Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 18121 til 18140 af 60468
-
Hjælp til novelle romaner eller andre tekster, om identitet, og ungdom, til dansk eksamen.
ForumindlægJeg har idag trukket emnet "ungdom og identitet" jeg har brug for hjælp til at finde nogle tekster til emnet som er gode at analysere. Jeg har tænkt på tekster om personligheds forstyrrelse, usikkerhed, homoseksualitet, eller noget i den stil. Jeg skal reflektere til teksten "som e... -
Oplæsnings stykke - Dansk mundtlig eksamen "Arv og miljø"
ForumindlægHej, Jeg skal bruge et godt oplæsningsstykke fra enten digtet "Barndommens gade" af Tove Ditlevsen, der er digtet jeg har valgt eller et oplæsningsstykke fra et andet sted, der har perspektiveringer til "Barndommens gade". Jeg har tænkt på et digt fra Yahya Hassan, men kan in... -
Velfærdsstat og økonomi - 24 timers mdt. eksamen i samf. B
ForumindlægHey! Jeg har trukket et emne under titlen "Velfærdsstaten og økonomi", og har fået en række bilag der især fokuserer på SU-, sygedagpenge- og kontanthjælpsreformen såvel som vækstpakken. De er generelt meget kritiske imod hvorvidt de skaber vækst, og jeg tænkte på om i havde nogle begr... -
HJÆÆLP! Tysk eksamen A-niveau (Ein Mann, eines Tages)
ForumindlægHej! Jeg ville høre om der er nogen der har læst "Ein Mann, eines Tages" af Marie Luise Kaschnitz og måske kan hjælpe mig med at forstå den, er rimlig meget på bar bund og skal op i morgen. -
Hjælp til at finde en trykt reklame jeg kan bruge til min dansk eksamen
ForumindlægHej, jeg går i 9 klasse og har trukket Reklamen som genre, og jeg vil gerne have hjælp. Jeg har mugligheden for a vælge en levende reklame eller en trykt. Jeg tager gerne imod alle bud men er mest på at det er en trykt kampagne eller reklame, da jeg snart skal op i muntlig dansk. På forhånd tak :) -
Gode "Opvækst i billeder" ideer til dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg har trukket opvækst i billeder, skriver lige hvad det inebærer herunder. Jeg vil bare lige høre om i havde nogle gode ideer til hvad jeg kunne vælge. Opvækst i billeder; Dokumentar film Kortfilm Kunstbilleder Pressefoto -
Forberedelse til min højst sandsynlig dommedag hos matematik eksamen
ForumindlægJeg ved godt det kommer til at gå i fisk til eskamen med matematik, og derfor kunne det være godt, hvis jeg opsøgte en højskole man kan tilbringe sit næste semester, eller måske bare ens sommerferie på. Nogen gode forslag til højskoler med høj fokus på 18+ elever, som er åndssvage til matematik? -
Dansk Skriftlig Eksamen 2011 - Nogen der vil læse min skriftlig dansk stil igennem, og komme med en mulig vurdering på en karakter?
ForumindlægKan selvfølgelig godt se det ikke er særlig nemt uden de givne artiklers, som er læst i forbindelse med opgaven. Men opgaven lød således: Krimigenrens popularitet Skriv et essay om krimiens aktuelle popularitet. I dit essay skal du tage udgangspunkt i (Krimifacisme? - det er en af de artikler d... -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHvor mange eksamener skal man op i i 2. g, hvis man ikke afslutter et fag, hvor man skal op i skr. eksamen? Kommer det an på om man var oppe i noget i 1. g? -
Fransk begyndersprog - HF
ForumindlægHey er det muligt at begynde med et nyt sprog efter 10.kl er godt i gang med tysk som gør mig "psykisk" sindsyg, mit had til faget kan ikke beskrives, udover det kan jeg så begynde med et nyt sprog efter 10.kl, når jeg skal på HF det hedder jo "Fransk begyndersprog" dvs. for b... -
Hjææælp til analyse
ForumindlægJeg skal til eksamen og har trukket Rap Nogne der har nogle gode ideer til raptekst der er god at analysere -
Udregning af gns.
ForumindlægGood afternoon Jeg har to spørgsmål vedrørende udregning af gennemsnittet under den nye ordning. Sådan set er jeg HTX'er (i tilfælde hvor der skal tages klausuler for dette), men mon ikke der næsten gælder det samme for alle gymnasiale uddannelser. 1) Fordeles vægten i et fag ligeligt melle... -
Grammarly - snyd??
ForumindlægHejsa Tæller det som snyd hvis man bruger grammarly ( den downloade version på word) til en engelsk skriftlig eksamen? -
Optagelsesprøve
ForumindlægKære studieportalen Jeg skal her den 18. maj til optagelses prøve på gymnasiet (stx), hvilket jeg er nervøs over. Jeg skulle høre om i kunne komme med nogle ideer på, hvad jeg kunne øve mig på. Kan næsten det hele i matematik, men har desværre problemer med dansk :( - Det er skriftlig dansk, enge... -
Terminsprøve
ForumindlægHej Er der nogle der har opgaverne til terminsprøven i engelsk, marts 2013 stx b niveau? -
Antal eksamener?
ForumindlægSå vidt jeg har forstået skal man op i 10 eksamener i alt. Men den tæller den obligatoriske skriftlig engelsk eksamen man er til i 2.g med som en af de 10 eksamener, når man har engelsk på højt niveau, hvor man så får en skriftlig eksamen igen?Vh. Smizze -
A-fag
Forumindlægjeg skal snart til at vælge fag, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge. Problemet er lidt at jeg allerede nu har 4 A-fag, dansk, historie, mat, og spansk. på den ene side ville jeg rigtig gerne have engelsk A men ved ikke om det bliver for meget med 5 A-fag. Nogen der kan sige om de A-fag jeg h... -
Sælges: Ved det grønne bord - DVD (eksamenstræning)
ForumindlægHej :) Jeg har tre DVD'er til salg, som kan bruges i forbindelse med eksamenstræning for gymnasieelver. Jeg brugte dem selv da jeg afsluttede STX i sommers.. De tre fag jeg har DVD'er til er Dansk, Engelsk og Psykologi. (STX niveu) De giver indblik i en eksamens situation, hvor man følge... -
Dilemma..
ForumindlægHej Sp. Jeg går i niende klasse, og skal til og gå i tiende klasse, fordi mit snit (5,2) ikke er højt nok til en gymnasiel uddannelse.7 Min store drøm er at blive noget inde for matematik/fysik/kemi - da jeg er bedst til dem. Men tror I det kan lad sig gøre at kæmpe sig igennem tiende klasse, så ... -
Eksaminer i år
ForumindlægJeg går i 2g og vil gerne vide, hvor mange eksaminer jeg skal op i i år. Min studieretning er MatA, FysB og KemiB, som valgfag vælger jeg FysA og astronomiC. I 1g afsluttede jeg samf+bk, men var ikke op i nogen eksaminer. I år afslutter jeg old, rel, tysk og kemi B. Eng B kører vist 3-årigt for...
