Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 18341 til 18360 af 23724
-
Hjælp til overskudsgrad
ForumindlægJeg står her og skal regne overskudgraden ud for det firma, jeg har om. Problemet er bare, at på det regnskab de har udleveret er nettoomsætningen ikke oplyst - kun bruttofotjeneste. Jeg har så fået at vide, at jeg bliver nød til at arbejde med indextal, hvor jeg så skal lave et for bruttoforjen... -
HMM!!!
ForumindlægNogen der har lyst til at dele sine holdninger til engelske eksamen der var i dag på Aniveau? skriftlig.. Hvad fik i budskabet til at være går og er lidt nervøs over om jeg egentlig forstod den historie 100% eller om jeg bare gøre den mere indviklet end hvad den egentlig er! For egentlig syns je... -
The Beatles - udvikling musikalsk og litterært
ForumindlægHej... Jeg er i gang med en opgave om The Beatles, men jeg er kørt lidt fast. Jeg skal på baggrund af musikalske og litterære analyser af numrene Please Please me og lucy in the sky with diamond, give en karakteristik af gruppens tekstlige og musikalske udvikling i denne periode. Håber der er nog... -
HJÆLP til SPSS - regressionsanalyse
ForumindlægJeg er igang med at lave nogle forskellige analyser i SPSS, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at lave en simpel lineær regressionsanalyse, hvor den uafhængige og afhængige variable ikke har samme skala, da den ene er en 5-punktskala mens den anden er 11-punktskala. Kan man godt de... -
Hjælpe jeg håber i kan hjælpe.
ForumindlægJeg nogle spørgsmål om analyse af Fru Marie Grubbe af J.P. Jacobsem Undersøg tekstens verber nærmere, hvad springer i øjnene? Hvilken forbindelse er der mellem tekstens anvendelse af adjektiver, verber, metaforer og tekstens tema? Hvilken forbindelse er der mellem afsnittene? -
Mediefag Blade Runner
ForumindlægJeg sidder og skriver SRO opgave om storbyen og skal i den sammenhæng analysere filmen "Blade Runner Fanal Cut" gerne ved hjælp af berettermodellen. Jeg står og mangler hvad point of no return, konfliktoptrapningen, klimaks og udtoning er i filmen! Nogle der kan hjælpe? -
Samfundsfaglige metoder - Kvantitativt/Kvalitativt
ForumindlægJeg kunne også godt bruge lidt hjælp her :) Jeg har hovedsageligt, inden for samfundsfag, indsamlet oplysninger fra leksika og lovparagraffer - er det den kvalitative metode? Jeg har et udarbejdet spørgeskema - er det kvantitativt? Desuden har jeg i engelsk lavet en romananalyse og derefter bru... -
Biologi og dansk- gendoping
Forumindlægi biologi har jeg forudset at gendoping er fremtidens doping.. Men hvordan kan man koble metoder, teori og empiri til dette?? Altså jeg har jo ikke brugt nogen form for forsøg eller metode? I dansk har jeg ud fra en bestemt argumentationsmodel brugt den til at analysere 2 forskellige personers s... -
Ændring af problemstilling, tilladt?
ForumindlægHej.. Jeg har fundet ud af at en af mine problemstillinger i synopsen er fuldkomen irrelevant, og der istedet er en andet problemstilling(underspørgsmål) der passer meget bedre ind under min problemformulering, og er en meget bedre naturlig fortsættelse af min analyse... så DERFOR: Er det tilladt... -
bio og dansk doping
Forumindlægi biologi har jeg forudset at gendoping er fremtidens doping.. Men hvordan kan man koble metoder, teori og empiri til dette?? Altså jeg har jo ikke brugt nogen form for forsøg eller metode? I dansk har jeg ud fra en bestemt argumentationsmodel brugt den til at analysere 2 forskellige personers... -
Musik A skriftlig eksamen
Forumindlægjeg skal til skriftlig musik i morgen, men har lige fundet ud af, at jeg har smidt min oversigt over de ting, man skal komme ind på i en-timesprøven under melodisk analyse. det er ting som fx brudte akkorder, skalatrin, vippe/dreje-bevægelser osv. er der nogen, der ligger inde med en oversigt ell... -
Patos, etos, logos
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om disse 3 begreber. Til min AT eksamen skal jeg analysere to artikler hvor den ene er for fosterdiagnostik og den anden er imod. Den der er for taler af hensyn til samfundet, familien, barnet selv.. Hvilken ville det være af de tre begreber? Den anden indhenter både ekspert, ... -
Teori i historie
ForumindlægJeg skriver om beslutningsprocessen bag atom-bomben over Hiroshima og Nagasaki. Jeg har brugt metoden i humaniora 'kildekritik' til at analysere bl.a. Trumans dagbog og radiotale. Hvilken teori benytter jeg mig heraf? og hvilke teorier kan jeg endvidere tilføje/perspektivere til ? -
"aarhunderede" af Emil Bønnelycke, genre?
ForumindlægHej Jeg er igang ved at analysere Emil bønnelyckes "aarhunderede" og kom så i tvivl om under hvilken genre den går. Jeg er godt klar over det er ekspressionisme og lyrik, men det er vel også et digt? men i så fald, hvilken salgs digt? sagprosa, prosa eller hvad? håber nogle kan hjælpe m... -
Empiri
ForumindlægKan man godt sige noget lignende "mit empiri består af 3 etiske tekster"? "jeg vil analysere teksterne på grundlag af jeremy benthams teori om nytteetik og Immanuel Kants teori om pligtetik" er ikke lige udtryk jeg normalt bruger og derfor vil jeg lige hører om det er sagt p... -
Vækstmodeller
ForumindlægHey gutter og gut-inder. Jeg har lige et mundtlig eksamens spørgsmål til matematik C igen: "Gør rede for, hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer på en bestemt vækstmodel. - og gør rede for, hvordan man kan bestemme variabelsammenhæng." Jeg er blank!!!:S nogle der kan ... -
metode i samf
ForumindlægHej. Mit emne er visionen om begrænsning af energiforbruget og her har jeg tænkt mig at både at bruge en kvantitativ og kvalitativ metode. Har fundet et interview med Anders Fogh Rasmussen og analyseret det med en hermeneutisk vinkel. Så nu mangler jeg at bruge den kvalitative metode, men jeg er ... -
Anvendelse af fagenes metoder?
Forumindlæghejsa :) jeg er i fuld igang med AT, men jeg er usikker på metoderne? emne:kusntig intelligens - menneskets og robotternes tankegang. Fag: Dansk og datalogi. jeg har anvendt science fiktion film "BLade Runner" og analyseret det indenfor dansk. Indefor datalogi har jeg så kommer ind ... -
hurtigt hjælp til empiri
Forumindlæghvad betyder empiri? kan man sige flg: NATURVIDENSKAB: Lavet elektrolyse af vand vha. deduktive metode. Set på forsøg som private virksomheder har lavet samt deres udtalelser vha. af den empiriske model SAMFUNDSVIDENSKAB Analyseret de politiske partiers ”grønne” politik og brugt den Hermeneutis... -
Samspil mellem dansk og bio
ForumindlægHej, Jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvordan biologi og dansk spiller sammen i min synopsis. Jeg har skrevet om fedme, i biologi noget om fedtceller og sygdomme, og i dansk har jeg analyseret nogle tekster om McDonalds ved argumentationsanalyse for at finde ud af, hvorfor de ikke gør mere ...
