Engelsk

Grammarly - snyd??

24. maj 2022 af hejsa987 - Niveau: B-niveau

Hejsa

Tæller det som snyd hvis man bruger grammarly ( den downloade version på word) til en engelsk skriftlig eksamen?


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. maj 2022 af OliverHviid

Hvad med faktisk at lære sproget ordentligt, så du ikke behøver at du bruge programmer som Grammarly. Personligt ville jeg i hvert fald tænke på det som snyd, men jeg ved ikke hvad de officielle retningslinjer siger om brugen af visse eksterne programmer.


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. maj 2022 af Jeghjælperdig

Interaktive programmer som grammarly tæller altid som snyd ved eksamen


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. maj 2022 af kravlundis

ad #1
Hvad med at du holder dig fra spydige kommentarer om at "lære sproget ordentligt". Den engelske skriftlige eksamen er MED hjælpemidler, så jeg kan godt forstå spørgsmålet. Du synes måske også, at elever skulle forbydes brug af ordbog og bare "lære sproget ordentligt"?

Brugbart svar (1)

Svar #4
25. maj 2022 af Stygotius

Ja, det ville da give et meget sandere billede af hvad eleven kan og ikke kan.

OliverHviid har virkelig en pointe her.

Denne "kravlundis" er vist et meget forbitret menneske  -med alle de verbale håndkantslag han uddeler.


Brugbart svar (1)

Svar #5
25. maj 2022 af kravlundis

Ej nu må det stoppe!

Indlægsopretter stiller et uskyldigt spørgsmål vedr. brugen af Grammarly til eksamen, og bliver straks ramt af 'Hvad med faktisk at lære sproget". Det er en totalt unødvendig kommentar, af adskillige grunde.

At jeg skal kaldes et forbitret menneske fordi jeg italesætter det, virker en smule underligt.

At 'Stygotius' mener at brug af ordbog til eksamen med hjælpemidler burde forbydes, er også helt i skoven, men det er vel hvad man kan forvente. Han mener velsagtens også, at lommeregner og andre matematik programmer burde forbydes til skriftlig eksamen i matematik...

Hvor er Moderatoren henne?

Brugbart svar (0)

Svar #6
26. maj 2022 af Stygotius

Som tidligere sagt har jeg hverken lyst eller kræfter til at småskændes med en elev.


Brugbart svar (0)

Svar #7
27. maj 2022 af Moderatoren

#6
Det lyder godt. Det ser vi frem til ikke at læse i fremtiden.

#0
Jeg ved, at Grammarly tidligere har været tilladt – det tror jeg dog ikke, at det længere er. Men hør hellere din lærer.


Skriv et svar til: Grammarly - snyd??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.