Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18261 til 18280 af 27496
-
Beregn rumfanget af de udviklede gasser ved temperaturen 200 °C ?
ForumindlægDet er en kemi øvelsen af natriumhydrogencarbonat hvor jeg har reaktionen NaHCO3 (s)→Na2CO3(s)+CO2 (g)+H2O(g) og skal finde rumfanget ved temperaturen 200 °C. men jeg ved ikke hvordan? -
Tandplejer uddannelse
ForumindlægHej med jer Jeg vil gerne tage uddannelsen, tandplejer. Men jeg har ikke gennemsnittet til det. Jeg har mat A fysik B kemi A dansk A, og det kræves kun på c-niveau. Kan det hjælpe mig? Hvordan kan jeg ellers tjene point?? -
HASTER!! energi eksperimenter...
ForumindlægHej jeg skal op i fysik og kemi i morgen og finder pludselig ud af at min lærer ikke har givet os nogle eksperimenter der kan udføres i en eksamensituation (afgangsprøve) går i niende klasse håber nogle kan hjælpe!! Kh miig :) -
NF EKSAMEN !
ForumindlægJeg ska til eksamen her snart.. Jeg vil gerne sige noget fornuftigt... det er både i kemi, bop, og naturgeo... (altså nf) Jeg har om "Vand og Sundhed" - Hvad kan man evt. komme ind på? og hvad er relevant at sige? -
Karakteristiske rektioner?
ForumindlægHej skal op til eksamen i kemi B snart og et af eksamensspørgsmålene indeholder følgende: "Du skal fortælle om Alkoholer og deres karakteristiske reaktioner " Hvad betyder karakteristiske reaktioner? Er det bare de reaktioner der kan laves med alkoholer? -
Nogle der kan hjælpe med Jordens skatte?
ForumindlægHej^^ Jeg skal op til fysik/kemi næste uge og er i gang med at lave nogle referte om nogle enmer jeg har været til. Men har desværre svært ved den her enme.. Så vil spørger om der nogle der kan sige eller skrive hvad jordens skatte er? Tak på forhånd^^ -
Reaktioner
ForumindlægHej SP Jeg skal til eksamen i kemi B i morgen, og jeg vil høre, om der er nogen, der kan give mig en (uddybende) forklaring på de organiske reaktionstyper, dvs. hydronolyse, kondensations-, substitutions-, eliminations- og additionsreaktion? Tusind tak på forhånd! :) -
Opgave rettelse
ForumindlægHey, jeg tænkte på om der var nogle frivillige som er forholdsvis god til kemi - der vil se mine opgaver/afleveringer igennem i, når der er behov for det? Jeg laver meget tit dumme fejl, selvom jeg ellers klarer mig fint. -
Skriv reaktionen for Ammoniak og Saltsyre
ForumindlægHej. Jeg er igang med en fysik/kemi rapport om salte, syrer og baser. og nu er jeg kommer til spørgsmålet: "Skriv reaktionen for Ammoniak og Saltsyre. Beskriv med ord hvad der sker." Nogle der kan hjælpe mig? -
disposition
Forumindlægnogle som har nogle gode ideer til en god disposition i Fysik Kemi (man må gerne sende en disposition som eks, hvis man har lyst:-)) atom og kerne(især) magnetisme induktion og vekselstrøm syre base -
censor! hjælp...
ForumindlægHar fundet ud af, at jeg skal have følgende censor: censor i kemi: en fra gladsaxe gym - MF. censor i dansk: en fra aurehøj gym - LM. censor i religion: en fra helsingør gym - MT censor i historie: en fra roskilde katedralskole - He. Kender i disse??? -
Syre og pKs
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål mht. vinens kemi. Spørgsmålet er "Forklar hvilken betydning syrernes pKs-værdier har og hvilke ligevægte kan der forekomme ved forskellige pH-værdier?" Tak på forhånd -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej Jeg skal op til kemi på b-niveau eksamen allerede imorgen, men jeg har problemer med redoxreaktioner. Hvis der er en der ville forklare ville det være virkelig rart, eller evt. et dokument eller link, som er godt at kigge på. På forhånd tak vh. Hans -
Synopsis
ForumindlægHej er der nogle der vil kigge denne synopsis igennem.. Jeg har aldrig skrevet en synopsis før, og er usikker på om den er rigtig bygget op... Den er skrevet i et forløb mellem dansk og kemi. Emnet er Krig, medier og teknologi.. På forhånd tak -
Halveringstid! Haster!
ForumindlægJeg kan ikke finde halveringstiden for Calcium isotoperne 46Ca og 48Ca.... de skulle være meget lange, for de bliver anset for stabile.... Please skriv, hvis du ved hvor lang den er, eller hvor man kan finde ud af det.... Vil gerne have denne lille detalje med i en kemi rapport der skal aflev... -
Er mine karaktere okay
ForumindlægJeg er meget interesseret i dyr og vil rigtigt gerne være dyrlæge, jeg går i 7 klasse og vil gerne vide hvad jeg skal op på i karaktere. Lige pt får jeg 7 i fysik-kemi og 10-12 i matematik?? -
reaktionskenitek
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælp mig med at forstår det her spørgsmål: jeg har læst i kemi a bogen men forstå ikke helt hvad der menes med det? Reaktionskenitek Gør rede for begreberne reaktionshastighed og hastighedsudtrykket samt hvordan disse kan bestemmes. Gør også rede for temperaturens ind... -
Kemiske Mængdeberegning
ForumindlægHej alle sammen. Sidder og forbereder mig til Kemi C eksamen. - Hvad kan man skrive ud fra " kemisk mængdeberegning, med eksempler " inde for emnet Gæring? Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe! -
Eksamensspørgsmål?
ForumindlægHej! Er der nogen HF'ere derude der har nogle eksamensspørgsmål liggende fra sidste år? Jeg skal op til naturfags-eksamen (bio, geo og kemi) her d. 19. og ville gerne øve mig lidt! I kan evt. sende dem til mig På forhånd tak - Anja -
eksamen-hjælp ( cis og tans-bindinger)
ForumindlægHej Skal til eksamen i kemi b nivaue. Er igang med at skrive noter til emnerne, da jeg er stødt ind i et problem. Har skrevet cis og trans-bindinger i en af mine rapport, men ikke huske hvad det er, og kan ikke finde det i noterne. Nogle der kan hjælpe hurtigst muligt. På forhånd tak
