Søgning på: Engelsk. Resultater: 18141 til 18160 af 23967
-
ANSØGNING TIL KANDIDAT PÅ CBS
ForumindlægHej Jeg skal til at søge kandidatuddannelse på CBS, hvilke kræver en motiverende ansøgning på engelsk. Jeg har skrevet min ansøgning, men vil meget gerne have lidt feedback på den om hvad der mangler eller kan gøres bedre, og derudover om grammatikken stemmer. Er der en sød sjæl der vil hjælpe ... -
Oversættelse
ForumindlægHvordan ville man formulere følgende to sætninger på engelsk?:) I princippet menrer de fleste, at vi har en forpligtielse til at hjælpe at hjælpe verdens flygtninge, men det er en udbredt opfattelse, at hjælpen bør ydes på afstand. 69 procent menet, at det bedste, vi kan gøre, er at koncentrere... -
Ideer til emne?
ForumindlægHej jeg skal til at skrive en synopsis til min engelsk B eksamen. det er valgfrit hvad jeg skriver om men det skal gerne være noget der kan perspektiveres til naturvidenskaben, da dette er min linie. jeg er bare død på ideer. ved virkelig ikke hvad jeg skal vælge. Nogen der har nogle ideer til et... -
Emne til AT
ForumindlægHej Har nogle et forslag til emne i AT, jeg ønsker en kombination af fagene Religion/Dansk eller Religion/Engelsk Det overordnede emne er Kampen for det gode liv Mine tanker om det er, at jeg gerne vil analysere en film eller tale som omhander en religiøs kamp, for et bedre liv ... -
Optagelse på HA
ForumindlægHej alle, Jeg vil utrolig gerne ind på HA almen til sommer på CBS. Jeg har de nødvendige fag, Dansk A, Mat A, Engelsk A og et snit på 5,1. Hvad er mine chancer gennem kvote 1? Og hvad med standby? CBS skriver, at de har tradition for at optage eller standbyplader. På forhånd tak :-) Mvh N... -
Hvad skal jeg dog vælge??
ForumindlægHej, Vi skal til at gå i gang med eksamsforberedelse i engelsk (9. klasse), og har nu fået emnerne af vide: -Travel and exploration -Relationships -Law and order -Fame Problemet er bare, at jeg ikke har nogen ide om hvad jeg skal vælge, og hvilke underemne jeg skal skrive om! Nogen... -
Hvordan får man danske benævnelser
ForumindlægI et af mine Latex dokumenter har jeg alle betegnelser for figurer, tabeller og kapitler på dansk, mens jeg i et andet dokument har alle forrige ting på engelsk! Jeg kan ikke se, hvad jeg har gjort forskelligt, men jeg vil gerne have, at alle mine dokumenter skriver kapitel (og ikke chapter) osv. -
Hjælp!!!
ForumindlægJa som overskriften siger: Hjælp!! Jeg er i gang med en synopse om Buckingham Palace i engelsk men..! Jeg er gået i stå. Jeg kan simpelthen ikke svare på spørgsmålet: "Hvad kan man se, hvis man tager til Buckingham Palace som turist?" Så. Nogle der kan hjælpe? Noget man skal se hvis ... -
Hjælp til case analyse!!!
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive AT i fagene engelsk og psykologi, hvor jeg har emnet spiseforstyrrelser. Jeg vil gerne inddrage en case, som jeg allerede har fundet. Jeg er bare i tvivl om hvordan man analyserer sådan en case? Er der nogen der har en opskrift på hvordan man kan gøre punkt f... -
Problemstillinger
ForumindlægVi har AT-uge, og vores overemne er renæssancen. Vi har fangene historie, engelsk og matematik/fysik. Vi har i engleks tænkt os at skrive nogle problemstillinger omkring Shakespeare, men vi ved ikke helt, hvad vi skal skrive om i mat/fys. Nogle forslag? Vi skal formulere to spørgsmål til hvert ... -
Prøve
ForumindlægHej Jeg skal snart op til en optagelsesprøve, jeg går i 9.klasse og jeg er meget nervøs over prøven. Jeg skal op i mundetlige Engelsk, fysik-kemi eller så kan jeg vælge fransk. og det skriftlige er dansk og matematik. Vil spørge om nogle har været oppe til den prøve??og hvordan foegår det??? Ogs... -
Giddens Tredje Vej?
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SRO, som jeg skriver i engelsk-samfundsfag. Et af mine spørgsmål i opgavebeskrivelsen er: "Diskuter hvilke konsekvenser Giddens ide om ´den tredje vej´ vil have for uligheden. Men jeg kan ikke rigtig finde konkret ud af hvad ´den tredje vej´ er, og hvad den indebære... -
Disposition underemne? Hurtig hjælp, tak :)
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg er i gang med at skrive min disposition i engelsk, og jeg har valgt overemnet ''The danger of social media.'' Men så kom jeg på en tanke i går, hævnporno er jo blevet kæmpe stort inde på de sociale medier. Kan man så godt have et underemne og snakke om, som ... -
SRO
ForumindlægHey. Har brug for hjælp. Jeg skal skrive i musik og engelsk. Og har tænkt mig at vælge to sange "fast car" (Tracy Chapman) og Common people (Pulp). Det første gang jeg skriver sro så er meget i tvivl hvad skal man have med i indledning? redegørelse? og hvad kunne man f.eks diskutere i d... -
Emne til SRP?
ForumindlægHej Allesammen Jeg sidder her lørdag og skal på mandag aflevere emne ang. SRP og jeg er fuldstændig lost. Jeg kan vælge mellem fagene: Tysk, engelsk, historie, dansk og samfundsfag. Jeg skal have to fag i sammenspil og et af dem skal være Tysk eller engels. Er der nogle forslag til emner? Har vir... -
Metode!!
ForumindlægJeg skal skrive AT opgave i engelsk-historie, som skal handle om en fiktiv fremstilling af en historisk begivenhed, jeg har her valgt at arbejde med Pearl Harbor. Men metode-afsnittet, som er meget vigtig her i 3g, er jeg ret meget i tvivl om. Nogle der kan sende links til uddybning af metoder (o... -
Den perfekte fremlæggelse
ForumindlægHalløjsa, Jeg skal snart til at lave en fremlæggelse i Engelsk/Afsætning, og har egentlig overvejet, præcis hvordan man laver den helt perfekte fremlæggelse. Standard er en gang powerpoint, også ellers blot fortæller ud fra dette. Men det gør ALLE, så jeg synes folk herinde, skal prøve og komme ... -
SRO - Spørgsmål
ForumindlægKunne "The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde", være et muligt værk at fokuserer på til SRO, med fagkombinationen Engelsk/Psykologi? Grunden til jeg spørger er, at min lærer ikke var så vild med ideen.. Det skal lige siges jeg ikke har læst bogen endnu og derfor kunne han måske hav... -
Amish perspektivering
ForumindlægHej Jeg skriver en AT opgave om hvordan Hollywood fremstiller minoriteten (amish), jeg skriver i Engelsk B og religion C , jeg lavet en analyse af filmen The Witness(1985) .. Jeg vil gerne spørge om der er nogen der ved hvad for noget perspektivering der ville være passende.. -
problemstilling
ForumindlægEmne: Englands industrialisering Problemstillinger: 1. Hvordan prægede industrialiseringen det Engelske samfund? 2. Hvordan påvirkede industrialiseringen arbejdernes sociale kår? 3. Hvorfor var der sådan et stort skel mellem rig og fattig? mit spørgsmål er: er nr. 2 og 3 ikke det sa...
