Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 18181 til 18200 af 22746
-
Fældningsreaktioner
ForumindlægJeg står og laver kemi rapport, er lige gået i stå. Er i gang med en reaktionsskema, men ved ikke om det er rigtigt. Er der nogen der kan prøve og se om det ser rigtigt ud. Reaktionsskema: Bariumchlorid & Kaliumsulfat: K+ (aq) + SO42- (aq) + Ba+ (aq) + CL- (aq) → BaSO42- (s) + K+ (aq)... -
Molekyler - Navngivning mm.
ForumindlægHej SP Jeg har denne Bioteknologi rapport for og jeg er gået død allerede ved første spørgsmål: Prøv at tegne elektronprikformlen for ethan(har jeg gjort) – forklar hvor alle elektroner kommer fra. Hvad menes der med dette? Jeg gik så videre til næste, men gik igen istå da jeg sk... -
pH
Forumindlæghej jeg sidder med en kemi rapport hvor der er to spørgsmål der driller lidt. den ene er: hvorledes kan dissociationsgraden for en syre i vandig opløsning beregnes ud fra opløsningens pH? hvor den anden er: bergen pH i 0,10M opløsninger af de seks stoffer, (saltsyre, eddikesyre, na... -
Numeriske værdi af linjens ligning.
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skriver en rapport om brændselsceller og har lavet en (i,U-pol)-graf. Herefter skulle jeg tegne en ret linje som tilnærmer sig grafen bedst muligt og bestemme dens ligning. Denne har jeg bestemt til at være y = -0,2381x + 0,7767. Derefter står der i min opgave at: den nume... -
Stort eller lille bogstav?
ForumindlægJeg kom lidt i tanke om det, men skal lige være på den sikre side før jeg aflverer engelsk rapport: The Black people were addicted.. The black people were addicted.. Hvad er rigtigt? - og gælder det også hvis det er: The White people were addicted.. The white people were addicted.. Please hurtigt... -
Højdens betydning for puls, blodtryk og højdesyge.
Forumindlæghej. jeg har valgt emnet Højdens betydning for puls, blodtryk og højdesyge. jeg kan desværre ikke finde så meget om det, og har heller ikke den helt store baggrundsviden. Jeg tænkte på om i ikke kunne give mig en smule hjælp :) lige pt. har jeg . osmose tryk : øget puls: iltmangel: højdesyg... -
saltets opløselighed HASTER
ForumindlægHej jeg er igang med at rette mine kemi afleveringer "Saltets opløselighed ", til vurdering har min lærer hvilken af de undersøgte saltes opløseligheder kan forklares vha. disse 3 faktorer? ved spørgsmål 2.. Er der nogen der gider at hjælpe mig med dette, det vil være super dejligt, d... -
Lektiehjælp - KemiA
ForumindlægHej, Er der nogen der kender nogle steder man kan tage hen til lektie hjælp i KEMI A? Jeg bor i Århus, og der er ikke hjælp til KEMI på A-niveau på mit gymnasium (kun B og det kan jeg ikke rigtig brug til noget udover hjælp til at redegøre for nogle reaktionsskemaer.) :( Jeg har virkelig brug for... -
Spørgsmål til dissektion af svinehjerte
ForumindlægHej. Jeg er lige igang med min biologi-rapport, og har et par spørgsmål jeg skal have besvaret: - Hvorfor er der forskel på vægtykkelse i: højre og venstre hjertekammer? i forkammer og hjertekammer? i arterier og vener? - Hvorfor skal hjertet have sin egen blodtilførsel (gennem kransarterier... -
Ukendt kildes alder
ForumindlægHej folkens. Sidder med en rapport hvor jeg har målt 10 værdier af tælletal for en cs-137 kilde der er fra 1986. Derudover har jeg også målt værdier af tælletal for en anden ukendt kilde. Men kan ikke finde frem til hvordan jeg skal bestemme alderen for denne. Nogle der kan hjælpe. Kan sige at ha... -
Virksomhedsanalyse med et særlig fokus
ForumindlægHej verden, Jeg er igang med at skrive SRP og jeg har fået den opgave at bl.a. udarvejde en virksomhedsanalyse med særligt fokus på værdikæden, herunder virksomhedens produktion og udgående logistik. Hvilket modeller ville være særligt relevant at inddrage i min besvarelse, og hvilke modeller min... -
Reduktion af metal.
