Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18301 til 18320 af 158923
-
Hjælp
ForumindlægHej alle i kloge hoveder. jeg har siden i går siddet med en matematik opgave, men har bare ikke kunne finde ud af den på nogen måder. det handler om at forkorte en brøk som er: ax^2-(a^2+a)x+a^2/2x^2-2(a-1)x-2a jeg vil være så taknemlig hvis nogle kunne hjælpe mig med at løse den. På forhånd tak. -
Opdatering af Mat B.....
ForumindlægJeg er 35 og og har besluttet at hoppe på en ny uddannelse..... Jeg har desperat brug for at få opfrisket mit matematik B niveau. Er der nogen der kan give mig et par gode råd med på vejen - materiale, internet og ikke mindst hvilke´bøger jeg skal anskaffe mig. Håber der er en enkelt eller 2 de... -
Tæller årskarakterer med på endelige snit?
ForumindlægHejsa, jeg har lige været op i matematik eksamen på B niveau i 2g, jeg fik dsv 4 hvilket jeg var sårn temmeligt skuffet over. Jeg undrer mig over om min årskarakter som lå på 10 ville tælle med i mit endelige snit når jeg går ud i 3g, eller om det kun er det 4 tal der. -
HA almen spg.
ForumindlægOhoi! Jeg har da lige et par spørgsmål ang. den almene HA. Min historie: Jeg har færdiggjort en HHX i sommers med et snit på 8,4. Jeg havde tre A niveau fag EØ, ENG og IT. Færdiggjorde altså matematik på 2. år, og det gik altså ikke helt godt, kom ud med et 6 tal. Dette år arbejder jeg så, er... -
Vektor
ForumindlægHej, jeg har problemer med en matematik opgave: a=(t over t+1) b=(-t over t+1) t er et tal. Bestem for t=2 arealet af det parallellogram der udspændes af vektorerne Bestem t=2 koordinatsættet til projektonen af b på a Er der nogen der vil kunne hjælpe mig med dette spørgsmål. -
Mat/Fys hjælp/tutoring tilbydes!
ForumindlægDav - mit navn er Daniel Modin, og jeg har netop afsluttet Matematik/fysik A på HTX med et gennemsnit på 12,9. Da jeg nu har sabbatår, og har erfaring med lektiehjælp og deltidsundervisning på mit gymnasie, tilbyder jeg tutoring, lektiehjælp og undervisning til dig, hvis du føler du har brug for ... -
Mat/fys, tutoring, online hjælp og privatlektioner tilbydes.
ForumindlægDav - mit navn er Daniel Modin, og jeg har netop afsluttet Matematik/fysik A på HTX med et gennemsnit på 12,9. Da jeg nu har sabbatår, og har erfaring med lektiehjælp og deltidsundervisning på mit gymnasie, tilbyder jeg tutoring, lektiehjælp og undervisning til dig, hvis du føler du har brug for ... -
HJÆLP! indtegn kræfter ??
ForumindlægGodaften . :) Jeg skal til eksamen imorgen i skriftlig fysik på stx A-niveau - og har kigget i de seneste års eksamenssæt og der er næsten altid en opgave med kræfter .. men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal indtegne dem og hvilke kræfter der skal indtegnes .. hmm :/ nogen de... -
er virkelig i tvivl
ForumindlægHej!! Jeg er virkelig virkelig i tvivl lige nu, jeg går stx anden år lige nu, og mit gennemsnit er på onkring 4, jeg i tvivl om jeg kan klare stx, jeg har meget svært ved nogen af fagene!! Og min vejleddr anbefaler hf til mig men jeg ved ikke om det er et rigtigy valg da jeg ikke har mulighed fo... -
International karakterer
ForumindlægHey,Er det korrekt at man ikke kan gange sin A-niveau fag med 1.06, hvis man går på IB?Hvis ikke, vil jeg stille (måske et svært) spørgsmål: Hvorfor kan man ikke det?? -
Studieretning!! Haster!!!
ForumindlægHej!! Jeg har en opgave, hvor jeg skal skrive om gymnasium (STX,HTX,HHX,HF) Jeg er i gang med opgaven, men ved studieretninger sidder jeg i fast Jeg vide at der er kommet en ny studieretning: Bioteknologi - Matematik - Fysik Mit spørgsmål er: Hvis man tager den ny studieretning, hvad skal man så ... -
Argumentationsproblem tan(v)=tan(180+v)
ForumindlægDav Jeg skal have lavet en kursusopgave i matematik på HTX og skal deri bruge at tan(v)=tan(180+v), men hvad kalder man det? Eller hvad man kalder sådan 2 vinkler?F.eks. sin(v)=sin(180-v), altså sinus er den samme for suplement vinkler. På forhånd tak -
Problemer med reducering af 3 udtryk..
ForumindlægHej alle sammen der ude, For nogle uger sinden begyndte jeg på HTX, og nu har jeg fået noget matematik for til aflevering, som jeg næsten er blevet færdig med, men jeg forstår bare ikke de sidste 3 opgaver, og ville høre og nogle her så muligvis kunne hjælpe mig? De 3 opgaver som jeg ikke forstå... -
Privat undervisning
Forumindlæghej jeg er en anden års elev på htx og har det rimeligt svært, med at sku forstå matematik derrfor søger jeg en privat underviser til at hjælpe mig. det skal være face-to-face undervisning, så hvis nogen tror de kan hjælpe mig med dette så være venlig at skrive deres nummer så skal jeg nok ringe... -
Privatelærer
ForumindlægHej :) Jeg er en pige, som går på 2 HTX. Jeg har bruge for en privatlærer, der kan hjælpe mig med matematik, Biologi, kemi og fysik. Jeg bor i Odense, og jeg håber at der nogen, der kan hjælpe.- hvis du vil gerne hjælpe, send mig venligst en besked her i studiportalen, som indeholder din telefo... -
Optagelseprøve
ForumindlægHej, Jeg skal til optagelseprøve på HTX i Århus d. 3/6-14. Jeg skal op i Matematik, Fysik/Kemi, Dansk og Engelsk. Prøven vil forgåre elektronisk. Er der nogen der ved, hvad man skal øve? Hvornår man får svar? Er prøveren mundtlige eller skriftlige? Jeg har heller ikke fået at vide om jeg skal op... -
Valg af emne til fysik eksamen
ForumindlægHej derude, jeg er på mit 3. år på HTX og skal til at vælge et emne samt forsøg i fysik på A-niveau, som både er spændende og kreativt. Er der nogle, der har nogle gode foreslag til, hvad jeg skal vælge? -
Hvor meget må man gange sit snit med
ForumindlægHej alle.. så lige snittet til de forskellige uddannelser idag, og de er jo lidt høje. men bliver lige i tvivl om hvor meget man må gange sit snit med, er det 1,02 eller sådan noget.. -
Engelsk i 3.G??
ForumindlægHey alle dér! jeg har lige et spørgsmål: jeg er en gymnasiesturderende, der har engelsk på B- niveau! jeg har rundt omkring på nettet læst at, selvom man har engelsk på b-niveau så også skal have det i 3.g?? kan det være rigtigt at jeg skal have engelsk i 3.g?? oké, hvis vi siger at jeg så sk... -
gennemsnit?
Forumindlægheeej Går på hhx 3 år og er blevet lidt i tvivl om hvordan man regner gennemsnittet når man bliver færdig? synes det hele er helt forvirring. kan ikke åbne det ark hvor man regner gennemsnit. hvad hvis man har fået dårlige årskarakter? skal de s alle regnes med selvom män ikke skal op i alle...
