Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18281 til 18300 af 27496
-
hjælp , tak !
ForumindlægEr der nogen der har nogle enkle og nemme forsøg om: syrer baser salte alkohol det periodiske system atomets opbygning radioaktivitet magnetisme elektricitet det skal være på niende klasse niveau. skal bruge det til FSA fysik/kemi prøven. på forhånd mange tak ! -
Enthalpien
Forumindlægog en anden ting;)... I ens kemi databog finder der nogle sider med uorganiske stoffer hvori man kan aflæse enthalpien indholdet for de fleste stoffer... men hvordan regner man det samlede antal (kj/mol) i et reaktionsskema? -
Opløselig i syre eller base
ForumindlægHej! Jeg skal op i organisk kemi, men kan simpelthen ikke finde svar på hvordan jeg afgør, om et stort organisk molekyle vil være enten lettereopløseligt i feks pH 3 frem for pH 9. Er der nogen der kan forklare dette? Feks ud fra det vedhæftede molekyle. -
FSA Eksamen
ForumindlægHej =) Jeg skal op til Mundtlig fysik/kemi eksamen på fredag, jeg går kun i 9 klasse og har ik styr på så meget af det.. Er der evt. nogen der kunne give tips om hva j kunne øve mig på? Eller rent faktisk HVORDAN jeg ku øve mig? På forhånd tak (: -
FSA eksamen
ForumindlægHej =) Jeg skal op til Mundtlig fysik/kemi eksamen på fredag, jeg går kun i 9 klasse og har ik styr på så meget af det.. Er der evt. nogen der kunne give tips om hva j kunne øve mig på? Eller rent faktisk HVORDAN jeg ku øve mig? På forhånd tak (: -
Specialtegn til word.
ForumindlægEr der nogle der ved om der findes nogle programmer til word med specialtegn? det er især tegn man bruger i kemi jeg er ude efter. Jeg har ledt under symboler, og det der hedder Equation, men har ikke kunnet finde det jeg leder efter. -
elementært spørgsmål
ForumindlægJeg er helt på spanden hvad angår kemi. Er sikker på at dumpe, det vil bare ikke hænge ved!! Men har lige et helt elementært spørgsmål. Når ækvivalenspunktet er nået og opløsningen derved skifter farve er det så fordi der er lige mange ioner af hvert stof eller er de opløst eller hvordan og hvor... -
Formel og aktuel koncentration
ForumindlægHej alle Er der nogen, der på en simpel og overskuelig måde, kan forklare forskellen på formel og aktuel koncentration? og hvordan regner man den aktuelle koncentration ud? Efter at have læst på nettet og i min kemi bog er jeg stadig ret lost. -
Syre og baseligevægte
ForumindlægHej. Jeg skal til prøve i Kemi på fredag i klassen, men jeg har været fraværende fra skolen i to uger pga. personlige problemer, men er der en, der kan fortælle mig, hvad det er, jeg skal kunne lave og hvad I tror, min lræer kunne finde på at lave af spørgsmål? Og give mig eksempler? Det ville ... -
13-tallet
ForumindlægTusinde tak for hjælpen herinde de sidste par dage, jeg endte med at få 13 til eksamen i fysik/kemi, så det gik bare super, og fortjenesten lå særdeles også til denne hjemmeside, Mange tak for hjælpen :) -
Opstilling
ForumindlægJeg ville lige høre, om der var en 'automatisk' metode til at lave en liste med formler? Jeg er nemlig ved at skrive noter i kemi, og ville så gerne til slut have en liste hvor alle de formler der er omtalt i teksten forekommer, gerne med sidetal og hyperref (er det ikke det det hedder?). -
Additionsreaktion med cykloalken og Br2
ForumindlægHeej .. Sidder med en kemi opgave hvor jeg skal angive reaktionsproduktet for nogle additionsreaktioner og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal få den her til at passe. 1-methyl-1-cyklopropen + Br2 Har vedhæftet en fil hvor man kan se cykloalkenen :) -
10.klasse - råd
ForumindlægLærer mam noget nyt i 10 klasse i matematik, engelsk og dansk, fysik/kemi osv. Jeg kunne godt tænke mig at vide mere, om man lærte noget nyt/ er det same som 9 klasse eller hvordan foregår det? -
Matematik
ForumindlægHej, Jeg søger en Matematik og kemi studerende, der hører til på Århus Universitet. Du skal fungere som en mentor igennem 3.g i overnævnte fag, som jeg begge har på A-niveau. Lønnen er god, kontakt mig på mail, så forklarer jeg mere C. -
Ox-tal for Cr2O7(2-)
ForumindlægJeg sidder lige og roder med lidt Redox. Skal nemlig til eksamen i næste uge på Kemi C turbohold. Min lektor har kastet denne ud til os, men jeg kan ikke helt gennemskue den... I- + Cr2O7(2-) ---> I2 + Cr(3+) Hvad bliver Oxidationstallet for Cr2O7(2-)Og hvordan regnes det ud? -
Sproglig udredning af kemisk begreb
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er lige begyndt på kemi og er derfor ikke en haj til det endnu Dette spg. er i den mere filosofiske afdeling Jeg skal redegøre for hvad der menes med betegnelsen ca. 5 g. nøjagtigt. - der står i en øvelsesvejledning. Som jo rigtigt nok virker lidt underlig. ... -
Hjælp
ForumindlægHejsa folkens! Jeg sidder med nogle kemi opgaver, som volder en smule problemer. Er der nogle som kan hjælpe mig med opg. 2 og 4? Opg. 1 og 3 har jeg styr på. Jeg har vedhæftet opgaven, som pdf. Det ville være fedt, hvis nogle kunne hjælpe mig :) -
Ideer til studieretningsprojekt
Forumindlæghej.. jeg skal snart skrive en studieretningsprojekt men jeg ved simpelthen ikke havd jeg vil skrive om så hvis du har nogen ideer ville jeg være glad for at høre dem.. min studieretning er Ma A, Fy A, Kemi B og det skal være en emne inden for disse fag.. -
Nv eksamen- Fremstilling af ethanol
ForumindlægHeey! Har eksamen i Nv i morgen- kemi. Har forsøget fremstilling af ethanol (dokument vehæftet), men kan ikke lige regne ud hvorfor at der skal BTB i forsøget og hvad man skal bruge den samlede væskevolumen til. Håber virkelig i kan hjælpe, da jeg er ret lost. Tak på forhånd. -
Er der en matematik studerende i århus der vil tjene lidt penge?
ForumindlægHeeej.... Jeg har lige i starten af bioteknologi studie brug for lidt hjælp i matematik og kemi.......Skal ligeee komme i gang, derfor vil jeg lige have lidttt hjælp..... Er selv studerende, og har ikke rådddd til at betale meget:(, men kan da give 120kr i timen, håber der er en der gider hjæl...
