Søgning på: srp historie musik. Resultater: 18181 til 18200 af 24890
-
The cardboard box
ForumindlægHejsa alle sammen!Er der nogle af jer der kan hjælpe mig?Jeg skal skrive en stil over "The cardboard box", som skal omfatte en slags beskrivelse om hvordan teksten er en typisk Sherlock Holmes historie. Hvis der er nogle, som har noget til teksten, så pleace hjælp!!!Jeg aner nemlig ikke... -
Hjælp til oversættelse af én sætning
ForumindlægNogle af jer hjælpsomme mennesker, som vil komme med deres tiltrængte bud på en oversættelse af: Mens filmen bliver fortalt ud fra den unge lærerkandidat Daniels synsvinkel, foretrækker Selim, at skilde historien ud fra de to kvinder Melek og Julius' synsvinkel, og således opstår nye møde... -
Keplers love
ForumindlægHejsa Jeg skriver et studieretningsprojekt om Kepler og Keplers love, med fysik som hovedfag og historie som bifag. Et spørgsmål jeg har utrolig svært ved at gribe an lyder: Analyser hvorledes Kepler fandt frem til sine love ud fra Tycho Brahes målinger. Jeg har ingen ide, om hvordan jeg skal tac... -
Middelalderen emnevalg!
ForumindlægHej folk. Jeg skal skrive en synopsis meget snart, men har ikke rigtig kunnet vælge et emne indenfor middeladeren op til 1215 i Europas og verdens historie. Er der nogen af jer der har gode ideer til hvad jeg kunne skrive om? Jeg kan ikke komme på nogle emner ..! Håber på nogle gode... -
sekundær litteratur
Forumindlæghej alle sammen jeg er blevet lidt forvirret med hensyn til det der såkaldte sekundære litteratur man skal have med i sin opgave. altså sådan som jeg har forstået det er det endten en analyse eller en anmelddelse af ens primære tekst.. men hvordan sulan skal man lige sætte den sekundre tekst i... -
Banede vej for Darwins tænkning?
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg er igang med mit studieretningsprojekt i historie og biologi om Darwins evolutionsteori, og står i lidt af en nødsituation. Jeg står med spørgsmålet: Samfundsmæssig udvikling der banede vej for Darwins tænkning? Og ved mine vejlederer vil have mig til at nævne oplysningstide... -
Banede vej for Darwins tænkning?
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg er igang med mit studieretningsprojekt i historie og biologi om Darwins evolutionsteori, og står i lidt af en nødsituation. Jeg står med spørgsmålet: Samfundsmæssig udvikling der banede vej for Darwins tænkning? Og ved mine vejlederer vil have mig til at nævne oplysningstide... -
Banede vej for Darwins tænkning?
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg er igang med mit studieretningsprojekt i historie og biologi om Darwins evolutionsteori, og står i lidt af en nødsituation. Jeg står med spørgsmålet: Samfundsmæssig udvikling der banede vej for Darwins tænkning? Og ved mine vejlederer vil have mig til at nævne oplysningstide... -
Historieeksamen
ForumindlægJeg er kommet i den "heldige" situation at jeg skal op i historie i morgen. Så jeg vil høre om man kan komme op i en periode?? og i det tilfælde hvad får man så som billag???Vi har også en del økonomi i pensumet. Fx ved økonomiteorier er der kun så figurer, kan vi også komme op i det??H... -
tvetydighed? Adaption? Selektion? fitness?
ForumindlægHej allesammen Jeg skriver opgave om evolutionsteorien i historie og biologi, men er meget forvirret. For i naturhistoriske bøger, står der at adaption og selektion, er to vidt forskellige udviklingsretninger i artsdannelsen. I et biologileksikon står der at selektion hører under adaption. Om fit... -
tysk...
ForumindlægHey..sidder og laver en tyskafl.til i morgen, men kan ikke finde ud af disse sætninger..."snehvide og askepot er firgurer, som børnene kan identificere sig med.Der er mange lege, der bygger på disse historier, som uden tvivl formidler almenmenneskelige erfaringer.erd er nogle der gider at hj... -
Fiktivt plan i essay
ForumindlægJeg er oppe at diskutere med en veninde, om man godt må starte med en lille fiktiv historie i et essay (f.eks. Jeg sidder i biografen og tænker på at...) eller om det skal være noget man rent faktisk gør (f.eks. jeg sidder i skolen og er tvunget til at skrive et essay). Er det tilladt at skrive l... -
Old... + His...
ForumindlægHejsa!Er der nogle af jer, der har nogle noter til "Odysseen" - refaratter eller ligende...?Og derudover... vi har i øjeblikket om Danmarks historie og herunder Økonomien - hvilket er meget kedeligt ellers så det bare vores lærer, der gør det kedelligt... men er der nogle, som har nogle... -
mafiaen
Forumindlæghej, jeg ska skrive min 2.g historie opgave om Mafiaen, hvor jeg ska se på hvordan den opstod, hvordan den er organiseret, hvornår har den været stærk og hvornår svag og om mafiaen stadig eksisterer. Men er der mulighed for at nogle kan henvise mig til opgaver eller hjemmesider o.li.på forhånd ta... -
Tjernobyl ulykken
ForumindlægHej alle. Jeg skriver i dette års AT-eksamen om Tjernobyl ulykken i fagene Historie og Biologi. Til "historiedelen" mangler jeg ikke noget, men der skulle ikke side nogle personer, som vidste om der fandtes nogle journaler/rapport osv. fra undersøgelser af betydningen/konsekvener elle... -
Mordet i Finderup Lade
ForumindlægHejsaJeg skal skrive større skriftlig opgave i historie, og jeg overvejer kraftigt at skrive om mordet i Finderup lade, fordi der er mulighed for at kigge på nogle kilder og ud fra dem give sin vurdering af begivenhederne.Hvis der er nogen, som har erfaringer med dette emne, gode bøger de kan anb... -
Perserkrigene
ForumindlægHey, jeg skal inden for den følgende måned have skrevet min Store Skriftlige Opgave, og jeg har valgt Historie med delemnet Perserkrigene. Jeg ville af denne grund høre om nogen kan give mig nogle hints til litteratur om dette emne. Selv har jeg Herodots Verdensnistorie bind 1 og 2 i kikkerten, m... -
Perserkrigene
ForumindlægHey, jeg skal inden for den følgende måned have skrevet min Store Skriftlige Opgave, og jeg har valgt Historie med delemnet Perserkrigene. Jeg ville af denne grund høre om nogen kan give mig nogle hints til litteratur om dette emne. Selv har jeg Herodots Verdensnistorie bind 1 og 2 i kikkerten, m... -
Tjek oversættelse
ForumindlægHej jeg skal holde fremlæggelse om dele af Nicaraguas historie og jeg håber så meget at der er nogen der vil tjekke det igennem. Jeg har skrevet på dansk hvad der skal forestille at stå. Det største problem er nok at jeg bruger datid og der er mange gloser/ord jeg aldrig har brugt. Så plea... -
3.g opgave igen igen igen :)
ForumindlægJeg syntes jeg erindrer der har været spurgt om det før men kunne ikke lige finde det. Jeg har valgt at skrive i historie og kunne i den forbindelse godt tænke mig at se en opgave til 13 for måske at få lidt gode ideer. Emner er allerede valgt og jeg får min problemformulerig på fredag så det er ...
