Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18181 til 18200 af 24857
-
Hvad er en middelstærk syre?
ForumindlægHejsa :) Sidder og skriver noter til mit pensum i fysik/ kemi og nu er jeg så nået hen til hvad definitionen af en stærk og svag syre er, som jeg godt ved hvad er. Men så støder jeg på noget der hedder en "middelstærk syre"? Er der nogen herinde som ved hvad det er? :) På fo... -
Gaslovene
ForumindlægHej. Jeg har nogle opgaver for i fysik, men jeg kan ikke finde ud af denne, Opgaven siger: En dykker lukker en luftboble ud, og på vej mod overfladen udvider boblen sig til det tredobbelt volumen. Bestem trykket nede hos dykkeren, når trykket den pågældende dag er 750 mmHg. hvor dybt nede befin... -
Alfa/beta/gamma henfald's stoffer?
ForumindlægHej, jeg skal til fysik eksamen om i morgen, og har lige 2 problemer. 1. Hvilke stoffer kan jegbruge til at vise forsøg med alfa/beta/gamma henflad? Jeg har forsøget, jeg ved bare ikke hvilket stof jeg kan bruge til at vise det med`? 2. Jeg vil meget gerne have nogle forsøg med alk... -
Destillation af saltvand - salt og vands kogepunkter
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal til eksamen på onsdag i fysik/kemi, og kommer pludselig i tvivl: Når man destillerer saltvand, adskilles vandet og saltet fordi, at vandets kogepunkt er 100 grader C, mens salts kogepunkt er xx grader C? Min fysiklærer har fortalt mig, at det er pga. de to forskell... -
Hvad har olie og ethen at gøre med hinanden?
ForumindlægJeg skal til fysik/kemi prøven i morgen. Her er et af hovedemnerne, som vi kan trække, olie. Under olie er der et emne der hedder Ethen. Selve ethen har jeg godt styr på, jeg kan bare ikke fatte, hvordan vores fysiklære kan kæde det sammen med emnet olie? Nogle der kan hjælpe, selvom det er... -
Rødforskydning
ForumindlægHej! Jeg sidder med en fysik opgave, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg løser. Det drejer sig om rødforskydningen for kvasaren PC 1158 + 4635. Jeg håber virkelig, at der er nogen der kan hjælpe mig. Nedenstående link fører til opgaven: http://www.fys.dk/fipnet/6_kosmologi/62_opgaver/o_08.html -
rødforskydning
ForumindlægHej folkens!! Jeg sidder og er igang med at forberede mig til Fysik eksamen.. Jeg har trukket Atomet, og der under står der at jeg skal komme ind på rødforskydning.. jeg er lidt på bar bund, da jeg ikke ved hvor at rødforskydning har noget med atomet at gøre?? Er det rødforskydning når de... -
varmelegeme
ForumindlægHej vi har lavet en lille fysik øvelse hvor vi skulle fremstille et lille varmelegeme (kobbertråd) med en effekt på 20W og 11v. til denne øvelse skal jeg skrive en teori afsnit. Nogen der kan give mig nogle gode ideer til hvad jeg blandt kan skrive om?? Forhånd tak for hjælpen. -
HJÆÆLP HURTIG!! Skal til eksamen imorgen!!!!!!!
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen i fysik og jeg kan trække nogle af følgene emner: Og kender i nogle forsøg til dem alle eller bare nogle af dem...... PLEASE hjælp mig har virkelig brug for det. -Organisk og kemiske bininger -Radioaktivitet -Atomfysik -Alkohol -Svingninger ... -
Bølger og svingninger
ForumindlægHej, jeg skal snart til afgangsprøve i fysik og kemi, og læser ligenu op på emnet "bølger og svingninger". Er der nogle der har nogle gode idéer til, hvad man evt. kan komme ind på? Og måske nogle gode forsøg? Af forsøg har jeg indtil videre: Pendulforsøget og gitterforsøget :) Mange ... -
Hvorfor er massen ligegyldig, når man snakker mekanisk energi?
ForumindlægMin lærer har sagt, at når man udregner kinetisk og potentiel energi betyder massen ikke noget. Resultaterne bliver næsten ens alligevel, selvom massen er forskellige. Det er noget tid siden, at hun sagde det, så jeg har glemt begrundelsen, og jeg skal snart op i fysik. Er der nogen, der ved ... -
Produkt til projektuge?
ForumindlægHej, vi er 2 som har projekt uge i denne uge, vi har om drivhuseffekten og har svært ved at finde ud af det rigtige produkt til vores fremlæggelse. vi har overvejet et forsøg i fysik, men vi er begge to kritiske ved det da det er et meget dårligt/let forsøg. så vi ville meget gerne høre jeres... -
Omkring kopiering
ForumindlægHej alle! Jeg er ny herinde, og har ledt efter en opgave i fysik som jeg fandt, og downloadede. Men hvis jeg prøver at kopiere nogle 'stykker' af teksten ind i word, viser den kun en hel masse symboler. Er der nogen mulighed for at kopiere teksten, i stedet for at få symboler? -
Hubbles lov formel
ForumindlægHej jeg skal tale om Hubbles lov til fysik eksamen. Jeg sad og kiggede på nettet efter formler og der er så tog forskellige formler der betyder det samme V=H*r og V=H*d, hvilken en af dem er mest korekt og bruge? Please hjælp mig, sidder lidt fast her... -
Sky Tower
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder med opg 4 fra Fysik A studenter eksamen 2004: http://www.emu.dk/gym/fag/fy/uvm/eksamen/2004_7_2.pdf men kan simpelthen ikke få løst a' eren jeg får 112 m? :-S jeg bruger ellers formlen v2-v02=2a(s-s0)? En der kan hjælpe? -
Fag som student i IB for Medicin
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg undrede mig over, hvilke fag jeg skal have i IB for at studere medicin i DK? (kunne i skrive om det specifikke fag skal være HL/SL?) Og hvad med de andre europæiske lande? Hvilke krav stiller de? Lige nu har jeg Matematik HL, Kemi HL, Dansk HL, Engelsk A SL, Fysik SL, ... -
Hjælp
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op til fysik årsprøve. Et af spg. under mekanisk energi står der,mekanisk energi i Isoleret system/ ikke isoleret system? Vil det sige at; Et isoleret system er et system der ikke påvirges af omgivelserne, altså er der ikke luft modstand til formindske den kinetiske... -
Alle fag skal være bestået?
ForumindlægHej. Jeg går nu i 2.g, og har samfundsvidenskabelige linje. Jeg havde fysik og kemi i 1.g, men dumpede kemi (00) Jeg vil rigtig gerne læse jura - advokat, men der står at adgangskravene er at alle fag er bestået. Vil det så sige at mit C-niveau fag, gør jeg ikke kan komme ind på mit drømmestudie? -
Lydbølger
ForumindlægKan man som eksempel godt fortælle til fysik årsprøve om lydbølger således; Når to sten rammer andet samtidig, dannes der ringe, som går ind over hinanden og danner nogle flotte mønstre. Lydbølger gør noget lignende. Dem kan vi ikke se, men høre. Hvad kunne man mere sige om lydbølger? :S -
Mekanisk energi!
ForumindlægHej alle! Jeg skal op til fysik eksamen i morgen. Jeg skal præsentere mekanisk energi hvor jeg desuden skal komme ind under potentiel og kinetisk energi og skal snakke om middelhastighed og t,s diagrammer.. Jeg er rimelig lost, da jeg slet ikke ved, hvordan jeg skal starte det hele.. Nogle f...
