Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 18161 til 18180 af 33698
-
Hvilke emner i optagelsesprøven
ForumindlægHvis man f.eks skal op i matematik/Dansk og Engelsk til optagelsesprøven og det er mundligt, hvilke ting kan man så lige øve på inden, man tager ind? Altså, hvilke emner tror i man kan komme op i under fagene ? -
Beregn den indvendige radius
ForumindlægHej jeg er lidt lost i forhold til matematik jeg tænkte om der var en venlig sjæl der kunne hjælpe lidt? :) Den udvendige radius i en cirkelring er 10cm og cirkelringens areal er 150cm2 Beregn den indvendige radius. -
Hvad er .....
ForumindlægJeg ved hvad kubus er.Jeg fik det i en matematik opgave, og jeg ved ikke hvad det er.Der stod bare forklare kubus, men jeg kan ikke forklare det når jeg har aldrig hørt om det. -
Afstand mellem linie og plan?
ForumindlægJeg sidder her med en afleveringsopgave hvor jeg skal beregne afstanden mellem en plan og en linie.Jeg kan ikke umiddelbart finde et eksempel i min matematik-bog, men kan man ikke bare finde afstanden fra et punkt på linien til planen? -
isolering af x
ForumindlægJeg har siddet og rodet med nogen forskellige matematik opgaver her i løbet af dagen, men en special opgave kan jeg sgu ikke komme igennem.. - 8/3x = 1/4 På forhånd tak. Rasmus -
Pris med moms ??
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en matematik aflevering, og kan ikke rigtig finde ud af det... Spørgsmål: Pris I alt : 638.40kr Momsen er 25% Hvad er den nye pris med moms? Hvordan finder jeg ud af det?? På forhånd Tak -
Gamle eksamensopgaver 3.g
ForumindlægKan man downloade gamle eksamensopgaver et eller andet sted? så man kan regne nogen som forberedelse til fysik skriftlig. Hvis nogen har et link til gamle matematik eksamensopgaver ville det også være dejligt. -
Bestem sin(v)
ForumindlægHejsan!Sidder med en irriterende opgave1.111 i eksamensopgaver i matematik!"vinklen v er fastlagt ved figuren http://www.freewebs.com/hjaelptilmatematik/cirkel.JPGBestem sin(v) "Hvordan gør man det? -
HHX Januar 2005
ForumindlægHey...Ville lige høre om der er nogle herinde der har lavet en matematik afl. på B niveau på handelsskolen fra Januar 2005..Har lige et par spørgsmål som jeg søger svar på...På forhånd tak! -
Definitionsmængde
ForumindlægHar fået dette spg i matematik. Kan nogen hjælpe mig frem ad, til at få løst den Bestem definitionsmængden for funktionen f (x) = √(-3x+6) -
grafer
ForumindlægHey ! Jeg er igang med en matematik aflevering, men jeg skal indtegne en graf for en formel i et kordinarsystem . Og det ved jeg ik hvordan jeg gør?? nogen der ved det ?? :) -
hvor er dec 2005
ForumindlægHey! nogen der ved hvor eksamensættet for kemi december 2005 ligger. Når jeg kigger på uvm.dk under vintereksamen kan jeg nemlig kun finde matematik! -
haster......
ForumindlægHej alle brugerer her på stp, til delprøven uden hjælpe midler i matematik på B-niveau, hvilket stof kan man risikere at komme op i ? bare en kort opsummering ønskes, på forhånd , tak. -
Optagelsesprøve På KG?
Forumindlæg`Nogen der har været til en optagelsesprøve på KG altså Københavns åbne eller Gefion gymnasium? Hvad var det man skulle gøre under faget; Dansk, Engelsk, og Matematik? Nogen der kan forklarer please`? -
AT - MAT OG HIST ?
ForumindlægJeg skal til årsprøve i AT og har valgt fagkombinationen matematik - historie under emnet rejser men har ingen ideer til underemner ? nogen der har skrevet i de to fag eller som vil komme med nogle ideer ? -
Maxwell's hastighedsfordeling
ForumindlægHej. Jeg skal have noget kemi og matematik bladet sammen. Er der nogen som har nogen ideer til hvordan man kan få noget kemi ind i sammenhængen med maxwell's hastighedsfordeling eller undvigelseshastigheden? -
Beviser ?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad for nogle beviser der er i matematik og med en eksempel tak. Jeg ved der er, indirekte og direkte. Men der er også andre som jeg er interessede i at vide. Tak på forhånd -
hjælp!!
ForumindlægHej folkens skal bruge noget hjælp til mine matematik opgaver vi har fået en aflevering til den 20.11.15 det er eksamens sættet fra den 31. august 2012 vi skal lave alle opgaverne håber på hjælp virkelig :) -
Aflevering
ForumindlægHej folkensEr der et geni der har lidt tid til at hjælpe mig med nogle matematik opgaver, f.eks. i morgen?Jeg går i 1.g - Mat A. Skriv hvis du vil hjælpe (: Kunne være lækkert.Mvh. Simone -
Problermer med priser!
ForumindlægHej alle, jeg har et lille problem jeg er igang med at lave mit eksamensprojekt til matematik, men jeg kan ikke finde den gennemsnitlige pris pr kubikmeter vand! er der nogen der kan hjælpe mig?
