tak
  • Ioner

    Forumindlæg
    Hej!Vi er to piger som har en fysik/kemi eksamen her på mandag... Som vi sidder og går bøgerne igennem, finder vi ud af, at vi faktisk ikke har helt styr på, hvad ioner er!! Hjælp os hvis du kan, hvad er ioner?!!Tine og Julia
  • Rød opgavebog

    Forumindlæg
    Vil lige høre om der er nogen der kender bogen "opgaver kemi" redigeret af Carsten kongegaard Holmboe fra kemi forlaget.. Er der nogen der ved hvor en facit liste til denne bog kan findes...? evt. downloades eller købes...
  • ekstraktion - det haster

    Forumindlæg
    hej alle søde mennesker har lige brug for hjælp til en opg i kemi hvordan kan jeg bergne den ekstraherede fedtstofmængde pr 100 g solsikkefrø? Jeg har fået 2,875 g fedt efter ekstraktionen. jeg brugt petroleumsether som opløsningsmiddel. tak
  • Forklare køkkensalt

    Forumindlæg
    Hejsa dudes and dudes'inder :-D Jeg er godt i gang med min redegørelse for Fysik og Kemi, men jeg skal have skrevet hvordan køkkensalt bliver lavet, og hvad dens formel er. Kan nogen give mig en god forklaring? Venlig hilsen Nicolaj
  • Vejen til fremtiden - jeres mening

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Har et mindre fysikprojekt kørende, og skal bruge tilfældigt valgte menneskers holdning til dette spørgsmål: Hvad mener DU, at vejen til fremtiden er? Der er ingen regler, andet end det skal omhandle enten fysik eller kemi, kun kreativiteten sætter grænser!!
  • HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen!For lidt nogle dage siden fandt jeg en side her på siden om nogle formler i bl.a. kemi og matematik -er der please nogen, der kan hjælpe med at fortælle hvordan man kommer ind på den...!Jeg har virkeliog brug for hjælp!MvhAnonym
  • Oxidation og reduktion

    Forumindlæg
    Hej, jeg mangler hjælp til at få taget hul på denne opgave. Interne redoxreaktioner kendes også fra den uorganiske kemi fx ved sønderdelingen af ammoniumdichromat (NH4)2Cr2O7 ved opvarmning. Hvad oxideres og hvad reduceres ved denne reaktion? Tak på forhånd.
  • RAP...

    Forumindlæg
    Hejsa Er der nogle af jer, som kan hjælpe mig med følgende spm., som vedr. kemi (kemiske reaktioners hastigheder).:hvilken simpel sammenhæng kan der være mellem reaktionshastigheden og [S2O32-]?samme spm. men sammenhængen mellem reaktionshastigheden og [H+]på forhånd tak!
  • Kan man sige det?

    Forumindlæg
    Vi lavede et forsøg i kemi, med det formål at fremstille et bjerrumdiagram for indikatoren bromthymolblå vha. spektrofotometri. Kan man i forbindelse med dette godt skrive følgende: ioner exciteres dvs. ionerne absorberer. energi fra lyset..
  • 5. grads ligning

    Forumindlæg
    Er der nogen smart måde at løse flg. ligning hvis man ikke må bruge CAS-program? 10^-57 =108x^5 + 10,8x^4 + 0,27x^3 (ligningen fremkommer i forb. med noget kemi)
  • syntese af kaliumdikromat - reaktionsskema

    Forumindlæg
    Jeg sidder og laver kemi rapport men der er noget jeg ikke kan finde ud af: Først opløses CrCl3.6H2O i H2O Derefter tilsættes en opløsning af KOH og H2O Mit spørgsmål er så hvordan man skriver et reaktionsskema for jeg kan ikke se hvad det skal blive når det har reageret ?
  • Neutralisation. Hvilke forsøg kan jeg bruge?

    Forumindlæg
    Hej kloge hoveder! ;-) hehe. Jeg er igang med at finde forsøg til forskellige overskrifter i kemi, da jeg skal op i en afgangsprøve her d. 15 jan. Er der nogle der har 3 forsøg til neutralisation? Hilsen Marissa
  • absobering af IR

    Forumindlæg
    Hej fys folk : ) Jeg er stødt på et spørgsmål som hverken min geo, bio eller kemi lærer kunne forklare, da de ikke vidste det. Vi har om drivhusgasser og ifølge fysikken absorbere CO2 mere langbølget stråling kontra H20. Hvad skyldes dette på et c- niveau : )? Med venlig hilsen
  • AT opgave rettes !!!!!

    Forumindlæg
    hej jeg ville lige have at en skulle se på min opgave da jeg er håbløs til kemi og matematik. går det op det hvad jeg har lavet kan det passe hele sammen ?? hvad skulle jeg fx skrive i konklution?
  • Fejlkilder...

    Forumindlæg
    Hejsa R i gang , med at lave rapport "Bestemmelse af styrkekonstanter for chlorethansyrer" og har bl.a. fået skrevet nogle fejlkilder ned... men ville bare lige hører om der er nogle af jer kemi genier, som har nogle rigtige gode fejlkilder til forsøget..? På forhånd tak
  • Acetylsalicylsyre

    Forumindlæg
    Hejsa, vi har lavet en syntese af dette stof i kemi, og skal nu besvare et par spørgsmål som jeg ikke er i stand til.Afstem reaktionsskemaetForetag udbytteberegningDer er brugt 10 ml. ethansyreanhydrid og 5 g. salicylsyre til syntesen.På forhånd tak :)
  • Inddragelse af demonstrations og rapport forsøg

    Forumindlæg
    HejEndnu et spørgsmål om kemi B-niveau eksamenAltså når man er til eksamen. Skal man så hovedsageligt snakke om generel teori om fx syrer og baser og så kort inddrage ens rapport eller skal man hellere snakke udfra rapporten og så komme ind på det ene og det andet om syrer og baser?
  • Beregn masseprocenten???

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Sidder med en Kemi afleveringen, og er gået lidt i stå i denne opgave: Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2 *2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse % Fe. Beregn masseprocenten af H2O i pulveret. På forhånd tak.