Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 18181 til 18200 af 153574
-
Lektiehjælp i Mat B niveau
ForumindlægSøger lektiehjælp i Mat på B niveau, god løn gives. -
STX eller HHX?
ForumindlægHej Jeg er en dreng, der går i 8. årgang. Mit spørgsmål lyder således "Hvilken retning passer bedst". Grundlæggende er jeg god til matematik, engelsk og tysk. -
Hjælp til tysk-eksamen
ForumindlægÅh gud, jeg var oppe til en eksamen i sidste uge, som jeg uheldigvis dumpede. Derfor er jeg endnu mere nervøs for den kommende, som desværre er tysk. Jeg har brug for al den hjælp jeg kan få, og jeg ville blive rigtig glad, hvis der bor en nær køge - der har tid til at hjælpe mig personligt onsd... -
Logistik
Forumindlægvirksomheden planlægger at øge varelageret med 2.000.000 kr. stigningen vil forbedre lagerservicegraden og øge omsætningen med 800.000 kr i det kommende år dækningsgraden udgør 40%, og lageromkostningerne udgør 10% af varelagerets værdi Beregn om det er lønsomt at udvide virksomhedens varel... -
Eksamen
ForumindlægEr der egentlig nogle regler om at man helst skal kunne det spørgsmål man trækker uden ad? Altså kan en lærer og censor godt være bekendt og trække ned på ens karakter hvis man kigger lidt for meget i sine notater? ;/ -
OM LYS
ForumindlægKan nogen fortælle mig om lys generelt.... Hvad er lys hvad er dens egenskab osv... på forhånd tak -
stråling
Forumindlæghej hvad er svækkelse af stråling håber for svar tak på forhånd -
lys med bølgeegenskaber
Forumindlægjeg har trukket emnet lys med bølgeegneskaber. prøvens første del omfatter en præsentation af emnet: lys med bølgeegenskaber. stikord til den faglige samtale; bølgelængder, farver, diffraktion, interferens, dobbeltspalte, optisk gitter, gitterligninger envidere ønskes en omtale af eksperimente... -
skalere
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig skal op i AT imorgen og har fået et spørgsmål jeg ikke kan finde nogen info omkring :) Håber der er en der kan hjælpe, på forhånd tak. Spørgsmålet: Forklar hvorfor det er nødvendigt at skalere målingerne du har fået ud fra forsøget? -
privatlærer
ForumindlægHej.. Jeg søger en privatlærer der kan hjælpe mig med mine lektier... Jeg går på gymnasiet 2.g.. Send mig en besked til min indbakke hvis du er interesseret.. -
beregning af vend tilført en kondensator
ForumindlægHejsa, jeg sidder lige og skal lave en beregning af hvormeget vand der tilføres i timer til en kondensator vor at kunne kondensere damp til vand. jeg får oplyst at tempaturen af det vand der tilføres er: 12grader celcius, og vandet der forlader kondensatoren er : 18 grader celsius, yderme... -
Komplekse tal
ForumindlægHvorfor skal man lære om komplekse tal eller hvad skal man bruge det til? Jeg forstår ikke beviset til i2 = -1, kan nogen forklare det? -
Elementarpartikel
Forumindlæghvad er en Elementarpartikel? Vær venlig at give et meget beskrevet svar, da jeg ikke er god på dette område. Thanks in advance:) -
Hvilke faktorer, der betyder noget for mængden af strøm
ForumindlægHej, jeg har fået et spørgsmål som jeg skal kunne besvare til en test i science. Spørgsmålet lyder: Hvilke faktorer der betyder noget for mængden af strøm? Jeg har brug for jeres hjælp. Tak på forhånd -
Fysikrapport
ForumindlægEr der nogen der er interesseret i at rette en fysikrapport på 10. klasses niveau? -
mekanisk energi
ForumindlægHej alle nogen der lige hurtigt kan fortælle hvad mekanisk- og potentiel energi er? Synes det er lige bøvlet det der står på nettet. Vil bare gerne have det kort. Louise -
Hjælp til en opgave!
ForumindlægSIdder med følgende opgave: En dag danner solens stråler en vinkel på 37,2 vandret. Hvor lang en skygge kaster et 90m højt hus? Ser meget simpel ud, men er stået lidt (måske fordi jeg ikke har lavet andet end mat. i dag!) Nogle, der kan hjælpe? -
Hjernen,hjertet og følelser. (ex. kærlighed, had osv)
Forumindlæghvilken sammenhæng tror/mener I disse tre "begreber" har? Hvorfor? Kunne godt bruge meget guf til det her, da det er til en opgave.. Links og navne på bøger om disse ting, kunne være lige så godt! På forhånd tak. -
Forberedelse i timen
ForumindlægHej, Jeg er en elev der går i 8 klasse: Jeg fik 4 i dansk, og ville spørge min lærer hvordan jeg kan få gode karaktere. Han svarer:''Du skal bare være aktiv i timen''. Så lige nu tænker jeg, for at være aktiv i timen skal man da være forberedt til timen, og derfor vil jeg spørg... -
Lysstyrke og størrelsesklasse
ForumindlægHej folkens. Jeg ved at L er den absolutte størrelsesklasse og l er den tilsyneladende. M er den absolutte lysstyrke og m er den tilsyneladende. Er der en sammenhæng mellem de 4? På forhånd tak :)
