Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18261 til 18280 af 153151
-
Mangler sammenhæng
ForumindlægHej. Jeg sidder lige som så mange andre og skal til at skrive sso i historie. Jeg skriver under hovedemnet IMPERIALISME, og \nmine to første spørgsmål går på en redegørelse og diskussion af blandt andet NIall fergusons syn på den engelske imperialisme. \nMen mit tredjeg spørgsmål hedder:\n\n"... -
His hjælp
ForumindlægJeg er igang med at skrive min sso og har brug for lidt hjælp!!\n\nErik Bach Nielsen undlader i sin historie bog fra 1980'erne at nævne noget som helst om at kollektiviseringen krævede sine ofre - han skriver blot det ændrede befolkningens levevilkår\n\nI samme bog fra 90'erne (den revide... -
Fuld HF?
ForumindlægHej, Jeg er blevet i tvivl om, jeg har en fuld HF. Jeg har taget alle mine fag på enkeltfag, og har en drøm om at starte på medicinstudiet. Fagene, jeg har taget, er som følger: DANSK A MATEMATIK A HISTORIE B ENGELSK B FYSIK B KEMI B GEOGRAFI C BIOLOGI B SAMFUNDSFAG C PSYKOLOGI C ... -
AT HUngersnød???
ForumindlægAT vores overordnet emne er katastrofe. Jeg har valgt historie A og biologi C om hungersnød hvad kan man komme ind i biologien delen? i historie delen ved jeg godt hvordan beskriver de mennesker som lide af hungersnød men biologi er jeg lidt forvirret, hvad kan jeg komme ind på? -
Projektopgave
ForumindlægJeg skal skrive projektopgave i HF meget snart, men jeg er helt lost :(. Jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal skrive om, og jeg kan ikke komme på gode ideér... Fagene skal nok være samfundsfag c og historie b eller religion c og historie b. Jeg håber virkelig i kan komme med gode idéer... På fo... -
Kan man komme ind på Europastudier med...
ForumindlægHej allesammen! Kan man komme ind på Europastudier (AU), hvis man tager en bachelor i historie? adgangskravene står beskrevet som følgende: Adgangskrav For at blive optaget på kandidatuddannelsen i europastudier skal du have en humanistisk eller samfundsfaglig bacheloruddannelse Og man kan ... -
kvalitativ kvantitativ
ForumindlægHey jeg har om den globale opvarmning i at med historie (samfundsvidenskab) og kemi . Jeg er kommet i tvivl om hvordan jeg skal skrive jeg har anvendt den kvalitative og kvantitative metode... for jeg har ikke helt forstået hvad det egentlig er.. i historie har jeg har skrevet noget om Al gore... -
hvilken metode?
Forumindlægjeg laver at om den amerikanske revolution i historie og engelsk mit arbejde går på at: i engelsk at analysere filmen "the patriot" og en tale i historie vil jeg analysere på "the constitution" og et essay hvilke metoder skal jeg skrive på min synopsis? -
hjælp....SRP
ForumindlægHej folkens, Jeg skal jo snart vælge fag, og jeg skal vælge biologi som det ene. Jeg havde tænkt på et emne om søvn. Har overvejet kombinationerne endten biologi/dansk eller biologi/historie. Men kan ikke rigtig finde ud af hvordan søvn kan kobles sammen på de dansk eller historie? Nogle ... -
hjælp til Allan poe his. THE BLACK CAT
ForumindlægHey allesammen... er der nogen der ved hvad denne novelle handler om the black cat som allan poe har skrevet... jeg vil bare lige hører om nogen havde guldkorn til historien og lige fortæller mig kort hvad den handler om jeg har nemlig ikke historien selv... -
SRP karakter?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvornår vi får SRP-karakteren at vide, for os der har afleveret i december måned? Jeg hørte noget fra nogle lærer på min skole, at vores lærer ville modtage SRP'erne mandag d. 16 februar, eller også var det d. 19 februar. Men så alligevel.. De vil jo ikke modtage selve ... -
Projekt i astrofysik.
ForumindlægSkal snart til at lave fysikprojekt og kunne godt tænke mig noget med rummet! Fx hvorledes man kan verificere planeternes ellipsebane og solen? eller lign. Er der eventuelt nogen der har astronomi der har lavet lignende forsøg så vil jeg meget gerne høre fra jer :) -
Trigonometri
ForumindlægSkal definere sinus- og cosinusfunktionerne ud fra enhedscirklen. Bevise additionsformlerne for cos og sin med og uden brug af vektore. Bevise de logaritmiske formler for cos og sin -
Bøger om rummet?
ForumindlægHej! Jeg har pludselig fået en stor interesse for rummet og vil meget gerne læse om det i fritiden.. Er der nogen der kender nogle gode bøger, som I kan anbefale? Helst ikke på et mega svært niveau - da jeg stadig er ny inden for dette felt. Det må meget gerne være på dansk. Vh Hans -
Stavefejl og kommatering ved dansk eksamen
ForumindlægAngående skriftlig studentereksamen i dansk, er der så nogen der har en ide om, hvor meget stavefejl og kommafejl betyder i forhold til bedømmelsen. Hvilken betydning har enkelte kommafejl samt nogle slå fejl? Eller hvad nu hvis man har en gennemgående fejl såsom nutids -r, hvad betyder det? Bliv... -
Bestikkelse, at snakke sig til en karakter
ForumindlægHej. Jeg går i en klasse i 3.g, hvor en elev brokkede sig over en årskarakter på 6 og fik så 9. Denne er altså i 3.g og tæller. Synes I det er i orden at man kan få den ændret ved bare at tale med læreren om det ? Jo og så er der også en klassekammerat, som taler om at bestikke en af kontorpers... -
indekstal med basisår som 0?
ForumindlægHej jeg nogle tal for partitilslutning og vil gerne lave dem om til indekstal i Exel. Hvad gør man hvis basisåret er o, da jeg ikke kan dividere med 0? på forhånd tak -
Idé til film, emne: overvågning (Mediefag, engelsk)
ForumindlægHej :) Jeg skal fastvælge fag og emne til SRP i morgen kl. 10, men jeg er stødt ind i lidt problemer idet, at jeg for ikke særlig længe siden skrev en rapport om det enme jeg vil arbejde videre med. Jeg skrev om ”Overvågning” og brugte filmen ”Nineteen Eighty Four” (basere... -
lys
ForumindlægNogen der har nogle kilder jeg kan læse vedørende lysets hastighed. Vil meget gerne vide hvordan det bliver målt. -
Historiske kilder som er påvirket af Darwin
ForumindlægJeg skriver AT i historie og biologi med problemformuleringen; ”Hvilken betydning fik udgivelsen af Darwins evolutionsteori i ”The Origin of Species ” fra 1859 på måden man i de humane videnskaber tænkte og begrundede ”udvikling”?” I min analyse del vil jeg ge...