ForumindlægHej Jeg skal aflevere en rapport med 2 sider om det emne (Reduktion af metal), det vi har brugt i forsøget er salt(CuCl) som vi har opløst med 100 ml demineraliseret vand i et bægeglas og derefter har vi hældt det i et elektrolydekar med en strømforsyning til 6V=gennem opløsning. De... -
fremstilling af acetylsalicylsyre, hurtigst med eddikesyreanhydrid?
ForumindlægHej:) Jeg sidder med en rapport omkring fremstilling af acetylsalicylsyre, det bliver dannet vha. salicylsyre og eddikesyreanhydrid. Jeg har fundet ud af at grunden til eddikesyreanhydrid er bedre end eddikesyre, er fordi at esterdannelsen får det til at forløbe hurtigere, men hvorfor? Jeg ved go... -
Analyse af sproglige og retoriske virkemidler
ForumindlægHej, Jeg skal lave en analyse af et børsprospekt (En rapport som kommer ud når en virksomhed vil på børsen). I denne analyse skal jeg lave en analyse af sproglige og retoriske virkemidler med inddragelse af en reklame. Skal jeg lave en reklameanalyse eller skal jeg lave en analyse af sproglige og... -
Naturalismen - Freud?
ForumindlægHejsa, Jeg har fået til opgave at skrive en opgave med udgangspunkt i den litterære periode naturalisme. Rapporten skal være med udgangspunkt i den førende litteratur i tiden. Ville I mene jeg kan skrive om Freud? Han var efter min opfattelse en stor del af naturalismen, idet han "opfandt&qu... -
Afstem reaktionsskema
ForumindlægHej Guys :) Skal lave den sidste NV-rapport inden ferien om emnet "Brændværdi", hvor vi skal finde brændværdien for en peanut. Har bare det problem, at jeg aldrig rigtig har fået styr på det med at afstemme reaktionskemaer. En venlig sjæl med god samvittighed der lige hurtigt ville for... -
HA (jur.)Entreprenørskab Grupperapport
ForumindlægHej For at komme igang med opgaven som er i Ha (Jur.) 1. semester . Det er en gruppe rapport som skal fylde 12 s. hvis man er 2 om den. Jeg sider lidt fast og ved ikke hvordan jeg skal kom igang med opgaven. Bare en lille skub for at sættes igang , hvis i kender det, har lavet problemformulerting... -
blod arvning
Forumindlæghej jeg er igang med at lave en rapport om blod og arv, men der er en spørgsmål som jeg ikke lige rigtig ved hvordan jeg skal lave spørgsmålet siger følgende "forklare nedarvningen af blodtyper(brug krysnings diagram) derefter står det "en kvinde med blodtypen A Rh neg, får et barn m... -
HA (jur.)Entreprenørskab Grupperapport
ForumindlægHej For at komme igang med opgaven som er i Ha (Jur.) 1. semester i . Det er en gruppe rapport som skal fylde 12 s. hvis man er 2 om den. Jeg sider lidt fast og ved ikke hvordan jeg skal kom igang med opgaven. Bare en lille skub for at sættes igang , hvis i kender det, har lavet problemformulerti... -
Formel/aktuel
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en rapport omkring reaktionen mellem bromid og bromat, men jeg er pludselig kommet i tvivl, hvornår skriver man c(BrO3^-) og [BrO3^-], c(Br2) og [Br2]? fx skal jeg skrive, at den koncentrationen af bromat kan beregnes ved at trække 1/3 c(Br2) fra, er følgende rigtigt ...
