Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 18341 til 18360 af 23684
-
Martin Scorsese - Mediefag
ForumindlægHey Jeg skal op til mediefag i morgen. Har siddet og analyseret Martin Scorsese's film: Good Fellas Han bruger meget Low-key belysning, men jeg ved simpelthen ikke hvilken effekt det giver? Hvis I ellers har gode ting at komme ind ang. Martin Scorsese's brug af virkemidler, må I meget... -
Hvis jeg finder og definerer centrale begreber i en tekst
ForumindlægHvis jeg har et videnskabeligt essay, hvori jeg finder nogle centrale begreber og definerer dem ud fra teksten, for så at bruge disse begreber til at analysere en anden tekst, hvad kaldes så denne metode? Jeg kunne forstå, at det måske kunne kaldes kritisk rationalisme, men jeg er hverken sikker ... -
kortfilm
ForumindlægHej jeg er igang med at analysere dykker drengen, og er helt lost. Min lære har stil mig disse spørgs mål. -kompositionen -klipning -billedkomposition -fortæller -kamarabevægelser -lys -lyd -synsvinkel/perspektiv Jeg er kommet frem til; lyd, lyd. Men ellers ved jeg ikke hel... -
Ideer til gode spørgsmål
ForumindlægHej Jeg skal lave 3 spørgsmål til teksten "Maskinerne" skrevet af Johannes V. Jensen. Spørgsmålene skal helst følge de taksonomiske niveauer, altså de skal være 1. redegørende, 2. analyserede og 3. diskuterende. Jeg ville bare høre om i havde nogle ideer til spørgsmål til denne tekst? M... -
Under vejr med mig selv
ForumindlægHej. Nogle derude, der har analyseret nogle af digtene fra Klaus Rifbjergs digtsamling "Under Vejr med mig selv"? Hvis ja, nogle der vil hjælpe lidt. Tænker især på digtet "universitet", men hvis I har noget til de andre digte, må I også gerne komme med dem. Håber nogle kan hj... -
Hurtigt tysk grammatik spørgsmål
ForumindlægHej alle Når man starter en sætning med "es gibt" står efterfølgende led så i akkusativ, eller står det i nominativ fordi det bliver et subjektsprædikat? (tænker på at es gibt kan oversættes til "at være") Jeg skal analysere følgende sætning: Es gibt 19 Menschen in dem Bild ... -
HJÆLP til SPSS - regressionsanalyse
ForumindlægJeg er igang med at lave nogle forskellige analyser i SPSS, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at lave en simpel lineær regressionsanalyse, hvor den uafhængige og afhængige variable ikke har samme skala, da den ene er en 5-punktskala mens den anden er 11-punktskala. Kan man godt de... -
Skønlitteratur om jernbaner?
ForumindlægJa. Jeg skal skrive AT i naturgeografi og dansk, og mit emne er Jernbaner i Danmark. Jeg skal gerne finde en roman, jeg kan analysere. Jeg havde først fundet Emil Bønnelyckes Lokomotivet, men den er fra 1933, og vores periode strækker sig kun til 1914. Er der nogen, der kender en (god) roman, der... -
molekyleformel
Forumindlægen elementar analyse viser, at det dannede isothiocyanat fra rapsfrø har følgende sammensætning i masseprocent: C: 46,49 % H: 5,46 % O: 12,39 % N: 10,84 % R indeholder kun C, H og O b) vis, at molekyleformlen for isothiocyanatet er C5H7OSN -
Erasmus Montanus "Satire og Ironi"?
ForumindlægHeej Alle sammen. Jeg har lige haft om Erasmus Montanus i skolen, og er nu blevet sat til at lave en analyse af stykket, hvilket indtil videre er gået fint, dog ikke med satire og ironi afsnittet.. Hvad er satiren og ironien i historien? eller er der nogle eksempler? hvis ja, med hvem? Tusind tak... -
AT 10 opstilling
ForumindlægHejsa. Er der muligvis et klogt hovedet derude der kan hjælpe mig? Jeg er lige i tvivl om hvorledes opgaven skal stilles op. Forside Problemformulering Problemstillinger Redegørelse Analyse Diskussion Konklusion Metodediskussion Litteraturliste Evt. Bilag. Evt. noget jeg har glemt? Skal der væ... -
sproghandlinger? ;s
Forumindlægvi har haft lidt om det i skolen, men føler stadig jeg er lidt på bar bund, og kal til at skrive en analyse, fortolkning af novellen "mælk", skrevet af Simon Fruelund. Jeg skal finde sproghandlinger deri, da vi har arbejdet lidt med dette. Nogen der kan fortælle mig lidt om dem eller ha... -
Politisk emne?
ForumindlægJeg er simpelthen så lost.. Jeg skal skrive en opgave om et politisk emne som har fået meget medie opdækning, og analyse hvordan medierne har opdækket emnet ? Jeg kan bare ikke finde et ordentligt emne, og forstår generelt ikke det der politik halløj :S - er der en der kan give mig et los i røven... -
Betydning af hovmark
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere en test af Henrik Pontoppidan. Jeg er nået til fortolkningen, hvor jeg blandt andet har valgt at fortolke de steder, vi bliver introduceret for. Jeg har søgt frem og tilbage, men jeg kan simpelthen ikke finde et svar på, hvad en hovmark symboliserer. Er der m... -
Søger en der vil læse min stil igennem
ForumindlægHej, jeg søger en der vil læse min dansk stil/opg igennem og evt. komme med kommentar eller rettelser. Det er en analyse og fortolkning af elverhøj, som er på 3 sider. Har I tid og lyst til at læse min opg igennem, sender jeg det til jer. Ser frem til at høre fra jer. -
spektrum
ForumindlægHej Alle. Vi har fået udleveret en analyse, hvor vi ud fra et spektrum og indlendende opløselighedsprøver osv. skal finde ud af, hvilket stof vi har. Det er faget kvant på farma 2.sem. Vi har fundet ud af, hvad der skal være, men har ikke styr på hvordan det skal se ud. der skal være. ... -
Subjektsprædikat (omsagnsled til grundled)
ForumindlægHejsa Er i gang med at analysere en tekst, og pludselig støder jeg på denne sætning ''Han var tidligere en kandidat''. Mit spørgsmål lyder, er kandidat stadig en subjektsprædikat, selvom der står ''var'' som verbum? -
Hjælp :) diskurs og manglende medbestemmelse
ForumindlægHej derude.. Håber meget I kan hjælpe mig. Jeg sidder og skriver en opgave og har store problemer med at skrive min analyse/diskussion. Den skal indeholde foucault diskursanalyse og rasmus willig syn på ymyndiggørelse af individet. Håber meget nogen kan give mig inspiration til hvordan jeg kan... -
Emne til AT
ForumindlægHej Har nogle et forslag til emne i AT, jeg ønsker en kombination af fagene Religion/Dansk eller Religion/Engelsk Det overordnede emne er Kampen for det gode liv Mine tanker om det er, at jeg gerne vil analysere en film eller tale som omhander en religiøs kamp, for et bedre liv ... -
"GRUSOMT KOLESTEROL TRUER" er det besjælling?
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at analysere en artikel, og jeg tænkte på om følgende udsagn kunne betragtes som besjælling?: GRUSOM KOLESTEROL TRUER. at Jeg mener selv at besjæling kommer til udtryk her, idet den grusomme kolesterol truer os, og således får den menneskelige egenskaber.
