Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18121 til 18140 af 170365
-
USA og Rusland
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe med min opgave!!! Det er blot 2 spørgsmåle som jeg ikke kan finde på nettet. 1. Redegør for og analyser forskelle og ligheder mellem Putins førte og Trumps ”varslede” økonomiske politik, idet bl.a. synet på international handel inddrages. 2. Vurder de... -
Problemstilling til SRP i kultur og IØ om Kina
ForumindlægHej allesammen Jeg har for længe siden valgt at jeg gerne vil skrive i fagene international økonomi og kulturforståelse. Emnet er nutidens Kina da vi for kort tid siden har været der på studietur. Jeg havde gjort mig nogle tanker til en konkret problemstilling som mine vejledere uheldigvis i... -
Hermeneutisk og positivistisk tilgang
ForumindlægJeg blevet bedt om at besvare følgende spørgsmål: - Hvorfor man ikke kan anvende en hermeuneutisk tilgang i faget international økonomi - Hvorfor man ikke kan anvende en positivitisk tilgang i humanistiske fag - Hvorfor man nogle gange har en hermenuetisk tilgang og andre ange den positivistis... -
Ideér til min SRP
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP i uge 5 og 8. Jeg har valgt H&M som virksomhed og fagene er afsætning og international økonomi. Grunden til jeg valgte den virksomhed, var får at kunne skrive om den måde de brander sig selv på, men den vinkel på opgaven stemmer ikke overens med mine to fag, derfor vi... -
Ideér til min SRP
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP i uge 5 og 8. Jeg har valgt H&M som virksomhed og fagene er afsætning og international økonomi. Grunden til jeg valgte den virksomhed, var får at kunne skrive om den måde de brander sig selv på, men den vinkel på opgaven stemmer ikke overens med mine to fag, derfor vi... -
Bæredygtig Udvikling
ForumindlægHey Jeg skal til at skrive opgave om "Bæredygtig udvikling". Fagene er International Økonomi, Samfundsfag, Dansk, Engelsk og Spansk... Der er næsten frit på alle hylder, hvad angår område, bare det kan sættes ind under "Bæredygtig udvikling". Er der nogen, der har nogle i... -
hjælp til dio
Forumindlægjeg skriver om USA's krise i 1930'erne men jeg synes ikke jeg kan få nok analyse/diskusion ind i min opgave og vil gerne høre hvordan i ville gribe det an.. analyse delen i min problemformulering er følgende: Jeg vil desuden analysere, hvilke indgreb man foretog for at afhjælpe krisen ... -
Hjælp til problemformulering om cybersex/ børnepornografi i Filippinerne
ForumindlægHeysa Jeg skal til at skrive min DIO i fagene samtidshistorie og international økonomi. Emnet er global ulighed og afhængighed og jeg syntes at jeg har fundet et rigtig interresant emne at skrive om, nemlig børnepornografi i Filippinerne. Problemet er bare at jeg har enormt svært ved at finde en... -
IØ - Prisdannelse på valuta
ForumindlægSpørgsmålet er måske i det forkerte forum, men siden der ikke findes et såkaldt IØ (International Økonomi) forum, prøver jeg mig frem herinde. Spørgsmål: Redegør for prisdannelsen på valuta. Det første jeg umiddelbart tænker på er at udbud og efterspørgsel spiller ind, som ved alle andre varer ... -
Ricardo - stort land vs. lille land.
ForumindlægI en International Økonomi-opgave har jeg fået stillet spørgsmålet: Antag at et stort land og et lille land handler med hinanden. Hvilke af de to lande vil få størst velfærdsfordel af handel i Ricardos udenrigshandelsmodel? Der ønskes et begrundet svar. Umiddelbart vil jeg sige at det lille... -
Et spørgsmål jeg hænger fast ved!
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og laver en International økonomi aflevering.. Problemet er bare at jeg hænger fast ved et spørgsmål der lyder: "Politiske partier, der tilhængere af lavere indkomstskat, fremfører ofte, at selvom lavere skat medfører færre skatteindtægter, så vil en del af penge komme i... -
DIO problemformulering - den egyptiske revolution?
ForumindlægJeg skal snart aflevere min problemformulering til DIO. Jeg vil gerne høre om der er nogle der har nogle råd til den, og om følgende er godt nok, og hvordan det kan sættes sammen i en problemformulering? Overemnet hedder: Velstand, levevilkår og livskvalitet. Jeg skriver i fagene: International ... -
BETALING TILBYDES - Hjælp til opgave vedr. betalingsbalancen, konjunkturpåvirkninger mv.
ForumindlægHej. Jeg søger en som kan være behjælpelig med opgaveløsning i makroøkonomi/international økonomi. Det drejer sig om hvordan konjunkturerne påvirker betalingsbalancen, herunder kapitalbalancen og den samlede udlandsgæld. Derudover også andre påvirkninger samt en komparativ analyse af Danmark og ... -
DK og SE samhandel.. årsager til fald af import?
ForumindlægHej Står med en opgave i international økonomi om samhandlen mellem Danmark og Sverige fra 1. halvår 2006 til første halvår 2009. Den falder i 2008, hvilket skyldes finanskrisens introduktion, men er der nogle af jer kloge hoveder, der ved hvorfor den falder fra første halvår 2006 til andet h... -
Promblemstilling DIO
ForumindlægHejsa medsturderende og vejledere, DIO står for døren og jeg skal ahve udarbejdet en problemformulering, er igang på egen hånd, men har nogle af jer inspiration til en god problemformulering så kom endeligt med forslag, også bare arbejdsspørgsmål som kunne være interessante at undersøge er mere... -
Uddannelsesmuligheder - samfund
ForumindlægHej derude! Jeg er en 20-årig pige, som holder sabbatår! Dvs. jeg til sommer, ifølge mine planer, skal søge ind på en uddannelse i Aarhus! Problemet er, at jeg er kommet i tvivl om hvad jeg vil, og det kunne jo være folk herinde har nogle erfaringer :-) Jeg har interesse indenfor, samfund, kul... -
Vil nogen tage et kig på min SRP - mod betaling, naturligvis?
ForumindlægJa, overskriften kan ikke være mere tydelig. Jeg leder efter en person, som kan kigge min SRP igennem, specifikt mht. layout, fordeling af indhold, mm. Jeg skriver i International Økonomi og Samtidshistorie. Lige for at tilføje, så skal min SRP skrives på engelsk, dog er der ikke de helt stor... -
DIO - Hjælp til at finpudse min problemformulering
ForumindlægHejsa, jeg skal have hjælp til at finpudse min problemformulering. De fag jeg har valgt er samtidshistorie og international økonomi. Min problemformulering indtil videre: Min overende problemstilling er, hvordan globalisering har påvirket Kina negativt? Redegørelse: Redegøre for Kinas økonom... -
Tvivl om jeg skal gå på HHX
ForumindlægHej, jeg er i tvivl om jeg skal tage HHX som ungdomsuddannelse. Jeg tænker på at vælge enten Afsætning og International Økonomi, eller Virksomhedsøkonomi og Internationaløkonomi, dog er matematik ikke min stærke side. Jeg får som regel 7 skriftligt. Er der meget matematik på hhx? Hvilke af de to ... -
Dokumentationsopgave
ForumindlægHej Jeg skal lave en dokumentationsopgave i samfundsfag, hvor jeg skal flette 3 delområder sammen og køre en rød tråd i gennem opgaven (afsluttende opgave). Jeg har ingen anelse om hvilket emne jeg skal vælge - har tænkt "Det nationale og internationale Danmark", men det er måske ikke ...
